Mul on ZAZ968,mille soojendus on ümberehitatud hõõgküünlalt kõrgepingeküünla peale. Nüüd aga põles sädet andnud MAZ-500 pool läbi. Kas kellegil on ideid mis edasi võiks teha sest uut pooli on suhteliselt raske(võimatu) leida.
Kõik ideed on ootatud.
Postitused: 1,164
Teemad: 121
Liitus: Jun 2003
Maine:
4
Päris võimatu ei ole leida, lihtsalt aega läheb nagu vanade asjadega ikka. Kevadel tuleb kurtna laat sealt võib otsida.
Teine soovitus on uurida autobaasidest ning agrotehnikat pakkuvatest poodidest, ise tean üht Sauel, Pärnasalu tänaval ning teist Hiiul Salve tänava territooriumil (täpset aadressi kahjuks ei tea).
Neis on müüa igasugu vene traktorite ja veokate juppe.
Postitused: 60
Teemad: 6
Liitus: Nov 2004
Maine:
1
idee nr 1: suvalise auto süütepool + läbi soenduse lüliti, - taha mootori juurde süütejagaja juurde katkesti kontakti alla AGA... sellel ideel on üks halb külg- sädet saab ainult töötava mootoriga ja siis veel selline küsitav asi et eitea kaua kontaktid kahe süütepooli voolule vastu peavad.
idee nr 2: ikkagi suvalise auto süütepool aga voolu hakkima panna mõni vähe kiiremini käima pandud vilkuvate tulede skeem ja sellele külge tinutatud hea suur võimas transistor millest süütepooli vool läbi käima hakkab. See komplekt peaks samahea kui mazi pool olema.
Postitused: 60
Teemad: 6
Liitus: Nov 2004
Maine:
1
07-02-2006, 15:02 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-02-2006, 15:09 PM ja muutjaks oli
metsamees.)
(+)--------------------------------------------
( relee (süüte-
mähis) pool)
(-)------(relee kontaktid)-----------------------
(kondekas)
Hea tahtimise korral on siin võimalik skeemi näha. Relee tuleb selline leida millel kontaktid koos on kui voolu mähisest läbi ei jäi ja kui käib siis kontaktid laiali tõmmatakse. Asi töötab nii et kui (+) ja (-) klemmidele pinge peale anda jookseb vool läbi paralleelselt olevate süütepooli ja relee mähise relee tõmbab kontaktid laiali, ahel katkeb ja samal ajal indutseeritakse süütepoolis kõrgepinget. Kui kontaktid on laiali ei käi relee mähisest voolu läbi ja kontaktid kukuvad uuesti kokku. Kondekas teeb skeemis täpselt sama tööd mis autol jagaja kontaktide juures . Ongi vist kõik.
Ps: andke teada kas töötas kah, ma ise pole kunagi proovinud
Postitused: 553
Teemad: 13
Liitus: Apr 2005
Maine:
3
07-02-2006, 18:26 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-02-2006, 18:27 PM ja muutjaks oli
künnimees.)
Tänapäeval leidub lihtsamaid ja töökindlamaid asju, kui mehhaaniline (releega) generaator. Ühtki konkreetset skeemi endal hetkel käepärast pole, aga Tevalo foorumites peaks miskit ikka leiduma. Mõni aasta
tagasi ilmus ka ,,Radio" ajakirjas just sapaka kütteseadme tarvis koostatud skeem. Süütepooliks oli mingi Б-118 vms. Releega asi ei pruugi lihtsalt kaua elada (kontaktid oksüdeeruvad, relee tööeaks ~10...100 miljonit lülitust). Samuti tekib palju raadiohäireid.
Mis selles MAZ-500 pooliga süsteemis katkestina töötas?
Postitused: 58
Teemad: 14
Liitus: Feb 2003
Maine:
0
ma ei saa aru ja ka ei tea milline se süütepool sul on aga on ju teisigi n. ZIL´i oma on võimsam mis töötab kommutaatoriga või kasvõi VAZ´i oma mis on mõeldud kontaktidega süüte jaoks ja pole nii võimas ja säästab kontakste
aga asi selline et kuidas selle soojenduse töökindlusega on, räägitakse et kipib põlema minema
Postitused: 1,489
Teemad: 156
Liitus: May 2003
Maine:
6
Tekkis mõte, et kas seda soojendusseadet poleks võimalik toasoojenduseks kasutada?
Postitused: 60
Teemad: 6
Liitus: Nov 2004
Maine:
1
sapaka kabiin on küll väike aga samas soojusisolatsioon on ka praktiliselt olematu niiet kütte poolt puhutav kuum õhk jahtub maru ruttu maha ja pealegi õhk mida salongi soendamiseks võetakse tuleb praktiliselt õuest lumehangest niiet soendus teeb ikka päris parasjagu tööd et sõitjatel soe oleks. Kui raamatut uskuda siis puhub see soendus 1800 kilokalorit sooja tunnis. Mingisuguse netist leitud ühikute konverteri järgi teeb see 2,02 KW, praktiliselt sama mis üks keskmine soojapuhur.
Toa saab soojaks küll sapaka soendusega ja nii võibki teha igaüks kes omab isiklikku nafta puurtorni- isegi kui uskuda raamatut mis ütleb et 0,4 liitrit bensiini tunnis(tegelikult läheb kaks-kolm korda rohkem) tähendab see praeguste bensiinihindade juures veidi alla 130 krooni päevas. Kui lisada veel pisiasi et kogu see krempel vajab veel elektrit bensiini pumpamiseks ja ventilaatori ringi ajamiseks, lärmab praktiliselt samapalju kui sapaka mootor- mulle hakkab vaikselt tunduma et toasooja jaoks tuleb kõvasti mõtekam pottsepp palgata ja lasta üks ahi laduda.
Kas oleks võimalik selles kasutada muid kütuseid, näiteks lambiõli või diislit. Kui kellelgi mingi kogemus on andke teada.
Postitused: 60
Teemad: 6
Liitus: Nov 2004
Maine:
1
Veel tähelepanekuid seoses soendusega:
Ühel hetkel (poole talveralli ajal)otsustas soendus et tema enam korralikult kütte ei lähe ja kõik. Küünal läheb ilusasti hõõguma, bensiini peale tuleb, salongi puhutakse ka välisõhust veidi soojemat aga korralikult asi käima ei lähe ja armatuuris jääbki soenduse tuli põlema.Eile lammutasin ahju tükkideks ja avastasin et bensiini põletamise osa oli metsikult tahma täis, oma pool ämbrit sain seda soenduse sisemusest kätte aga päris puhtaks ei saanudki. Peenike värk see soendus, ega näppepidi vahele ei mahu, mina koputasin kummihaamriga lihtsalt korpust ja valasin aga järjest tahma välja. Peale soenduse uuesti kokku panekut oli nagu öö ja päev- umbes 10 sekundit küünla soendamiseks, bensiin peale ja hakkaski praktiliselt kohe sooja puhuma, Veidi hiljem lükkas küünla tagant ära ja... ühesõnaga vägaheaks hakkas peale tahma eemaldamist.
Postitused: 203
Teemad: 10
Liitus: Oct 2002
Maine:
1
23-02-2006, 16:08 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-02-2006, 16:14 PM ja muutjaks oli
Marcello.)
Neid ahje tehakse ikka bensule ja diislile eraldi. Bensu-ahju diislit sisse kallates ta ilmselt ei sütti, vastupidise variandi kohta ei oska arvata. Olen näinud küll ühte 'universaalset', kuhu kõlbasid enamvähem kõik põlevad vedelikud, aga see oli pärit ühe militaarmasina pealt, kus sama kehtis ka mootori kohta.
Seda olen samuti näinud, et diisliga käivat salongi-ahju kasutatakse garaaži kütmiseks - ilmselt oli seal kütteaineks mitte mootori-diisel vaid nn. kerge kütteõli.
Tahma kipuvad nad aja jooksul tõesti täis minema. Mingil määral aitab see, kui küünla august suruõhku sisse puhuda. Samuti see, kui puhuda suruõhku töötava ahju õhuvõtu torusse - põlemise mühin muutub kurjakuulutavaks ja väljalaskest hakkab põlevad tahmalonte tulema.