Postitused: 756
Teemad: 23
Liitus: Sep 2004
Maine:
13
Teemaga seoses meenub mulle, et 80ndatel, töötades Pärnu Autobaasis nr. 7, tol ajal Autokolonn nr. 3054, sattusin asendusjuhina kord 52-01 rooli, mille näidikute plokk paistis minu terasele silmale kummaliselt erinev teiste baasi 52-de ja 53-dega.Selle veoki näidikuteploki alusplekk ei olnud sile nagu tavaliselt, vaid olid ka teine teisel pool spidomeetrit väljapoole stantsitud kolm horisisontaalset joont. Miskit oli veel kummalist. Kas väikeste ümarate kellade paigutus ja/või arv või oli see kontrolllampide arvus alumises servas, mis tavapärase kahe asemel oli neli, st mõlemal pool roolisamba kaart kaks lampi kõrvuti pluss suunatule kontrolllamp süüteluku läheduses. Alusplekk oli käsitsi ja lohakalt üle pintseldatud sinist värvi ja nägi välja äärmiselt kole. Kui ma siin detailides eksisin, siis kindlasti olid olemas stantsitud jooned. Seega kaldun arvama, et ülalkirjeldatu võis algselt kuuluda 53F-ile või varajastele 52dele ja/või 53dele.
Kuna eelnev jutt oli näidikutest, meenus ka mulle, et NA aega teenides sõitsin ZIL 130ga, mille näidikud erinesid tavapärasest ja hiljem teist sellist ei ole kohanud. Nimelt \"tavalisel\" asetseb kahe suure ümara \"kella\" vahel kandiline näidikute plokk (amper, vesi, bens, õli), aga \"kummalisel\" hoopis kolm väikest \"kella\" kolmnurkse paigutusega tipuga alla. Puudus ampermeeter, laadimist näitas kontrolllamp. See ei olnud samodelkin vaid korralik tehasevärk, \"kellade\" avad stantsitud alusplekisse eendiga, nagu ikka. Oli meil kroonus ka selline ZIL-131 (polevaja masterskaja, kuudis treipink). Selle masina näidikute taust oli valget värvi, mis tavaliselt ikka must on olnud. Juba sel ajal nägi see armatuur väga šeff välja. Nii mõnigi sohvritest kaassoldat ihkas asja ringi pista oma masina jupiga, kuid too 131 oli ikka väga range valve all. 130-131 näidikute plokk on ju ühesugune.
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
Sellise auto pilt olemas ka SSSR aegses ENE 1 köites.81 -82 aastal sai tollane TAV 4 filiaali 3 kolonn ka ühe oraanzi kabiiniga 53.Aga häda tolles ,et autol puudus igasugune küttesüsteem,jutu järgi oli tehtud lõunapiirkondade jaoks.Samas oli autol kaasas terwe komplekt võtmeid ,mis oli tolleagse sohvri unistus .Minu mälu järgi seisis too 53 paar kuud aia äären (võre taga,et juppe tuuri es pandaks) siis ehitati siinsete olude jaoks ringi.Lõpuks värviti ta veel tumesiniseks ja sai juba ühtedest edimesena ,4 baasis walged numbrid.
Postitused: 1,083
Teemad: 207
Liitus: Sep 2002
Maine:
0
TAR Kirjutas:Vaatame siis millal ja milliseid GAZ-mudeleid toodeti:
ГАЗ-51 1945-1955 mootor 70 hj teljevahe 3300 mm
ГАЗ-51A 1955-1975 mootor 70 hj teljevahe 3300 mm
ГАЗ-53Ф 1961-1967 mootor 82 hj teljevahe 3700 mm
ГАЗ-53 1964-1965 mootor 115 hj teljevahe 3700 mm
ГАЗ-53A 1965-1983 mootor 115 hj teljevahe 3700 mm
ГАЗ-52-03 1966-1978 mootor 75 hj teljevahe 3700 mm
ГАЗ-52-01 1966-1991 mootor 75 hj teljevahe 3700 mm
ГАЗ-52-04 1975-1989 mootor 75 hj teljevahe 3300 mm
ГАЗ-53-12 1982-1993 mootor 120 hj teljevahe 3700 mm
Täienduseks siia, et GAZ 51 plekk-kabiiniga mudeli tootmine jätkus aastast 1958 Korea RDV-s nime all, mida eesti keelde saab tõlkida kui "Võit- 58". Vastav hieroglüüf ja number "-58" ilutsesid pressituna mootori küljeplekil. Üsna vahva oleks saada sellise küljepleki omanikuks!
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.