zaz'ile varastamis vastane süsteem
#1

Tere.

Selline mure mul siis, et oman zaz 968m'i.Mure selle masina turvalisusega. Nimelt mõned päevad tagasi sai kakumäe rannas käidud, ning jumal tänatud, et too moment vees polnud ja märkasin kui vene tsurkad mu masinasse istusid. Jooksin siva sinna, et mis värk on, meestel olid süüteluku juhtmed lahti juba ja katsetamine käis. Joppas, et massi lüliti oli muidu oleks mu zapikas läindu kah vist. Aga sain jaole ja mehed panid lõikama. Peale seda hull pabin sees ja ei julge masinat jäta kuhugi üksi, missiis et pole kallis masin aga kust sa võtad uue sellise.

Ühesõnaga kuidas saaks lihtsate vahenditega asja turvalisemaks muuta? Mõtlesin juba alarmi ja kesklukku peale, kuid prooviks algul vähe odavamalt läbi ajada...
Vasta
#2

Sellele kust tuleb akust vool süütelukku sellele juhtmele pane lüliti vahele näiteks. Või vaheta süütejärjekord ära, küünlapiibud valesti pane peale jne. VÕimalusi palju
Vasta
#3

kui auto järgmine kord kuhugi jätad, mine koos süütepooli ja jagaja vahelise juhtmega,vaevalt kellegil seda taskus juhtub olema Smile
Vasta
#4

Vaata kus saadanad,ka selliste masinate kallale!Osta roolilukk,mitte mingi vihmavari vaid tõsine jäme kolakas.Samas ka lihtsam alarm ei tee paha,kesklukku pole vajagi aga lihtsalt uste avamisel hakkab tööle.Pole ju meeldiv kui võõras su masinas sees on ja majandab,parem juba enne eemale hirmutada.
Vasta
#5

Mul on taoline probleem olund Luaziga. Sai siis kartulile mindud ja vedas, et sain võimaluse traktorit proovida(belarus akvaarium), kutid saime käde ja pole neid siiani näind.




heiki12 Kirjutas:kui auto järgmine kord kuhugi jätad, mine koos süütepooli ja jagaja vahelise juhtmega,vaevalt kellegil seda taskus juhtub olema Smile


Kas selline lahendus midad ää ei lõhu?
Vasta
#6

Pane jagaja ja süütepooli vahelisele juhtmele lüliti vahele ning see lüliti vii kuhugi peitu, istme või armatuuri alla näiteks. Ongi kodukootud immo olemas.Toungue Ja kui on soov veel signa peale panna siis ühenda laetule lüliti (süttib kui ukse avad) signaaliga ning sellele pane samuti kuskile salalüliti. Niiet kui pätt ukse lahti teeb hakkab pasun üürgama. Big Grin
Vasta
#7

ZAZil pole teatavasti uste küljes neid nupukesi, mis lambikesi lülitavad...
Vähemalt 968Mil mitte...

Haikala uurib maad...
Vasta
#8

Planett2 Kirjutas:Pane jagaja ja süütepooli vahelisele juhtmele lüliti vahele ning see lüliti vii kuhugi peitu, istme või armatuuri alla näiteks.

jagaja ja süütepooli vahel on siiski kõrgepinge. Sellele lüliti vahelepanek pole hea idee Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#9

13piisab Kirjutas:jagaja ja süütepooli vahel on siiski kõrgepinge. Sellele lüliti vahelepanek pole hea idee Smile

Pigem oli tegu näpukaga ja mõeldi katkesti ja süütepooli vahelist juhet (katkesti on ju konstruktiivselt jagajaga ühes korpuses). Kui sinna panna relee, siis saab peidetud lüliti alla viia ka imepeenikese juhtme.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#10

Tsitaat:Pigem oli tegu näpukaga ja mõeldi katkesti ja süütepooli vahelist juhet (katkesti on ju konstruktiivselt jagajaga ühes korpuses). Kui sinna panna relee, siis saab peidetud lüliti alla viia ka imepeenikese juhtme.
Ma mõtlesin ikka jah seda katkesti juhet mis läheb süütepooli ühele klemmile.
Tsitaat:ZAZil pole teatavasti uste küljes neid nupukesi, mis lambikesi lülitavad...
Vähemalt 968Mil mitte...
a võibolla küll, pole sapikaga lähemalt eriti kokku puutunud. Aga muidu sigullile saab ilusti nii alarmi teha.
Vasta
#11

minu sapakal oli pedaalidelukk, käis siduri-piduripedaali alla ja ei lasknud kumbagi alla vajutada, kinn9i käis tabalukuga, ilmselt toodeti neid veneajal , kuna olen sellist kellegi garaashi nurgas vedelemas näinud....
välimuselt selline T - kujuga...

Pole midagi targemat teha
Vasta
#12

Juhtmeid oskavad sindrinahad ka otse vedada... aga kütusevoolikut ei vea isegi varas taskus kaasas. Kunagi ammu kombineerisin oma shiguli kütusetorule elektromagnetilise klapi vahele, lüliti paigutasin salongi.
Vasta
#13

heiki12 Kirjutas:kui auto järgmine kord kuhugi jätad, mine koos süütepooli ja jagaja vahelise juhtmega,vaevalt kellegil seda taskus juhtub olema Smile
samahästi v6id sa ju rooli ka kaasa v6tta v6i keera rattamutrid lahti...
igakord kui korraks autost eemala eminna on sellised lahendused ikkagi ju liialt tylikad

Pole midagi targemat teha
Vasta
#14

KILLER666 Kirjutas:
heiki12 Kirjutas:kui auto järgmine kord kuhugi jätad, mine koos süütepooli ja jagaja vahelise juhtmega,vaevalt kellegil seda taskus juhtub olema Smile
samahästi v6id sa ju rooli ka kaasa v6tta v6i keera rattamutrid lahti...
igakord kui korraks autost eemala eminna on sellised lahendused ikkagi ju liialt tylikad

Milleks rattamutrid lahti? Siis lähevad veljed koos rehvidega kaduma.
Vasta
#15

Planett2 Kirjutas:Pane jagaja ja süütepooli vahelisele juhtmele lüliti vahele ning see lüliti vii kuhugi peitu, istme või armatuuri alla näiteks. Ongi kodukootud immo olemas.Toungue Ja kui on soov veel signa peale panna siis ühenda laetule lüliti (süttib kui ukse avad) signaaliga ning sellele pane samuti kuskile salalüliti. Niiet kui pätt ukse lahti teeb hakkab pasun üürgama. Big Grin
Minu arust küllaltki hea mõte, aga selle lüliti peab panema väljapoole autot, sest ise sisse astudes hakkab see ju kaa üürgama.
Väljas on äkki liiga hästi märgata kui mingit lülitit lülitada.?

haikala Kirjutas:ZAZil pole teatavasti uste küljes neid nupukesi, mis lambikesi lülitavad...
Vähemalt 968Mil mitte...
Saab ju midagi ikka välja mõeldaWink.
Vasta
#16

Mossele on tehtud üks päris kaval salalukk. Nimelt masin läheb käima ja mootor töötab vast 3-5 sekundit(saalt vaevalt kohalt minema) ja sureb jälle välja. Proovid uuest sureb jälle välja, jääb mulje nagu masin tahaks toorest või ägedamat gaasi kuid thegelt lukk peal Big Grin
Kuidas on tehniline poole ei tea kuid arvan et, mängus on kondekas ja ühendus starteri releega. Teada on ju et, käivitamise hetkel kulub palju vooli ja et, kompenseerida vooli tõuge lülitatakse ahelast välja häire taksitid ja saadakse tugevam säde. Kui mootor käevitub läheb ahel endiseks voolu võetakse näiteks laetud kondekast mis kohe tühjaks saab.
Kui aru saite Toungue
Vasta
#17

Pigem on kondensaator jadastikku süütepooliga või siis mingi aktiivelemendi (transistori) juhtahelas.
Vasta
#18

Tsitaat:Minu arust küllaltki hea mõte, aga selle lüliti peab panema väljapoole autot, sest ise sisse astudes hakkab see ju kaa üürgama.
Väljas on äkki liiga hästi märgata kui mingit lülitit lülitada.?
Mul vend ehitas mõlemad, immo ja alarmi niimoodi peale 07-mele. Alarmi lüliti pani (loodan, et mõni ärandaja seda foorumit ei loe) esiiluvõre vahele. Immole ühendas ta veel ühe väikse ledi ka taha, niiet lükkad immo lüliti sisse (tegelikult lükkad lüliti välja, et katkestaks, ledi jaoks on vaja kahe poolega lülitit) ja led hakkab põlema.
Vasta
#19

Planett2 Kirjutas:Mul vend ehitas mõlemad, immo ja alarmi niimoodi peale 07-mele. Alarmi lüliti pani (loodan, et mõni ärandaja seda foorumit ei loe) esiiluvõre vahele. Immole ühendas ta veel ühe väikse ledi ka taha, niiet lükkad immo lüliti sisse (tegelikult lükkad lüliti välja, et katkestaks, ledi jaoks on vaja kahe poolega lülitit) ja led hakkab põlema.

Aga kui mõni ärandaja seda märkab?
Väike võimalus, kuid siiski.?
Vasta
#20

Ise arvan, et mingi alarmi süsteem oleks sellisele autole kindlasti vajalik. Ukse alla salanupp, ühendatuna kasvõi auto enda pasunaga. Sest igasugused käivitamisevastased seadmed võivad kaasa tuua selle, et suurest vihast rüüstatakse auto lihtsalt kohapeal ära.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne