remondi hind
#1

Palju võik maksta iz või jawa raam ja mootor ja nende korralik remont(värv laagrid tihendid jne.)Toungue?
Vasta
#2

Ehee.... seinast-seina....
Kui sa siin härrade projekte loed, siis näed hindade erinevust ja seda, kui kulukaks võivad tegelt minna mingid pisividinad (laagrid jne)... Ja värvimised-kruntimised-liivaprits - sõltub sellest, kui korralikult, kui põhjalikult ja kus teha....
Niiet ma julgeks väita: sinu küsimusele ei saa eriti konkreetset vastust anda kahjuksToungue

Samamoodi ka raamide-mootoritega... Vahel joppab, mõni onuke tahab vanarauast lahti saada vms, annab vääga odavalt (100-1000EEK)... Samas: tutvusi pole, tuhnid börsis.. seal hinnad ikka suht soolased.... niiet mnjha.... oleneb, kuda joppab....

Ma olen Amatöör [suure tähega] tsiklite alal, 90% minu postitustest on suht lapsikud...Toungue
Inimene õpib oma vigadest....
Vasta
#3

Hinna suhtes ütleks sedasi, et pane tagumik vastu töötava kreissae ketast ja ütle, milline hammas "hammustas".
Tagadil pakuti müüa IZ-i roostes väntvõlli, jutu poolest uut, hinnaga
3 000.-EEK, eks siis mõtle ise.
Vasta
#4

korralikult tuleb teha
Vasta
#5

Pauka Kirjutas:Palju võik maksta jawa raam ja mootor ja nende korralik remont(värv laagrid tihendid jne.)Toungue?


nuni Izi koha peal olen võhik kuid jawa on minu pärusmaa.
Vana jawa mootor. Esmalt tuleb selgeks endale teha kas tahad taastada või töökorda seada, need on täielikult kaks erinevat asja.
Nunii oletan, et töökorda seadmine, see on odavam.
Mootori laagrisari (2äärelagrit väntvõllil +2 käigukastis = ca 700-800eeki juba olgu nad siis skf või ZKL laagrid)
Käigukasti remont on muidu suht kuluks, sest seal 2 varianti, kui remondiks läheb, kas muretseda täitsa uus, või otsida toonor kast. Põhjus selles, et uus kast maksab a 2,5-3,5kilo eeki. Doonorkast on ca 500eeki. Samas uus on uus.
Kolvid, sõrmed, rõngad = 400+200+100eeki.
Väntvõlliga on selline ooper, et kui on pees, siis muretse teine, sest muidu jäädki plekkima. Keskmise laagri vahetus 500-1000. Kepsulaagrite ja kepsu vahetus 2000eeki koos sirgestusega, kui sa leiad inimese, kes seda ka teha tahaks.
Nüüd peaks sul olema ettekujutus palju maksavad umbes jupid. Samas keegi ei võta sul mootorit odavalt lahti. Mina küsin ise selle töö eest 600eeki, samas parimad küsivad kuni 1000.
Vaikides, umbes mootori korda seadmine maksab ca 4000eeki siia-sinna.
Saab odavamalt, samas siis saad teda rohkem ka tulevikus remontida, tehes ühe asja ära teise tegemata jättes.
Endale tehes läheks muidu rohkem kui 4k kindlasti.
Siiani siis mootor valmis nö.


Raam.
Värvitud detailide lahti monteerimine, selle liivapritsist läbi laskmine (liivaprits teeb jah õhemaks kui mädad plekid on- mädanenud plekkide korral odavam korralikud muretseda, mida liivapritsi saata) Kodus relaka otsas värvi eemaldamise aeg on möödas. Liivapritsiga saab mitu korda parem minuarvates. Kogu krempel ( kõik mis raam+ kõik muu punased plekidetailid) nende puhastamine värvist maksab kuskil 500eeki (vähemalt mina sain sellega mitteametlikult hakkama võimalik, et ametlikult on kallim, samas mul oli kiirelt vaja, ametlik on alati aeglane.)
Liivapritsist kätte saad siis on vaja neid hoida kuivas ruumis MITTE NIISKES GARAAZIS, muidu hakkab roostetama.
Värvi kallale.
Ise kasutan Debeer värve. Jawa punane (vana jawa= volvo 117) ja uus jawa 638 RAL=3020. Kahjuks ei oska seda öelda palju seda läheb. Sõber lasi koos värvimisega teha ja sai 2500ga hakkama (ääretult odav). Värvi kilo ise maksab mingi 700eeki.

Kroomdetailid on vana jawa uhkus, nu nendega läheb raskeks.
velg (ilma kodarate ja rummuta) = 800eeki kui viimati nägin poes
Kodarate pakk oli minuteada 200eeki
summutid Jawa.ee Türgi toodang mingi 650eeki tk
leegitorud Peaks ka türklane olema 340eeki tk


Kõik jawa detailid ei ole saadaval ja osad on ka lisaks maru kallid taastada. Seega kui taastamiseks läheb siis arvesta vähemalt 20k rahaga.
Sõidukorda seadmine on ca 5kilo. Siis saad mõned aastad rahulikult sõita.
Sellised on umbes hinnad.

Unicman oskab sulle vana jawa puhul täpsustusi jagada vast minust paremini. Ja kritiseerida kus mul möödapanekuid on.


On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta
#6

mul läks ka keretööde peale ala 4000eeku kunasummuteid ei raatsinud uusi osta
Vasta
#7

unimütsi ära solvu kuid sinu postitust kommenteeriks nii palju, et krdi kirved hinnadBig Grin
olen kuulnud, et venemaalt tuuakse ka izide tuttuusi mootoreid ka ning hinnad pidavat jääma 4000-6000 krooni vahemikku. siis jupiteri uute silindrite hind on 500.- paar, uute väntvõllide hind 300.- paar, rõngad 15.-/tk. jne. enda jupiteri mootori remondi sain tehtud ca. 1000.- kuigi osad uued jupid olid juba vanast ajast olemas ning tegemist pole sinna hinna sisse arvestatud kuna kõik sai ise tehtud.
liivapritsi kohta ütleks nii palju, et sellega on küll hea peenemaid kohti puhastada, kuid samas ei laidaks maha ka relaka varjanti kuna seegi teeb väga korralikult haljaks metalliWink
Vasta
#8

To taurka
kas sa seda rida lugestid:
"nuni Izi koha peal olen võhik kuid jawa on minu pärusmaa"

Jah izi mootoritest olen mina ka kuulnud kuulujutte, kuid mind iz ei huvita. Seega anna minna. Mina rääkisin jawa seisukohast.
Jawa ja Izi juppe ei saa mingil meetodil võrrelda.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne