K 750m klappide reguleerimine.
#1

Kes viitsiks kirjutada kiirkursuse K 750m-i klappide reguleerimisest. Oleks väga tänulik.

Risto.

vaz 21013, vaz 2107, Szd, Kovrovets, Jawa 360
http://www.carrating.org/car.php?12714 .
Vasta
#2

No see pole küll nüüd mingi raketiteadus. Vajalikud vahendid - lapik kruvikeeraja, lehtkaliiber ja kaks lehtmutrivõtit (13 oli vist).
1. Klapikambri kaaned maha.
2. Vänta pöörates leida asend, kus mõlemad klapid on suletud.
3. Keerad lahti tõukurvarda otsas oleva reguleerimispoldi. Siinkohal vajalikud kaks lehtvõtit, millest ühega toetad polti ja teisega keerad lahti kontramutri.
4. Asetad lehtkaliibri klapivarre ja reguleerpoldi vahele ja hakkad polti pingutama (peale keerama), samas lehtkaliibrit edasi-tagasi liigutades. Vahe on õige kuni tunned, kaliibri liigutamine on kergelt raskendatud. Samas ei tohi kaliibrit kinni puua. Nüüd keerad jällegi kahte lehtvõtit kasutades kinni kontramutri ja proovid kaliibrit uuesti liigutada. Kui liigub endiselt väikese pinge all on vahe korras. Kui on kinni või liiga lohvka, hakkad otsast peale. Vahe peab olema 0,1 mm mõlemal klapil (sisse ja väljalase). Ja nii mõlema silindriga.
5. Klapikambri kaaned peale ja käima.

Reguleerimine peab toimuma külma mootoriga!
Reguleerimine ei anna tulemusi, kui klapivars on kulutanud tõukurvarda otsas olevale poldile sisse süvendi. Siis tuleb polt maha võtta ja käia peal siledaks lasta.
Muidugi võib klapivahe olla ennem suurem kui väiksem, et soojenedes ei jääks klapid avatuks.
Tore oleks, kui klapi tööpinnad oleks ka korras.

Rohkem ei tule esimese hooga meelde.

Jõudu,

Puhh.
Vasta
#3

Puhh Kirjutas:2. Vänta pöörates leida asend, kus mõlemad klapid on suletud.

Just see punkt mind huvitas. Suur tänu!

Risto.

vaz 21013, vaz 2107, Szd, Kovrovets, Jawa 360
http://www.carrating.org/car.php?12714 .
Vasta
#4

Reguleerimispolt käia peal siledaks lasta...mnja, ei maksa palju kui lased mootorremondifirma ta oma lihvimismasinaga korralikult ära teha. Tegelikult peaks pind olema karastatud ja ei kannatama sügavamat lihvimist aga ma pole kindel kas tehas viitsis karastama nagu tänapäeval tehakse.



Citroen DS 21 1970, Matchless 500 twin 1955, K750 1960, K750M 1970
Vasta
#5

Loomulikult, teha võib igasuguseid asju. Võib ka silindrid seest ära kroomida, et paremini kestaks. Küsimus jääb ikkagi, kas seda kõike on vaja? Pealegi pole igalühel käepärast moodsat mootorremontfirmat, kus seda tehakse. Kellel vähegi käed õlgade kohapealt välja on kasvanud, saavad sellega ka ise hakkama, ilma suurema vaevata. Arvestades asjaoluga, et teha tuleb seda tööd suhteliselt harva. Vahelduseks võib heade ideede saamiseks lugeda naaberriigi saiti - oppozit.ru ja vaadata, mida sealsed kulibinid välja on mõelnud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne