Postitused: 3,121
Teemad: 69
Liitus: Sep 2002
Maine:
60
Ei ole.
Betoonist on ujuvat asja muidugi võimalik teha küll, näiteks ujuvad naftaplatvormid. Aga pole küll kuulda olnud, et sellest kaubalaevu tehtaks.
Postitused: 2,327
Teemad: 46
Liitus: Dec 2003
Maine:
16
12-03-2006, 09:47 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-03-2006, 09:50 AM ja muutjaks oli
mrali.)
Kusjuures,(kauba)laevade keresid on tehtud ka betoonist,kuid seda üpris vähe ja praegusel ajal enam sellist ehitusmeetodit ei puugita. Ja neid on ka Eesti vetes sõitnud.
Tsiteerides mälu järgi Ants Pärna raamatut "Meri ja mehed", seal kirjutatakse, et Eesti Merelaevandus sai pärast Teist maailmasõda Saksamaalt reparatsiooniks ka laeva "Traktoristka",mis oli raudbetoonkere ja dirižaabli mootoriga. Selle laeva elu aga ei kujunenud aga pikaks,1950. aastate hakul sattus see laev Naissaare kandis madalikule ja lahtipäästmisel raudbetoonkere lagunes.
Rohkem on betooni kasutatud jah väheliikuvate ujuvvahendite nagu ujuvdokid ja naftaplatvormid ehitamisel.
Postitused: 552
Teemad: 8
Liitus: Feb 2006
Maine:
2
Mingi betoonist monstrum seisab ka Katariina kai juures . S.t ainult alumine osa.
Postitused: 650
Teemad: 48
Liitus: Jul 2003
Maine:
6
12-03-2006, 13:20 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-03-2006, 15:47 PM ja muutjaks oli
pvr.)
Kusagil siin foorumis on juba juttu olnud, Pärnu jões oleva kohvik/baar/kahtlane lõbustus asutus kohta, mis on kah ehitatud betoon põhjale, vähemalt ca 5 aastat tagasi oli ta täitsa olemas. Esimese ilmasõja ajal ja (vist ka teise ajal) olid betoon laevad trantspordi alustena levinud. Kuna neid on odav toota ja sõja ajal läksid nad nigunii enne põhja kui nende kasutus aeg lõppes. Olen kuulnud et petoon laevade suurimaks mureks on mingid molluskid kes leiavad, et see on neile soodne kasvupinnas, ja hakkavad nende küljes röömuga paljunema, samal ajal luues oma väljaheidetega happelise keskkonna, mis teadagi on betooni surm.
Postitused: 16
Teemad: 6
Liitus: May 2005
Maine:
0
Betoonist laevu just ei tehta, küll aga kasutatakse seda seal päris palju.Mõned aastad tagasi sõitsin päris palju (umbes 3-4 korda nädalas)laevaga "Kapella" ja selle lava mootori remondi käigus lõhuti sealt välja mõned tonnid betooni. Pärast mootori remondi lõpetamist ootasid sadamas nn. mikserid ja see betoon valati sinna tagasi.
Postitused: 4,163
Teemad: 61
Liitus: Dec 2002
Maine:
56
Aivarl, betooni, kui rasket, tugevat ja lihtsalt töödeldavat ODAVAT materjali kasutatakse jah väga palju. Praktiliselt võib öelda, et igas vähegi suuremas laevas on tonnide viisi betooni. Ballast on enamasti just betoon, samamoodi mootorite alused. Betooni parimad omadused ongi ju odavus, kättesaadavus, töödeldavus(ehk saab kasvõi vormi valada), tugevus, raskus ja merel eriti oluline, ta "armastab" vett. Peale esmast kuivamist ja kivistumisprotsessi alguses tahab betoon just vett saada. Ja vee vastu pole tal lõpuni midagi.
Ja betoonlaevu tehti II MS ajal palju. Just iglased olid suured meistrid. Milleks ehitada kallist terasest pargast, mis 99% võimalusega põhja lastakse? Niikaua, kuni veel on maailmas lubjakivi ja liiva, pole mõtet ju rauda hukata. Tegelikult oleks raudbetoonist laevad ka täna õigustatud. Siin Läänemerel saaks sellest materjalist rahulikult kuni 100 meetriseid aluseid teha. Ookean on teine asi, seal peab laev "madu" olema, lainepikkus on nii suur. Siin lombis ei ole see oluline. Lihtsalt rauast ehitades saab lihtsamalt(odavamalt, vaevalt!). Ei pea saalungeid ehitama ehk siis vormi.