Peaksin alustama oma postitust hirmsa venekeelse sõimuga, sest ühe korra kirjutasin juba pikka juttu valmis, aga tänu IT-alastele idiotismidele kadus see enne, kui valmis sai
(AMF ei ole selles süüdi.)
Niisiis teemas Ikarus 4 lubatud pildid Värska Ikarusest tema hiilgeaegadel. Fotod on tehtud "digiprofikaameraga" Smena 8M aastal 1986 klassiekskursioonil. Vabandan kvaliteedi pärast, aga tollane fotograafia oli sõna otseses mõttes paras keemia, kus hea pildi saamiseks pidi kõvasti õnne olema; rohkem sõltus see vist tähtede seisust kui oma oskustest
Pildilt 1 tuleb Ikarus kõigepealt üles leida
Kui ei leia, pole lugu, siin muudki huvitavat. Näiteks 2 MAZi, K 700, mingi ekskavaator ja hea tahtmise juures on pildi paremas servas nähe ka vana Joss C 100. Ikaruse puhul näeme tumepunast/valget värviskeemi ja originaalilukilpi esirattal. Tollal oli bussi juba värvitud, aga akende alaservast ülespoole oli ikka originaalvärv.
Pildil 2 bussijuht sõiduhoos. Näeme ajastule tüüpilist lillevaasi ja vimpleid (peeglist vasakul on Põlva Piimakombinaadi vimpel), armatuurist paremal VAZi kõlarit.
Pilt 3. Vaade esiosa interjöörile. Siinkohal küsimused: mis heeblid on käiguvahetusskeemist vasakul otse poisi p***e taga? Mis lülitid on roolisambal? Mis asjandused on käigukangi taga ja ka sellest paremal? Olid vist mingi punane ja roheline tuluke, aga mispoolest nad head olid?
Pilt 4. Vaade tagaosa interjöörile. Tagaplaanil näeme kardinat, mis varjab bussijuhi magamisruumi. Näha on, et kõigil akendel pole lükandosa. Oluliseks detailiks on ka "auguline" lagi, läbi mille minu arusaamist mööda toimus ventilatsioon (katuseluuke ei olnud). Keerata sai seda laes paiknevatest suurtest sinistest nuppudest. Teab keegi, kuidas see täpselt toimis? Pakiriiulitest akna pool näeme ka igale reisijale ette nähtud kohtvalgustit (mis reeglina ei töötanud) ja ventilatsiooniava. See pilt tehtud tegelikult ühe klassiõe jäädvustamiseks, kellesse ma meeletult armunud olin
Pilt 5. Armatuur lähivaates.
Meeldetuletuseks/selgituseks niipalju, et buss kuulus Värska sovhoosile (reg. nr. 77-70 EAO). Kasutati teda peamiselt ekskursioonidel/teatris käimiseks (nii majandirahvas kui ka kooliõpilased), niisiis esindusbuss. Mäletan vaid üht juhust, kui sellega kartulipõllul käidi; tavaliselt olid selleks ikkagi PAZid ja Kubanid.