Postitused: 282
Teemad: 11
Liitus: May 2005
Maine:
12
Plaan, siis selline, et tahaks mootorist D-50 teha mootor D-240. Kolvid on vahetatud, plokikaan 240-e oma olemas. Kuna gaasijaotusfaasid on neil mootoritel erinevad (nukkvõllid erinevad),kas siis tuleb ka kütusepumba nurka muuta? Ja mis saab mootori pööretest? D-50-l 1700 pööret, D-240-l ,aga 220 pööret minutis. Oskab keegi nõu anda? Muidugi ei ole sellise mootori mark pärast ümbertegemist D-240, aga ehk saite mu mõttest aru.
Ette tänades! Indrek.
Postitused: 502
Teemad: 1
Liitus: Nov 2003
Maine:
4
Väntvõllid ka natuke erineva konstruktsiooniga ja hooratas kergem.
Postitused: 9
Teemad: 0
Liitus: Feb 2006
Maine:
0
Pihustid on ka erinevad D-50 on tihvtpihustid rõhk 130. D-240 pihustite rõhk on 180
Postitused: 754
Teemad: 45
Liitus: Sep 2003
Maine:
5
väntvõll vanade(pädevate) russimeeste jutujärgi sama,nukkvõll võis ka sama jääda.Räägivad,et peab pumba rõhku tõstma.Samas raskem hooratas pole paha,annab parema pöördemomendi madalalt.Meite russil 240 plokk,vänt,d50 plokikaas,kolvid.hooratas.(kunagine kapitali mootor,mis juba üle 20 aasta peal olnd).Plaanis ka kolvid ja plokikaas 240 oma panna.
Postitused: 502
Teemad: 1
Liitus: Nov 2003
Maine:
4
Klappide avanemise nurgad on omajagu erinevad aga töötab ka vana nukkvõlliga. Pumba nurk D50 - 15-17 kraadi, D240 - 25-27 kraadi enne ü.s.s. Survet reguleeritakse ikka pihustist. D240 väntvõllile on paigaldatud vastukaalud et taluda suuremaid pöördeid aga kapremondis pandi vahest mootoreid kokku kuidas juhtus. Raskem hooratas teeb jälle mootori tuimaks, kui istud 50 pealt 80 peale ringi on vahe ikka väga tuntav. Raamatut pole ka praegu käepärast aga väikesi erinevusi oli neil mootoreil veel.
d-50 ja d 240 kõrgsurvepumbad on erinevad eriti pumba regulaator seadistus ja pumba hooratas, sellele vaatamata on nad vahetatavad. 50 pumpa on ka 2200 pöörde peale reguleeritud ja 50 mootorile pöördeid juurde saadud (kaua ei kesta). Nende mtz mootorite, vahekastide ja tegasildadega annab kõiksuguseid erinevaaid variante kokku ehitada suurem osa asju sobivad omavahel. Peamine probleem, kui tõsist tööd teha on hoopis mootori puudulik jahutus. Seda vana mtz probleemi on püütud lahendada kõige uuema belarusi ventilaatori paigaldusega (veidi vaja ümber ehitada). Kui plokk on täiseti tühi võid selle sisse ehitada nii 50 kui 240.
Postitused: 48
Teemad: 1
Liitus: May 2009
Maine:
0
Otsin korralikku D-50 plokikaant. Äkki kellelgi on ümberehituse käigus jäänud üle.