Oleks huvitav teada palju on veel Eestis traktori dt-20 omanikke. Mul endal peres üks selline päris kobe masin. Iga sügis ja kevade ajab kartulivagusi kinni ja lahti. Selline lahe podin on sellel masinal nii, et me kutsume seda lihtsalt "põkaks". Muidu äge masin käsisiduri ja imelikult sirge roolisambaga.
Kui ma noorem ja ilusam olin, siis tuli selle riistaga mitmeid suvesid karulivagude ja heinatöödega tegeleda.Praegu ei ole see masin minu omanduses, kuid tööd teeb ta ikkagi ja omanikuga on selline kokkulepe, et kui temale traktorist villand saab, siis olen esimene järgmiste omanike nimekirjas ja muidugi traktori kasutusalaks jääb siis pensionipõlve pidamine UNIC-una.
Ka minul on lähemaid kokkupuuteid sellise masinaga.
Lisan ka konkreetse isendi pildi.
Sellele masinal siis kombineeritud mingi veoka või uazi roolikarp ja kapott DT14 kirjaga, muidu tegemist ikkagi DT20-ga.
Tehnilised andmed järgmised: mootor 1 silindriline diisel, 18hj/1600p/min, surveaste 15, litraaź 1,72
Minu kodukohas suisa 3 tükki. Üks on hetkel äiapapa pool remondis, teine igati töökorras, kolmas peaks kah korras olema, kuigi väga aktiivselt ei kasutata, sest omanik elab linnas.
(Seda postitust muudeti viimati: 01-07-2006, 02:11 AM ja muutjaks oli mesamees.)
mul on kah selline täiesti töökorras ja naaberkülas on kah ja see ka töökorras.need siis vastavalt järvamaal oisu vallas Tännassilmas ja Taikses.pildt aint enda omast
rool on ainult mingi GAZ-i aretis originaal on ka olemas aga see hoob mis tuleb roolikarbist on puudu.iste on ka mosse jagu pildil aga nüüd on escordi oma.
Minu esivanem on neid juba 4 tk. kokku ehitanud,ühe vist saab veel.Igal on mingi põlluriist järel mida vist enam ära ei võetagi.Üks ajab ringi laastumasinat ja höövelmasinat.
(Seda postitust muudeti viimati: 16-08-2006, 18:45 PM ja muutjaks oli Vanahabe.)
mesamees Kirjutas:mul on kah selline täiesti töökorras ja naaberkülas on kah ja see ka töökorras.need siis vastavalt järvamaal oisu vallas Tännassilmas ja Taikses.pildt aint enda omast[attachment=23496][attachment=23497][attachment=23498]
rool on ainult mingi GAZ-i aretis originaal on ka olemas aga see hoob mis tuleb roolikarbist on puudu.iste on ka mosse jagu pildil aga nüüd on escordi oma.
Tegelen asjaga juba aasta.
Tean kohta kus on paar tükki lammutada.
Sooviks kellegi käest saada infot katakoogi XTЗ-7 või DT 14 kohta.
Vajadusel ostaks.
Raamatukois oli müügil aga ostetud.
Veel lisaks, kas keegi oskab aidata välja mõtelda margi XTЗ 14301011K3A
margi lahti seletuse. Nimelt hakatuseks hakkab tööle bensiiniga ja pärast
lülitatatkse ringi disla peale. Väidetavalt oli XT3-7 bensukas,. Kas tegu mingi hübriidiga. Kapoti peal kiri DT 14 aga ripp süsteem on mehaaniline( liikumise pealt). Silla sukkade ja muude osade peal kiri XTЗ 14. Kellegi küsimuse peale palju seda keha veel Eestis liigub, tean omast tutvus rinkonnas viite. Võiks algatada juba klubilise liikumise
Romka Kirjutas:Ka minul on lähemaid kokkupuuteid sellise masinaga.
Lisan ka konkreetse isendi pildi.
Sellele masinal siis kombineeritud mingi veoka või uazi roolikarp ja kapott DT14 kirjaga, muidu tegemist ikkagi DT20-ga.
Tehnilised andmed järgmised: mootor 1 silindriline diisel, 18hj/1600p/min, surveaste 15, litraaź 1,72
Kui juba 18 hobust siis kndlasti DT 20. Kui isu ja tahtmist leiaks originaal
rooli karbi.
Vanahabe Kirjutas:Veel lisaks, kas keegi oskab aidata välja mõtelda margi XTЗ 14301011K3A
margi lahti seletuse. Nimelt hakatuseks hakkab tööle bensiiniga ja pärast
lülitatatkse ringi disla peale. Väidetavalt oli XT3-7 bensukas,. Kas tegu mingi hübriidiga. Kapoti peal kiri DT 14 aga ripp süsteem on mehaaniline( liikumise pealt). Silla sukkade ja muude osade peal kiri XTЗ 14. Kellegi küsimuse peale palju seda keha veel Eestis liigub, tean omast tutvus rinkonnas viite. Võiks algatada juba klubilise liikumise
kas seda sorti mootorit mitte "kuumpea" mootortiks ei kutsuta. Ärge väga kõvasti näkku lööge kui hirmus puusse läks see jutt
Vanahabe Kirjutas:Tegelen asjaga juba aasta.
Tean kohta kus on paar tükki lammutada.
Sooviks kellegi käest saada infot katakoogi XTЗ-7 või DT 14 kohta.
Vajadusel ostaks.
Raamatukois oli müügil aga ostetud.
Veel lisaks, kas keegi oskab aidata välja mõtelda margi XTЗ 14301011K3A
margi lahti seletuse. Nimelt hakatuseks hakkab tööle bensiiniga ja pärast
lülitatatkse ringi disla peale. Väidetavalt oli XT3-7 bensukas,. Kas tegu mingi hübriidiga. Kapoti peal kiri DT 14 aga ripp süsteem on mehaaniline( liikumise pealt). Silla sukkade ja muude osade peal kiri XTЗ 14. Kellegi küsimuse peale palju seda keha veel Eestis liigub, tean omast tutvus rinkonnas viite. Võiks algatada juba klubilise liikumise
DT 14 ongi bensiini käivitusega ja pärast lülitatakse diisli peale ümber.
Tere.
Putitan ise ühte 14A, 14B, 20 hübriidi ja sellega seoses on arvutisse jäänud ajapikku mõned raamatud. Seega, raamatud " Traktorite dt-14 ja dt20 tehniline hooldamine" ja "Spravotšnik po traktoru DT-20" ütlevad, et:
DT-14 - monoplokk hüdrosüsteem, pump asub rippsüsteemis, eraldi jagajat pole; akut pole;omab bensiinipaaki ja karburaatorit; käivitatakse bensiiniga vända abil; omab magneetot; omab vahelduvvoolu generaatorit; silindri läbimõõt 125mm; õhupuhasti on setteklaasiga tolmueraldajaga.
DT-14A - monoplokk hüdrosüsteem, pump asub rippsüsteemis, eraldi jagajat pole; omab bensiinipaaki ja karburaatorit;omab starterit; käivitatakse bensiiniga starteri abil; omab magneetot;omab alalisvoolu generaatorit; silindri läbimõõt 125mm; õhupuhasti on setteklaasiga tolmueraldajaga.
DT-14B - lahusagregaatne hüdrosüsteem (nagu T25-l) pump asub tasakaalustusvõlli otsas; omab starterit; omab alalisvoolu generaatorit; silindri läbimõõt 140mm; 14hj; käivitatakse starteriga - tegelikult on raamatu järgi DT-14B traktori DT-20 modifikatsioon; õhupuhasti on setteklaasiga tolmueraldajaga.
DT-20 - lahusagregaatne hüdrosüsteem (nagu T25-l) pump asub tasakaalustusvõlli otsas; omab starterit; omab alalisvoolu generaatorit; silindri läbimõõt 140mm; 18hj; käivitatakse starteriga; eksisteerisid erineva varustusastmega variandid C1 kuni C6
DT-20B - linttraktor
DT-20K - kõrgete kultuuride vaheltharimistraktor
DT-20Y - 960mm lai versioon
Teadaolevalt on traktorite XTZ7, DT14, A, B ja DT20 erinevused ainult mootoris ja hüdrosüsteemis. Minu omal on samuti XTZ kirjad, eks ta ole seotud troktori tootjatehase markeringuga.
Monoplokk hüdrosüsteem toimib tõesti ainult siis, kui jõuvõtuvõll on taha ühendatud (mul on mõlemad variandid olemas, vahetasin ise lahusagregaatse vastu välja.)