Me kõik siin nutame, et Ikarusi, eriti korralikke, on väga vähe järele jäänud. Aga kas keegi oskab välja tuua mõnd mõistliku põhjust, miks nad põlu alla sattusid?
90ndate alul ilmusid meie teedele-tänavatele 20+ aastat vanad Volvod-Scaniad. Kas tõesti oli neid odavam/lihtsam käigus hoida kui Ikarusi (varuosade hinnad ja kättesaadavus, pädevate remontijate olemasolu, ökonoomsus jne)?
Kas nad olid tegelikult paremad ja mugavamad (nii juhile kui sõitjatele)? Kuigi mugavus pole ilmselt argument. Tõsi - pikemaks Euroopa reisiks pole Ikarus just kohaseim sõiduvahend, aga palju üldse tollal pikematel reisidel käidi.
Kas Ikarused olid tollal juba lootusetult läbi? Ka ei usu Ikaruste keskkonnavaenulikkuse; Eestis meeletult tossavat isendit eriti ei kohanud, küll aga Venemaal. Sealsed bussid olid üldse roostes, mõlkis, pintsliga värvitud jne. Samuti olid ülevaatusnormid tollal üsnagi lõdvad.
Peamine põhjus vist eestlasele omane tehnikaga eputamine ja eurooplase mängimine. A la müüdi oma heas korras VAZ maha, et osta Datsun või Sierra. Ikkagi välismaa oma ju!!! Näiteks lätlased on sotsialistliku tehnika suhtes märksa positiivsemalt meelestatud.
Väga heas korras (väliselt) Ikarused rändasid massiliselt Venemaale. Ca 5...8 aastat tagasi nägi Koidula piiripunkti järjekord kohati välja nagu Ikaruse tehasekonveier oma parimatel päevadel. OT, aga praegu näeb see järjekord teatud põhjustel välja nagu VW Passati koosteliin aastal 92
Eh, ma peksan vist väga segast...