ZAZ soojendus
#1

Mul on ZAZ968,mille soojendus on ümberehitatud hõõgküünlalt kõrgepingeküünla peale. Nüüd aga põles sädet andnud MAZ-500 pool läbi. Kas kellegil on ideid mis edasi võiks teha sest uut pooli on suhteliselt raske(võimatu) leida.
Kõik ideed on ootatud.
Vasta
#2

Päris võimatu ei ole leida, lihtsalt aega läheb nagu vanade asjadega ikka. Kevadel tuleb kurtna laat sealt võib otsida.
Teine soovitus on uurida autobaasidest ning agrotehnikat pakkuvatest poodidest, ise tean üht Sauel, Pärnasalu tänaval ning teist Hiiul Salve tänava territooriumil (täpset aadressi kahjuks ei tea).
Neis on müüa igasugu vene traktorite ja veokate juppe.
Vasta
#3

nymmik Kirjutas:...soovitus on uurida autobaasidest ning agrotehnikat pakkuvatest poodidest, ise tean üht...

Üks säärane pood asub Lihula Saaremaa poolses otsas, kunagise postijaama hoone taga. Hoone ees on heaks orienteeriks hiigelsuur mitmetraktoriader.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#4

idee nr 1: suvalise auto süütepool + läbi soenduse lüliti, - taha mootori juurde süütejagaja juurde katkesti kontakti alla AGA... sellel ideel on üks halb külg- sädet saab ainult töötava mootoriga ja siis veel selline küsitav asi et eitea kaua kontaktid kahe süütepooli voolule vastu peavad.
idee nr 2: ikkagi suvalise auto süütepool aga voolu hakkima panna mõni vähe kiiremini käima pandud vilkuvate tulede skeem ja sellele külge tinutatud hea suur võimas transistor millest süütepooli vool läbi käima hakkab. See komplekt peaks samahea kui mazi pool olema.
Vasta
#5

metsamees Kirjutas:idee nr 1: suvalise auto süütepool + läbi soenduse lüliti, - taha mootori juurde süütejagaja juurde katkesti kontakti alla AGA... sellel ideel on üks halb külg- sädet saab ainult töötava mootoriga ja siis veel selline küsitav asi et eitea kaua kontaktid kahe süütepooli voolule vastu peavad.
idee nr 2: ikkagi suvalise auto süütepool aga voolu hakkima panna mõni vähe kiiremini käima pandud vilkuvate tulede skeem ja sellele külge tinutatud hea suur võimas transistor millest süütepooli vool läbi käima hakkab. See komplekt peaks samahea kui mazi pool olema.
idee nr2-st kooruks välja veel, et kui MAZ'i süütepool läbi kõrbesaga relee osa terve, siis seda saaks kasutada koostöös tavalise süütepooliga.
Vasta
#6

nymmik Kirjutas:...saaks kasutada koostöös tavalise süütepooliga.
Aastat 15 tagasi aretasin oma sapakale Jawa süütepoolist ja kahest releest vajaliku asja. Põrises küll kõvasti, aga töötas (skeemi ei suuda hetkel mälu järgi taastada, elektrikud, aidake)
Vasta
#7

(+)--------------------------------------------
                                       ( relee          (süüte-  
                                        mähis)         pool)
(-)------(relee kontaktid)-----------------------
                     (kondekas)
Hea tahtimise korral on siin võimalik skeemi näha. Relee tuleb selline leida millel kontaktid koos on kui voolu mähisest läbi ei jäi ja kui käib siis kontaktid laiali tõmmatakse. Asi töötab nii et kui (+) ja (-) klemmidele pinge peale anda jookseb vool läbi  paralleelselt olevate süütepooli ja relee mähise relee tõmbab kontaktid laiali, ahel katkeb ja samal ajal indutseeritakse süütepoolis kõrgepinget. Kui kontaktid on laiali ei käi relee mähisest voolu läbi ja kontaktid kukuvad uuesti kokku. Kondekas teeb skeemis täpselt sama tööd mis autol jagaja kontaktide juures . Ongi vist kõik.

Ps: andke teada kas töötas kah, ma ise pole kunagi proovinud
Vasta
#8

nymmik Kirjutas:Teine soovitus on uurida autobaasidest ning agrotehnikat pakkuvatest poodidest, ise tean üht Sauel, Pärnasalu tänaval ning teist Hiiul Salve tänava territooriumil (täpset aadressi kahjuks ei tea).
Neis on müüa igasugu vene traktorite ja veokate juppe.
Kas see Saue pood juba aasta 10 tagsi mitte hingusele läinud pole
Vasta
#9

villis1 Kirjutas:
nymmik Kirjutas:Teine soovitus on uurida autobaasidest ning agrotehnikat pakkuvatest poodidest, ise tean üht Sauel, Pärnasalu tänaval ning teist Hiiul Salve tänava territooriumil (täpset aadressi kahjuks ei tea).
Neis on müüa igasugu vene traktorite ja veokate juppe.
Kas see Saue pood juba aasta 10 tagsi mitte hingusele läinud pole
10 aastat tagasi kindlasti mitte, 2004 suvi käisin sealt traktorile veel tulesid ostmas. Tänast seisu ma tõesti ei tea kas on veel alles või ei.

EDIT: täitsa paistab olemas olema (ainult veokatest pole juttu Sad )
Traktoriäri OÜ
MTZ, T 25, T 40
Kontaktandmed
Telefon   659 6633
Faks   670 9626
Aadress   Pärnasalu 13 Saue, 76505 Harjumaa

Ehk pakub täna uusi MAZ kallureid müüv ettevõte varuosi ka vanadele http://www.euromaz.ee/
Vasta
#10

Tänapäeval leidub lihtsamaid ja töökindlamaid asju, kui mehhaaniline (releega) generaator. Ühtki konkreetset skeemi endal hetkel käepärast pole, aga Tevalo foorumites peaks miskit ikka leiduma. Mõni aasta
tagasi ilmus ka ,,Radio" ajakirjas just sapaka kütteseadme tarvis koostatud skeem. Süütepooliks oli mingi Б-118 vms. Releega asi ei pruugi lihtsalt kaua elada (kontaktid oksüdeeruvad, relee tööeaks ~10...100 miljonit lülitust). Samuti tekib palju raadiohäireid.

Mis selles MAZ-500 pooliga süsteemis katkestina töötas?
Vasta
#11

Jarlis Kirjutas:mu sõbral on zaz aga kui paneb soojenduse sisse siis on bensiini haisud nii rängad et lämbu või ära

Soojusvahetaja korpus lekib. Korras agregaadi korral on bensiini põlemistsoon õhu läbupumpamistsoonist hermeetiliselt eraldatud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#12

künnimees Kirjutas:Tänapäeval leidub lihtsamaid ja töökindlamaid asju, kui mehhaaniline (releega) generaator. Ühtki konkreetset skeemi endal hetkel käepärast pole, aga Tevalo foorumites peaks miskit ikka leiduma. Mõni aasta
tagasi ilmus ka ,,Radio" ajakirjas just sapaka kütteseadme tarvis koostatud skeem. Süütepooliks oli mingi Б-118 vms. Releega asi ei pruugi lihtsalt kaua elada (kontaktid oksüdeeruvad, relee tööeaks ~10...100 miljonit lülitust). Samuti tekib palju raadiohäireid.

Mis selles MAZ-500 pooliga süsteemis katkestina töötas?

katkestina töötasid kontaktid+kondensaator
Vasta
#13

ma ei saa aru ja ka ei tea milline se süütepool sul on aga on ju teisigi n. ZIL´i oma on võimsam mis töötab kommutaatoriga või kasvõi VAZ´i oma mis on mõeldud kontaktidega süüte jaoks ja pole nii võimas ja säästab kontakste
aga asi selline et kuidas selle soojenduse töökindlusega on, räägitakse et kipib põlema minema
Vasta
#14

Mpower Kirjutas:...kuidas selle soojenduse töökindlusega on, räägitakse et kipib põlema minema
Ei ta lähe põlema nii lihtsalt midagi, kogu süsteem peab lihtsalt korras olema.
Lugedes nüüd (15 aastat oma sapaka mahamüümisest) igasuguseid aretamise teemasid, peaks märkima, et tehasesüsteem töötab täiesti edukalt, vaja ainult termostaat ära reguleerida, hõõgküünal puhtana hoida ja bensiinipumba katkesti kontaktid ja klapid üle vaadata. Sooja on siis rohkem kui küll (alla -20 kraadi ei ole proovinud). Ise tegin ka selle aretiste perioodi läbi, lõpuks osutus kõige sobivamaks ikkagi originaal.
P.S. ventilaatori mootori laagrid peavad olema hästi õlitatud (on ka variant need kuullaagrite peale teha).
Vasta
#15

Tekkis mõte, et kas seda soojendusseadet poleks võimalik toasoojenduseks kasutada?
Vasta
#16

vootele Kirjutas:Tekkis mõte, et kas seda soojendusseadet poleks võimalik toasoojenduseks kasutada?

Kindlasti saab, aga ta jääb vast võimsuselt väikeseks. Sest üks tüüpiline tuba on siiski palju suurema kubatuuriga kui sapaka kabiin.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#17

sapaka kabiin on küll väike aga samas soojusisolatsioon on ka praktiliselt olematu niiet kütte poolt puhutav kuum õhk jahtub maru ruttu maha ja pealegi õhk mida salongi soendamiseks võetakse tuleb praktiliselt õuest lumehangest niiet soendus teeb ikka päris parasjagu tööd et sõitjatel soe oleks. Kui raamatut uskuda siis puhub see soendus 1800 kilokalorit sooja tunnis. Mingisuguse netist leitud ühikute konverteri järgi teeb see 2,02 KW, praktiliselt sama mis üks keskmine soojapuhur.
Toa saab soojaks küll sapaka soendusega ja nii võibki teha igaüks kes omab isiklikku nafta puurtorni- isegi kui uskuda raamatut mis ütleb et 0,4 liitrit bensiini tunnis(tegelikult läheb kaks-kolm korda rohkem) tähendab see praeguste bensiinihindade juures veidi alla 130 krooni päevas. Kui lisada veel pisiasi et kogu see krempel vajab veel elektrit bensiini pumpamiseks ja ventilaatori ringi ajamiseks, lärmab praktiliselt samapalju kui sapaka mootor- mulle hakkab vaikselt tunduma et toasooja jaoks tuleb kõvasti mõtekam pottsepp palgata ja lasta üks ahi laduda.
Vasta
#18

Kas oleks võimalik selles kasutada muid kütuseid, näiteks lambiõli või diislit. Kui kellelgi mingi kogemus on andke teada.
Vasta
#19

Veel tähelepanekuid seoses soendusega:
Ühel hetkel (poole talveralli ajal)otsustas soendus et tema enam korralikult kütte ei lähe ja kõik. Küünal läheb ilusasti hõõguma, bensiini peale tuleb, salongi puhutakse ka välisõhust veidi soojemat aga korralikult asi käima ei lähe ja armatuuris jääbki soenduse tuli põlema.Eile lammutasin ahju tükkideks ja avastasin et bensiini põletamise osa oli metsikult tahma täis, oma pool ämbrit sain seda soenduse sisemusest kätte aga päris puhtaks ei saanudki. Peenike värk see soendus, ega näppepidi vahele ei mahu, mina koputasin kummihaamriga lihtsalt korpust ja valasin aga järjest tahma välja. Peale soenduse uuesti kokku panekut oli nagu öö ja päev- umbes 10 sekundit küünla soendamiseks, bensiin peale ja hakkaski praktiliselt kohe sooja puhuma, Veidi hiljem lükkas küünla tagant ära ja... ühesõnaga vägaheaks hakkas peale tahma eemaldamist.
Vasta
#20

Neid ahje tehakse ikka bensule ja diislile eraldi. Bensu-ahju diislit sisse kallates ta ilmselt ei sütti, vastupidise variandi kohta ei oska arvata. Olen näinud küll ühte 'universaalset', kuhu kõlbasid enamvähem kõik põlevad vedelikud, aga see oli pärit ühe militaarmasina pealt, kus sama kehtis ka mootori kohta.
Seda olen samuti näinud, et diisliga käivat salongi-ahju kasutatakse garaaži kütmiseks - ilmselt oli seal kütteaineks mitte mootori-diisel vaid nn. kerge kütteõli.
Tahma kipuvad nad aja jooksul tõesti täis minema. Mingil määral aitab see, kui küünla august suruõhku sisse puhuda. Samuti see, kui puhuda suruõhku töötava ahju õhuvõtu torusse - põlemise mühin muutub kurjakuulutavaks ja väljalaskest hakkab põlevad tahmalonte tulema.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne