Võistlusjuhend
Uunikute Talveralli 2006
“Reval-Wesenberg jõuvankrite võiduajamine”
11- 12. veebruar 2006, Tallinn-Rakvere
1. PROGRAMM
Toimub võiduajajate eelregistreerimine veebiaadressil
http://forum.automoto.ee uunikute alarubriigis
Umbes teisipäev, 7. veebruar 2006 avaldatakse samas täpsem võistlusjuhend.
Registreerunud võiduajajatele jagatakse soovi korral laiali rallinumbrid neljapäev- reede, 9- 10 veebruar 2005 aadressil Nõmme-Kase 12, Tallinn.
Avaldatakse võiduajamise stardinimekiri samal veebiaadressil.
Laupäev, 11. veebruar 2006
07.30-07.45 nägude kontroll ja autode kiitmine
07.50 - võiduajamise avamine
08.00 - esimese auto start
2. AEG JA KOHT
Võiduajamine toimub 11. veebruaril stardiga Tallinna Lasnamäe Maksimarketi (aadress otsige ise) juures. Ralli finiš on Rakvere Kutsekeskkoolis (
www.rak-kkk.edu.ee ).
Võistluskeskust ei ole ega tule. Info võistluste kohta: tel 52 99 160, 56 78 967
priit@hobiklubi.ee, mail@unic.ee, kaspar.noor@hansa.ee
3. KORRALDAJAD
Võistluse korraldavad MTÜ UNIC koos moraalsete toetajate ja teiste aktiivset talvepuhkust nautivate vanatehnika harrastajatega.
Zürii: Tekitame vastavalt vajadusele
Võiduajamise juht: vist peab Priit Veski olema
Peasekretär: äkki on vabatahtlikke siresäärdeid kirjutajaid??? Siiani pole selliseid olnud, ainult omad abikaasad ja sõbrad läptoppidegaL
Tulemused: Priit Veski.
Rada koostasid ja märkisid: Priit Veski, Tiina Veski
Kohtunikud rajal: Priit, Kaspar, Tiina, Tõnis, Lembit, Rauno, Alar, Tõnu jpt head inimesed.
Tehniline kontroll: Milleks siis ülevaatuspunktid on?
Võistluste direktor: Vastutada ei taha keegi :)
4. MÄÄRANG
Võiduajamine viiakse läbi vastavalt vanatehnikahuviliste peades tekkinud reeglitele kehtivat Liiklusseadust ja Liikluseeskirja järgides ning kaasmaalaste elamist mitte segades.
Võiduajamise võistlusklassid:
1.1. Autod mudeli esmamainimise aastaga 1980 ja varem, kuid mitte uuema väljalaskeaastaga, kui 1984
1.1.1. sõiduautod
1.1.2. invaliidikärud
1.2. Mootorrattad
1.2.1. Külgkorviga (sest külghaage on kole sõna) mootorrattad
1.2.2. Soolomootorrattad
1.3. Veoautod ja bussid
Võiduajamise põhidokument on rajalegend ehk Road Book koos seal sisalduva Ristsõnaga.
5. VÕISTLUSTE KIRJELDUS
Võiduajamine toimub üheringilise sõiduna, mis on jagatud kaheks osaks, kumbki kolmeks lõiguks ajakontrollpunktide(AKP) vahel. Mõlemal osal võib(aga ei pea:) olla üks salajane ajakontrollpunk(SAKP). Kogu võiduajamise rajale on märgitud 23 kontrollpunkti(KP), mis on kantud legendile. 12 KP’d asuvad esimesel osal ja 11 KP’d teisel osal. Nendes KP’des tuleb leida vastus Ristsõnas esitatud küsimustele ja lahendada ära Talveralli 2006 Ristsõnas esitatud põhiküsimus.
Soodsate ilma- ja inimressursside olemasolul ning kõigi muude positiivsete nähtuste kokkulangemisel on rajal kuni 5 lisakatset(LK), mis toimuvad üheringiliste sõitudena. Rajalegend ja fikseeritud stardiajaga ajakaart antakse igale võiduajamise meeskonnale kätte vahetult(u. 30 sekundit) enne võiduajamise vahendi starti.
Võiduajamise ametlik aeg on võiduajamise juhi mobiiltelefonis võiduajamise päeval “tiksuv” kellaaeg ja/või muu tema poolt aksepteeritud ajanäitaja väljatrükitud kellaaeg. Ajanäitajaid tutvustatakse stardis.
6. JÕUVANKRID EHK VÕIDUAJAMISE VAHENDID
Võiduajada võib kõikidel automobiilidel ja mootorratastel, millised vastavad Eesti Vabariigis avalikel teedel sõitmiseks mõeldud sõidukitele kehtestatud nõuetele ja millel on kehtiv liikluskindlustuspoliis.
Võistluste ajal kehtib Eesti liikluskindlustuse seadustik.
Kiiver ei ole kohustuslik, kuid soovituslik kõigile võiduajamisest osavõtjatele. Kõige sobilikum on vana, vahendiga samaealine kiiver või spetsiaalne nahkmüts. Mootorrattaga võiduajajatele kehtib LE.
7. VÕIDUAJAJAD
Võiduajamise meeskonna moodustavad automobiili või mootorratta juht ja temaga kaasas olevad isikud. Meeskonna suuruse maksimaalse hulga määrab ära iga konkreetse vahendi istekohtade arv. Meeskonna suurus võib võiduajamise käigus muutuda võiduajamise trassilt peale korjatud kenade hääletajate või võiduajamisest loobunud isikute arvelt.
Võiduajamine toimub kõikide võiduajajate isiklikul vastutusel eeldusega, et vahendite juhtide näol on tegemist oma tegevusest aru andva ja vastutusvõimelise isikuga, kellele on riiklikult omistatud liiklusvahendi juhtimise õigus.
PS! Liikluspolitsei poolt nõutavate dokumentide nimekiri võiks võiduajajatel endal selge olla.
8. KINDLAD KOHUSTUSED
Võiduajamise vahendi juht PEAB OLEMA KAINE!!! Peale võiduajamise vahendi parkimist öisesse lokatsioonipunkti on lubatud asuda ka temal joovastavaid jooke nautima, kuid kohustuseks jääb võiduajamise vahendi puutumatuse tagamine joobes sõitasoovijate eest.
Kõikidel võiduajajatel on tungivalt soovituslik kanda stiilipuhtaid rõivaid, olla kogu võiduajamise aja heatujuline, abistada igakülgselt teisi võiduajajaid, mitte rikkuda liikluseeskirja ja mitte mingil juhul teha avariid. Samamoodi on vajalik mõistlik napsuvõtmine nii võiduajamise käigus kui õhtusel meelelahutamise ajal, lõputu naljatamine ja üldise hea meeleolu loomine. Veel on tungivalt soovituslik oma võiduajamise vahendit aega ja raha kokku hoidmata, kuid siiski mõistuse piirides, kaunistada vahendi ajastu kohase atribuutika ja kujundusega.
Ööbimise ja toitlustamise kulud on võiduajajate enda kanda. Korraldaja püüab teha kõik endast sõltuva, et nii ööbimist kui toitlustamist tagada. Kuid ka nemad ei ole kõikvõimsad, seega võib esineda kergeid tõrkeid.
Iga meeskond on KOHUSTATUD võtma kaasa ühe KIRJUTUSVAHENDI, soovitulik on ka taskulambi, lumelabida ja taskukalkulaatori olemasolu.
Korraldajate kallal vingumine on keelatud. Igakülgne abi ja hea nõuanne seevastu teretulnud.
9. ÜLDISED KOHUSTUSED
Võistlustrassi läbimisel peavad kõik võiduajajad viibima automobiilis sees. Automobiili välispinnal magamine või muu viibimine ei ole soovituslik, samuti pole mootorratta sisemusse tungimine hädavajalik(a’la maakera sees on veel teine maakera, mis on välimisest suurem). Samamoodi ei ole liikumise pealt võiduajajate meeskonnavahetus soovituslik. Need manitsused on tingitud Vanasõidukite Sajandisõidul aastal 2000 aset leidnud tasuta tehtud kaskadööritrikkide valguses:)!
Kolmandaid isikuid automobiilides ja mootorratastel viibida ei saa, sest kõik sellised loetakse automaatselt võiduajajateks.
Lisakatsetel ei pea kõik võiduajajad olema automobiilis ja kiivrid peas. Võib esineda lisakatseid, kus võiduajamise vahendiga on lubatud sõita AINULT selle juhil.
Stardijärjekord määratakse organisaatori poolt võiduajamise eelregistreerimise alusel, kuid teatud piires võiduajajate soovidele vastu tulles.
Võistlute käigus on võiduajamise vahendi hooldamine, remont ja tankimine lubatud kogu võiduajamise trassil, v.a. lisakatsete alal.
10. TULEMUSED
Võiduajamise tulemused ja võimalikud karistused rajalt väljendatakse preemia ja karistuspunktides.
Meeskond, kellel on kokkuvõttes suurim punktisumma, on võistluste võitja. Võrdse lõpptulemuse korral on parem see meestkond, kes sõitis vanema vahendiga. Vajadusel määrab paremuse rataste arv, katuse olemasolu ja veorataste arv just sellises järjekorras.
Kontrollpunktid(KP)
KP’des tuleb leida vastused ristsõnas esitatud küsimustele, kanda need KOHESELT legendis olevale ristsõnale ja saada vastus kogu võiduajamise põhiküsimusele. Vastuse tähemärkide arv on punktiarvestuse aluseks.
Ajakontrollpunkt(AKP)
AKP on koht Maarjamaa kamaral, mis on märgitud legendi ja kuskohas märgitakse ajakaardile sellesse punkti jõudmise aeg. Võiduajamise legend, nagu juba kirjutet, on jagatud lõikudeks AKP’st AKP’ni ja selleks on antud kõigile täpselt ühesugune aeg distantsi läbimiseks.
Aega ühest AKP’st järgmisesse jõudmiseks väljendatakse minutites Road Book’is oleva ajagraafikuga.
Näide: AKP-0(start) kuni AKP-1 etteantud aeg 45 minutit. Selle sisse kuuluvad kõik LK’de ja KP’de läbimise ajad lõigul.
Iga meeskond arvutab ise oma stardiaja alusel järgmisesse AKP’sse jõudmise ideaalaja.
Näide: Ajakaardile kirjutatud stardiaeg AKP-0 08:23. AKP-1 ideaalaeg: +45 minutit ehk 09:08.
Lisakatse(LK)
Lisakatse on kinnisel rajal toimuv kiiruslik sõitmine stopperi vastu paigalstardist peatumisega stoppjoonel. Stardijoon ja stoppjoon näidatakse ära LK alguses. LK vabakäe skemaatiline joonis asub LK stardis. Ei ole selle võiduajamise olulisim katse vaid lihtsalt väike vaheldus. Nende toimumine EI OLE KINDEL kuni katse toimumise alguseni, samamoodi rajajooniste olemasolu selgub katse stardis. LK’l võivad vahendis viibida AINULT KIIVRIGA võiduajajad!!! Kõik teised meeskonna liikmed ergutavad ohutust kaugusest. LK on mõõduvõtuks, et kellel siis ikkagi on “kõige pikem ja jämedam”. Mingisugune paremusjärjestus ometigi tekib ja hea tunde parematele kindlasti tekitab.
Preemiapunktid rajalt
Vastava KP vastuse tähemärkide arv annab kokku iga KP preemiapunktide summa. Iga õige täht annab 1 punkti.
Õigesti lahendatud võiduajamise põhiküsimus annab eraldi juurde 100 preemiapunkti.
Karistuspunktid rajalt
Karistuspunkte jagatkase KP’de mitteläbimise, ajalimiidi(AKP’des) suure rikkumise ja lisakatsete(LK) tulemuste eest ja need lahutatakse lõpuks teenitud preemiapunktidest.
Läbimata KP, milleks loetakse ristsõnas puuduv TÄIESTI ÕIGE vastus, annab 10 karistuspunkti.
AKP’sse saabumise täpsus on +/- 1 täisminut ja aega märgitakse TÄISMINUTITES, sekundid ei ole olulised.
Näide: Ideaalaeg AKP’sse jõudmiseks on 14:15:00. Kui Meeskond jõuab 14:13:59, siis ta saab 10 karistuspunkti(1 minut varem); 14:20:59, siis ta saab 4 karistuspunkti(4 minutit hilinemist); jõudes 14:14:00 - 14:16:00, saab 0 karistuspunkti.
AKP’sse varem jõudmine: iga minut 10 karistuspunkti.
AKP’sse hilinemine: iga minut 1 karistuspunkt.
LK parim tulemus(katsevõit) annab 0 karistuspunkti, teine koht 2, kolmas 3, neljas 4 karistuspunkti jne...
Tegelikult on selleks FIA’l välja töötatud isegi erivalem, kuid me ei viitsi kõrgema matiga tegeleda. Seal nimetatakse punkte testitulemuseks. Hariduslikus mõttes näeb see valem välja selline: 100 / autode arv * testitulemus. Näiteks osalevaid autosid on 53, meeskond saab katsel kuuenda tulemuse ehk testitulemus on 6. 100/53*6 = 11,32 karistuspunkti. Kes see viitsib arvutada???
Lõpptulemus
Lõpptulemus ja koht saadakse preemiapunktidest lahutatud karistuspunktide summa põhjal. Näiteks on Ristsõna lahenduse eest saadud 189 preemiapunkti, AKP’sse hilinemise eest 34 karistuspunkti ja katsetulemustelt 20 karistuspunkti. Kokku on lõpplik punktisumma 189-34-20=135 punkti.
11. PROTESTID JA AUHINNAD
Proteste raja läbimise kohta saab esitada võiduajajate sugulastele, sõpradele ja tuttavatele. Korraldajad protestidega ei tegele.
Proteste tulemuste kohta saab esitada kõvahäälselt kaasvõiduajajate kuuldes õhtusel koosviibimisel peale võiduajamise tulemuste avaldamist. Korraldajad sellise protestiga ei arvesta, sest korraldajate otsus on lõplik!
Protest ja protestimaks “üks suur õlu” tuleb üle anda võiduajamise juhile. Protestimaksu ei tagastata, kui protest osutub alusetuks või juhil on suur jänu. Igal juhul on protest alusetu ja jänutab ka alati, seega ... tegeleme sõbralikult HOBIGA ja ärme hädalda.
Võistlustel absoluutselt parima tulemuse saavutanud võistkonda autasustatakse. Millega, on selle hetkeni selgusetu.
Kõikide klasside kolme paremat võistkonda autasustatakse kestvate ovatsioonidega. Organisaator ja võiduajajad võivad panna välja eriauhindu teistele võistluses osalenud võistkondadele või võiduajamise ajal sünnipäeva tähistavatele kodanikele. Kindlasti toimub ka sooline diskrimineerimine ja nõrgema sugupoole esindajatest võistkondade juhid võivad saada lisaks meeste kestvatele kiiduavaldustele ka muid auhindasid.
Välja antakse kaks rändauhinda, parimale Nõukogude autole ja vanimale võistluse lõpetanud autole.
PS! See ei ole võidu ja auhinna peale sõitmise üritus, vaid FUN, FUN ja veelkord FUN!
[attachment=22538]