K: IŽ Ju 5 ei käivitu - miks?
#1

Juba tükk aega tagasi sai endale soetatud 600 EEK'i eest Iž jupiter 5. Paberid, dokud kõik korras, ülevaatus särki-värki. Raam, karbid jne. näeb välja nigu uus, kuid mootorisse oli jooksnud tänu filtri puudumisele vist s*tta ning seejärel kokku läinud. Ja noh ega neljas käik ka ei funksinud hästi. Sai siis kusagilt teine mootor välja aetud. Vana omanik oli vahetanud hiljuti ka kasit ning ei olnud veel silindreid jõudnid peale panna kui ma ostsin selle talt paari viina raha eest ära. Egas midagi. Panin siis mootori, siduri ja süütemängu lõpuni kokku ning asetasin mootori raamile peale nigu kord ja kohus. Probleem siis järgmine..., Kütus on, säde on, aga käima ei lähe. Süüde on nigu kella värk. minu mõistus enam kinni ei võta. Ehk keegi oskab nõu anda. Tänud kõigile, kes ulatavad mulle oma abistava sõna!!!
Vasta
#2

mr.myrk Kirjutas:Probleem siis järgmine..., Kütus on, säde on, aga käima ei lähe. Süüde on nigu kella värk...

Sinu väite "süüde nigu kella värk" järgi eeldan, et süütemoment ÜSS suhtes ja kontaktivahe on mõlemad õiged.

Kas küünal on märg?

Kui on kuiv, siis kütus ei jõua miskipärast ülalpoole kolbi, kas on mingi jama karburaatoriga (Sinu "kütus on" nagu selle variandi välistaks?) või on midagi tuksis silindrialuse poole hermeetilisusega (simmerlingid? poolte vahe(line tihend)?), mis kahetaktilise töötamisel väga olulist rolli mängib.

Kui küünal on märg, siis võib mingi jama olla arvat. siiski süütega, st läbi õhu jõuab "siraka" anda, kuid läbi bensiiniudu enam mitte...


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#3

Või kui küünal kuiv täielikult katseta "topkaga".Kui ka siis ei lähe, siis vast tuleks esmalt vahetada küünlad, omalgi juhus olnud kus küünlal säde ilus, aga peale keerates ja kompresiooni all ei tööta.
Vasta
#4

Pole suurt IZ-i mees kuid mäletan et, neil käis süüte seadmine mingi viguriga. IZ on ju need vihtidega kontaktid mis siis väntvõlli pöörete suurenemisega muudab süüdet vastavalt vajaduse(muide minu arust annab see iz-le mega kiirenduse)
Et süüdet sättida tuli need kontaktid laiali ajada minu teada, uuri mõnest moto piiblist kuidas asi käib kui sedasi ei teinud.
Vahtea välja küünal vähemalt 3 erinevat peab olema sest statistika ütleb et, iga 4 on tuksis.
Kas lükates on proovitud? Teeb miskit häält?
Ja taas kas küünal on märg või kuiv, see annab pildi sellest kas kütus jõuab soovitud kohta, siis teab mis edasi mõelda.
Edu!
Vasta
#5

inc Kirjutas:IZ on ju need vihtidega kontaktid mis siis väntvõlli pöörete suurenemisega muudab süüdet vastavalt vajaduse

Erialakeeles nimetatakse seda süütemomendi tsentrifugaalregulaatroiks. Muide, kui see apastraat tuksis on (loe: ei muuda pöörete tõstmisel süütemomenti) ja süüde on siiski enam-vähem paika seatud, siis mingid "potsud" mootor ikka teeb, kui muu korras. Siin ma saan aru, et mootor ei "luba" ka mitte...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#6

Kui aku nõrk siis ka ei taha käivituda (vähemasti Jup 3 on see probleem).
Vasta
#7

Tarke Kirjutas:Kui aku nõrk siis ka ei taha käivituda (vähemasti Jup 3 on see probleem).
Kehva JUP siis minu masin käivitub küll ka siis kui tuli süütelukus isegi vaevu-vaevu hõõgub(iga mats ja laulab).
Vasta
#8

Ei ole enam vaja pead vaevata. Leidsin vea üles. Vanal omanikul oli väntvõll halvasti kokku saanud. Iga käima proovimisega tekkis üha suurem ja suurem lõtk kuni lõpuks üldse üks kolbidest ei liikunud sugugi. Pole hullu, võtan siis mootori lahti ja vaatan mis saab. Aga tänud siisgi kõigile kes püüdsid aitata!!!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne