26-04-2006, 11:55 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-04-2006, 14:36 PM ja muutjaks oli Ishijupp.)
Mõte modedele- kas ei peaks tegema "sticky" ja lukus teema foorumi algusesse neile, kes esitavad küsimuse: miks mu mootor käima ei lähe. Suhteliselt jabur on sama küsimust erinevates variatsioonides- ja reeglina puuduliku informatsiooniga- kohata mitu korda nädalas. Välja võiks see näha näiteks selline.
Kui mootor ei lähe käima või sureb kohe peale käivitumist välja, siis kontrolli:
A) kas mootor saab piisavalt kütust peale. Kontrollimiseks vaata kas küünal on kuiv või märg. Kui küünal on kuiv, siis kütuse juurdevool on ebapiisav. Põhjus võib olla
1. lisaõhk. Parandamine: veendu, et simmerlingid on korras, karburaatori tihend terve jne jne
2. umbes karburaator. Parandamine: pese karbuss läbi, veendu et düüsid on puhtad
3. umbes kütusekraan. Ühenda kütusevoolik karburaatori küljest lahti ja veendu, et kütuse pealevool on piisav. Parandamine: puhasta kütusekraan.
4. silindrite / kolvirõngaste seisukord nii halb, et ei tekita piisvat hõrendust kütuse silindrisse imemiseks. Mõõta kompressioon, vahetada rõngad/ silindrid
Kui küünal on märg, siis:
1. veendu, et kütusepaagis on kvaliteetne kütus, mis ei sisalda vett
2. valesti reguleeritud karburaator. Kuivata ja puhasta küünal (n. leeklambiga) ja lase segu vähendamiseks segunõela allapoole.
3. kontrolli tugeva sädeme olemasolu vastavalt alajaotuses "süüde" kirjeldatule.
4. õhufilter sajandeid puhastamata
. Puhasta õhufilter
5. tooreklapp jääb peale. Kontrolli trossi vaba liikumist, vabasta klapp.
6. Karburaatori nõelklapp ei pea. Karburaatori kaane vahelt immitseb kütust. Vaheta kas nõelklapp või nõelklapi tihend.
7. Ujukite asend vale- RTFM
B) Kas segu süütamine toimib korralikult. Säde peab olema tugev ja sinaka tooniga. Kui säde on nõrk või kollaka tooniga, siis põhjus võib olla järgmine:
1. Mustad kontaktid. Puhasta kontaktid sametviiliga ja atsetoonis niisutatud ebemeid mitte eraldava lapiga.
2. vigane küünal. Vaheta küünal. (siia võiks lisada netis liikvel oleva lingi vigases reshiimis töötavate küünalde piltidega- kes teab linki?)
3. Kondensaator vigane. Kontaktide vahel ebaloomulikult tugev sädelemine. Vaheta kondensaator.
4. aku tühjapoolne. Lae aku. Tühja aku korral lõpetab kahesilindrilistel mootoritel tavaliselt töö üks silinder, hiljem teine.
5. vigane süütepool. Vaheta süütepool.
6. vale süüde. õige süütehetk on x mm enne ülemist surnudseisu. Erinev erinevatel mootoritel. Konkreetse mudeli jaoks RTFM
Kahe silindriga mootorite puhul, millel üks silinder toimib ja teine mitte võib vahetada ükshaaval süütesüsteemi komponente, kuni viga "kolib" teise silindrisse- nii saab selgitada välja vigase detaili.
Usun, et selle foorumi teadjatega saaks kokku päris hea juhendi ning foorum jääks olulisemalt puhtamaks sisututest küsimustest. Mida arvate?
Kui mootor ei lähe käima või sureb kohe peale käivitumist välja, siis kontrolli:
A) kas mootor saab piisavalt kütust peale. Kontrollimiseks vaata kas küünal on kuiv või märg. Kui küünal on kuiv, siis kütuse juurdevool on ebapiisav. Põhjus võib olla
1. lisaõhk. Parandamine: veendu, et simmerlingid on korras, karburaatori tihend terve jne jne
2. umbes karburaator. Parandamine: pese karbuss läbi, veendu et düüsid on puhtad
3. umbes kütusekraan. Ühenda kütusevoolik karburaatori küljest lahti ja veendu, et kütuse pealevool on piisav. Parandamine: puhasta kütusekraan.
4. silindrite / kolvirõngaste seisukord nii halb, et ei tekita piisvat hõrendust kütuse silindrisse imemiseks. Mõõta kompressioon, vahetada rõngad/ silindrid
Kui küünal on märg, siis:
1. veendu, et kütusepaagis on kvaliteetne kütus, mis ei sisalda vett
2. valesti reguleeritud karburaator. Kuivata ja puhasta küünal (n. leeklambiga) ja lase segu vähendamiseks segunõela allapoole.
3. kontrolli tugeva sädeme olemasolu vastavalt alajaotuses "süüde" kirjeldatule.
4. õhufilter sajandeid puhastamata

5. tooreklapp jääb peale. Kontrolli trossi vaba liikumist, vabasta klapp.
6. Karburaatori nõelklapp ei pea. Karburaatori kaane vahelt immitseb kütust. Vaheta kas nõelklapp või nõelklapi tihend.
7. Ujukite asend vale- RTFM

B) Kas segu süütamine toimib korralikult. Säde peab olema tugev ja sinaka tooniga. Kui säde on nõrk või kollaka tooniga, siis põhjus võib olla järgmine:
1. Mustad kontaktid. Puhasta kontaktid sametviiliga ja atsetoonis niisutatud ebemeid mitte eraldava lapiga.
2. vigane küünal. Vaheta küünal. (siia võiks lisada netis liikvel oleva lingi vigases reshiimis töötavate küünalde piltidega- kes teab linki?)
3. Kondensaator vigane. Kontaktide vahel ebaloomulikult tugev sädelemine. Vaheta kondensaator.
4. aku tühjapoolne. Lae aku. Tühja aku korral lõpetab kahesilindrilistel mootoritel tavaliselt töö üks silinder, hiljem teine.
5. vigane süütepool. Vaheta süütepool.
6. vale süüde. õige süütehetk on x mm enne ülemist surnudseisu. Erinev erinevatel mootoritel. Konkreetse mudeli jaoks RTFM

Kahe silindriga mootorite puhul, millel üks silinder toimib ja teine mitte võib vahetada ükshaaval süütesüsteemi komponente, kuni viga "kolib" teise silindrisse- nii saab selgitada välja vigase detaili.
Usun, et selle foorumi teadjatega saaks kokku päris hea juhendi ning foorum jääks olulisemalt puhtamaks sisututest küsimustest. Mida arvate?