Postitused: 412
Teemad: 10
Liitus: Mar 2005
Maine:
2
27-01-2006, 20:03 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-01-2006, 20:03 PM ja muutjaks oli
andris.)
Huvitav kuis EW ajal autode kättesaadavusega asjad olid?
Maamees linnast.
Postitused: 1,083
Teemad: 207
Liitus: Sep 2002
Maine:
0
valdo Kirjutas:Ja ega bensiingi odav polnud. Pidi olema ikka väga hea töökoht, mis seda pidada võimaldas.
Mulle on kuskilt meelde jäänud, et bensiin maksis tollal keskmiselt 20 senti liiter-sama palju kui ajalehe "Päewaleht" üksiknumber. Palka 150 krooni kuus võis saada staažikas, suurte kogemustega töömees või tehasemeister. Majateenija palk oli Tallinnas 30-40 krooni.
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Postitused: 1,331
Teemad: 23
Liitus: Dec 2003
Maine:
3
Olen kah kunagi teinud väljakirjutusi ajakirjast Auto erinevatest aastatest:
bensiini hind 1933 oli 29 senti/liiter.
mõnede autode hinnad:
Fiat 500
Topolino - 2150 Kr.
Opel
Kadett de Luxe - 3100 Kr.
Renault
Primaquatre - 4250 Kr.
kiirusepiirang Eesti linnades oli 40 kmh, maanteedel piirangut polnud.
palgad 1938: keskmine tööline - 80-90 krooni kuus
eestööline (vene aja mõistes siis brigadir) - 110 krooni
insener - 220 krooni.
Eestis oli 1925. aastal ca 900 autot,
1930 - 2500 autot,
1935 - 3200 autot,
1939 - 6000 autot.
1939 oli sõiduautodest 46% Tallinnas, 9% Tartus.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.