No niih, sain siis lõpuks korda oma mondeo soojendusvärgi. Kirjutan igaks juhuks siiagi paar rida, äkki on kellelgi sarnane mure ja siis saab targemaks. Nagu öeldud oli jama õhusuunajaga, mis reguleerib õhku kas klaasile, otse armatuurist välja või jalgadele jne. Töötas ta ainult ühes asendis, s.t kogu aeg puhus õhu esiklaasile, nupust reguleerides ei toimunud midagi. Käisin mitmes remonditöökojas (sealhulgas stop-boxis) rääkisin oma mure ning kõik laiutasid käsi ja soovitasid autoelektriku juurde aeg kinni panna. Elektrikute töötund nagu me teame ei ole just mitte odav. Sellepärast otsustasin, et uurin ikka asja omal käel ning jätan teeninduse viimaseks varjandiks. Ahjaa, käisin autoga vahepeal ka Pärnus hoolduses ja seal ei leitud kah mingit viga olevat. Hakkasin siis asja uurima. Internetis on mitu fordide ja ford mondeote spetsiaalseis lehekülgi, kus ka foorumid tehniliste probleemidega. Inglismaa foorumist sain teada, et paljudel mondeo omanikel sama mure. Ok läksin garaazi ja lammutasin kõigepealt laiali armatuuri keskosa, kus paiknevad soojenduse regullimise nupud. Seal kõik ok, vaakumitorud terved, elekter liigub mööda juhtmeid. Seejärel asusin kindalaeka juures oleva valge karbi kallale(inglise keeles heater control pack-või midagi taolist). See oli kah ok-töötas. Rooli alt avastasin metallist kopsikut meenutava klapi, mis vaakumiga peab õhutulva reguleerima kas jalgadele, klaasile jne. See oli ainult ühes asendis ning käega seal küljes olevat varrast surudes hakkas tulema õhku jalgadele. Kui lasin käest lahti, läks tagasi endisesse asendisse ning õhk tuli jälle ainult esiklaasile. No krt kaua sa ikka sõidad külmade ilmadega, jalad kogu aeg külmetavad. Sain selgust, et vaakum ei tööta, s.t vaakumit miskipärast ei teki. Läksin kapoti alla. Seal nägin, et miski toru läheb piduri vaakumvõimendi juurest salongi poole ja kaob kuskile sinna alla. Selge, peab olemagi see toru, kust salongi vaakumi saab. Oma suureks imestuseks avastasin, et too toru on vastu väljalasketoru(nn pükste) ja paistab kuidagi õhuke välja. Selgus, et oligi sulanud kurask vastu kuuma toru kokku ning kust see vaakum siis ikka tuleb. Egas midagi, auto käima ja linna. Poest peenikest kummivoolikut, mis riidega tugevdatud ja kaks klambrit. Summa kokku 68 krooni(ostsin igaks juhuks terve meetri voolikut). Kodus vaakumtoru noaga pooleks sulanud koha pealt ja voolikujupp klambritega vahele ja ennäe imet ongi korras. Õhk tuiskab sealt kust soovid
Igaks juhuks panin nüüd toru Väljalaskest eemale, et kuskilt uuesti ei sulaks, sest sinna ligi pääseda on igavene jama(turboradikas jääb ette).
Niih, ega rohkem polegi suurt targutada, aga kes vähegi viitsib siis tasub ikka oma tehnikat ise alguses natike näppida ja uurida, mitte kohe tormata teenindusse aega kinni panema. Aga samas, eks see sõltub vist rahakoti paksusest