sinine suits
#1

Oskab keegi ehk nõu anda?!

Autoks on 94 a. MAZDA 323 1.5 L bens. Külmast peast käivitades viskab teinekord hea sahmaka sinist suitsu välja. Seda aga mitte alati. Mõne hetke pärast sinine kaob ja alles jääb vaid tavaline veehaur. Nähtus ilmnes esimest korda juba kevadel, suvel kadus ja ilmnes taas sügisel. Suvel ei pidanud ka õli üldse peale valama, nüüd sügisel olen vast 5000 peale pool liitrit valanud. Kompressioon on silindrites ok, kõikides 13 - 14 vahel. Töösooja mootoriga sinist suitsu välja meelitada pole veel suutnud. Esmas käisin jutul, seal arvati et, kuna neljandal silindril küünal tahmane, siis õlirõngas läbi ja kogu mootor tuleks laiali lammutada, enne ei saa midagi rohkemat ütelda. Ise arvaks, et kui õlirõngas läbi, siis peaks ju kogu aeg suitsema. Käisin ka TAK autos, seal mõõdetigi kompressioonid ära ja mees pakkus, et klapisääre tihendid. Samas kui järsult gaasi järele anda, siis sinist välja ei viska. TAKis soovitati tõsisem mootoripesu ära teha, äkki kipub õlirõngas kinni jääma. Ma ise ei kipuks kohe mootorit lammutama, sest muidu sõidab hästi. Rihmad on kah alles liiga värskelt vahetatud.
Vasta
#2

Pakuks et tegu siiski ära väsinud klapisääre tihenditega. Mul Opelil oli ka pea sama häda, hommikul esimene käivitamine ja hoov suitsu täis. Selgus et üks tihend käis kogu aeg klapiga kaasas, mitte ei olnud plokikaane küljes kinni.
Terv.Jaanus
Vasta
#3

Mul Saabikuga sama probleem. Aga ei tea nüüd kas klapisääre tihendid või rõngad. Kiirendades tuleb sinist ja käivitades ka korra, siis läheb üle valgeks. Surve minu omal ka ok 13-14 bar.
Vasta
#4

wobla Kirjutas:Oskab keegi ehk nõu anda?!

................ Samas kui järsult gaasi järele anda, siis sinist välja ei viska...............................
Seda võib öelda ainult see kes sul järel sõidab ise peeglist seda ei näe
Vasta
#5

Külmalt käivitades suits on jah klapisääretihendite viga. Tihendid on ära kuivand ja pragunenud, soojenedes muutuvad elastsemaks. Nende vahetamine on küllalt lihtne töö, pole vaja teenindusse minna, saab ise hakkama.
Vasta
#6

Ma nii sõidu pealt pole tõesti uurinud, kuid kohapeal tuuritades pole sinist suitsu soojast peast märganud. Kui tõesti tegu vaid klapisääre tihenditega, siis pole asi väga hull. Kui aga oletada, et tegu näiteks ühe silindri õlirõngaga, kas see siis ei peaks mitte kogu aeg suitsema, või on siin ka selline lugu, et soojeneb ja suitsemine lakkab. Muidu aga tänud kõigile, kes vaevusid kommenteerima!
Vasta
#7

Nii, nii! Klapisääretihendid lasin ära vahetada, olid teised põhimõtteliselt terved olnud. Polnud küll enam ilusad pehmed, vaid jäigastunud.
Muidu olla aga mootor sees ilus ja puhas olnud, nukad kulumata jne.

Kurb lugu aga see, et probleem alles Sad Ikka suitseb külmalt käivitades ja täidab  õue sinise vinega. Hakkab tunduma, et Esmas pandud diagnoos on vist ikka õige - õlirõngas. Nüüd siis see küsimus, et kui õlirõnga kallale minna, et mis detailid siis kindlasti uute vastu vahetada tuleb (mis tuleks eelarvesse sisse lükata)?

Pakun
- mootoririhm taaskord
- plokikaane poldid
- plokikaane tihend
- rõngakomplekt

Jahutusvedelik võiks vana jääda, sest see alles pool aastat sees olnud. Rihma võllid võiks kah vanad jääda, need alles 15 tuh. km sõitnud.

Ja lõpetuseks - kuna kõik muu tundub ilus olevat, siis kahju ja kulukas jälle lasta lahti kiskuda. Sinine suits hakkab aga juba närvidele käima.
Vasta
#8

mina pakuks:
- rõngakomplekt
- plokikaane tihend
- karteri tihend
Vasta
#9

Kuna ma asjast väga ei jaga, siis kas karteri põhi tuleb kah alt ära võtta? See suurendab ajakulu. Tihendit paraku sellel autol karteri põhjal polegi, see käib külge hoopis vastava kuumakindla mastiksiga. Karteri põhja on tal kord juba vahetatud, vana oli autot ostes nii roostes, et tuli korralikum asemele panna.
Vasta
#10

Külmalt käivitades on küttesegu rikkam ja tahes-tahtmata suitseb väheke (nn. toore klapp on kinni). Äkki Su mootoril ei olegi midagi viga?
Vasta
#11

Kahjuks on konkreetne sinine suits taga. Kui külmast käima panna, siis viskab raske sinise sahmaka välja, nii et pool õue seda täis. Seejärel jääb normaalselt, valgelt tossama. Et läbisõidud on suht väikesed, siis õlikulu selline, et paari kuu tagant valan liitri või poole peale (u. 5000km - 1L). Mõtted hakkavad selle ukrainlaste imevahendi (Hado) poole liikuma, praegu veel ei julge.
Vasta
#12

Kaevasin ühe päris vana teema välja, aga see jäi toona lõpetamata ning parandan selle vea siis nüüd.

Mazda sinise suitsu epopöa lõppeski kolvirõngaste vahetamisega. Sattusin tookord mingil hetkel Mazda-Abisse ja seal väitis mees juttu kuuldes kohe, et ilmselt rõngad. See olla nendel tüüpviga - kuluvad ülejäänud kolvigrupist kiiremini. Vahetatigi rõngad ära ja asi korras.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne