10-05-2006, 20:23 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-05-2006, 20:55 PM ja muutjaks oli valdo.)
Täna oli mul päeval (tippkoormuse välisel ajal) aega süveneda veidi sellesse, millised tänavad on seoses suurremondiga suletud ja millised kuhu ümber suunatud. Esimesed päevad vältisin kogu piirkonda sihilikult.
Ma ei saa aru ühest kummalisest asjast - miks on linnavalitsus võtnud ette mitu asja korraga - Tartu maantee rekonstrueerimise (laiendamise) ning ümberehitustööd Türnpu, Odra ning Juhentali tänaval?
Tallinn on kummalise kujuga linn, mis on välja venitatud ida-lääne suunas ning kesklinnas on kõik sellesuunalised (vahel võiks öelda ka kagu-loode suunalised) liiklusvood suletud paarikilomeetrisse koridori Ülemiste ja vanalinna vahel. Seetõttu peab neid vooge "liigutatavate" tänavate sulgemise juures olema üliettevaatlik, et mitte tekitada megaummikuid.
OK, ma saan aru, et Tartu maantee rekonstrueerimine praeguses kitsal lõigul Paberi ja Odra tänavate vahel eeldab selle teelõigu sulgemist - ringi tuleb tõsta hulganisti trasse, lammutada mitu maja (Tartu maantee 40, 44 ja 46) jne. Selge on aga see, et säärane sulgemine toob kaasa koormuste äkilise kasvu kõikidel naabertänavatel. Need tuleks seepärast võimalikult "lahti" hoida - keelata parkimised jne. Nii toimitigi, aga... ainult Kunderi tänaval.
Üldse ma ei saa selles valguses aga aru, mis toimub sihil Türnpu-Odra-Juhkentali. Kui eelnimetet Tartu maantee lõik suletud, siis oleks just see üks loogilisemaid ümbersõite suletud lõigust koos Kunderi ja Gonsiori tänavaga. Kuid Türnpu tänava kesklinna poole suunduv niit on... suletud (sic!), samuti on suuremahulistest ümberehitrustöödest haaratud ka Odra ning Juhekentali tänava kesklinna suunduvad niidid. Kas tõesti poleks siis saanud Tartu maantee kinnioleku ajal neid töid edasi lükata ning jätta ida poolt kesklinna suunduva arvestatava alternatiivtrassina Türnpu-Odra-Juhkentali sihi lahti? Ehk siis need lõigud sulgeda alles siis, kui Tartu maantee on kasvõi ühes suunas lahti? Lugesin mitmeid kordi linnavalitsuse pressiteateid, kuid sealt vastust ei saanud.
Praegune olukord sarnaneb piltlikult öeldes sellega, kus punktist A punkti B läheb neli erinevat ülekoormatud teed ning ühel hetkel otsustatakse neist neljast tervelt kaks korraga sulgeda. Ja seda ilma pealtnäha mõjuva põhjuseta, miks peab kaks korraga sulgema?
Äkki keegi kaasfoorumlastest teab ümberehituse "hingeelust" veidi enamat, seega ka põhjuseid? Mulle on senini jäänud nt selgusetuks ka lammutustööde maht. Selge on see, et kaovad puumajad Tartu mnt 40, 44 ja 46. Aga mis juhtub mõnisada meetrit sossi pool ehk majadega 50 kuni 64? Tartu mnt 50 ja 58 asetsevad nt tänavahoonest üsnagi kaugel ja võimaldavad vabalt ära mahutada neljarajalise liiklustee koos eraldiseisva trammiteega ja kõnniteedega mõlemas servas. Aga majad Tartu mnt 52, 60, 62 ja 64? Nt Tartu mnt 52 ja 63 vahel on tänav väga kitsas, samuti majaridade 60-64 ja 67-71 vahel?
Lisaks igapäevasele liiklemisele on mul teine soov veel - jäädvustada kõik lammutamisele määratud majad ajaloo jaoks pildile...
Ma ei saa aru ühest kummalisest asjast - miks on linnavalitsus võtnud ette mitu asja korraga - Tartu maantee rekonstrueerimise (laiendamise) ning ümberehitustööd Türnpu, Odra ning Juhentali tänaval?
Tallinn on kummalise kujuga linn, mis on välja venitatud ida-lääne suunas ning kesklinnas on kõik sellesuunalised (vahel võiks öelda ka kagu-loode suunalised) liiklusvood suletud paarikilomeetrisse koridori Ülemiste ja vanalinna vahel. Seetõttu peab neid vooge "liigutatavate" tänavate sulgemise juures olema üliettevaatlik, et mitte tekitada megaummikuid.
OK, ma saan aru, et Tartu maantee rekonstrueerimine praeguses kitsal lõigul Paberi ja Odra tänavate vahel eeldab selle teelõigu sulgemist - ringi tuleb tõsta hulganisti trasse, lammutada mitu maja (Tartu maantee 40, 44 ja 46) jne. Selge on aga see, et säärane sulgemine toob kaasa koormuste äkilise kasvu kõikidel naabertänavatel. Need tuleks seepärast võimalikult "lahti" hoida - keelata parkimised jne. Nii toimitigi, aga... ainult Kunderi tänaval.
Üldse ma ei saa selles valguses aga aru, mis toimub sihil Türnpu-Odra-Juhkentali. Kui eelnimetet Tartu maantee lõik suletud, siis oleks just see üks loogilisemaid ümbersõite suletud lõigust koos Kunderi ja Gonsiori tänavaga. Kuid Türnpu tänava kesklinna poole suunduv niit on... suletud (sic!), samuti on suuremahulistest ümberehitrustöödest haaratud ka Odra ning Juhekentali tänava kesklinna suunduvad niidid. Kas tõesti poleks siis saanud Tartu maantee kinnioleku ajal neid töid edasi lükata ning jätta ida poolt kesklinna suunduva arvestatava alternatiivtrassina Türnpu-Odra-Juhkentali sihi lahti? Ehk siis need lõigud sulgeda alles siis, kui Tartu maantee on kasvõi ühes suunas lahti? Lugesin mitmeid kordi linnavalitsuse pressiteateid, kuid sealt vastust ei saanud.
Praegune olukord sarnaneb piltlikult öeldes sellega, kus punktist A punkti B läheb neli erinevat ülekoormatud teed ning ühel hetkel otsustatakse neist neljast tervelt kaks korraga sulgeda. Ja seda ilma pealtnäha mõjuva põhjuseta, miks peab kaks korraga sulgema?
Äkki keegi kaasfoorumlastest teab ümberehituse "hingeelust" veidi enamat, seega ka põhjuseid? Mulle on senini jäänud nt selgusetuks ka lammutustööde maht. Selge on see, et kaovad puumajad Tartu mnt 40, 44 ja 46. Aga mis juhtub mõnisada meetrit sossi pool ehk majadega 50 kuni 64? Tartu mnt 50 ja 58 asetsevad nt tänavahoonest üsnagi kaugel ja võimaldavad vabalt ära mahutada neljarajalise liiklustee koos eraldiseisva trammiteega ja kõnniteedega mõlemas servas. Aga majad Tartu mnt 52, 60, 62 ja 64? Nt Tartu mnt 52 ja 63 vahel on tänav väga kitsas, samuti majaridade 60-64 ja 67-71 vahel?
Lisaks igapäevasele liiklemisele on mul teine soov veel - jäädvustada kõik lammutamisele määratud majad ajaloo jaoks pildile...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel