VW Golf GTI MKI 1,8 \'83 \"Ary\"
#41

Viimasest kirjutisest möödas kaks aastat, seega viimane aeg infot veidi ajakohastada.

Mõlemad Golfid, nii ARY kui punane on jätkuvalt alles. ARY seismas varju all, punane vajadusel igapäevases kasutuses. Pikemalt siis viimasest.

Punane on ostuhetkest tänaseni läbinud umbes 10 000 kilomeetrit, neist 1300 selle suvega. Täpsemalt oli tegu puhkusereisiga Põhja-Eestis. Kaks inimest ja pagas kulgesid muretult mööda metsateid ja väiksemaid radu. Keskmine kütusekulu tuli nii 9 liitri juurde.

Enne reisi tuli muidugi käia ülevaatusel (läbitud probleemideta) ja sooritada õlivahetus. Seekord sai mindud kindla peale ja tehtud mootori sisepesu spetsiaalse Comma pesuõliga. Protsess nägi välja siis selline: vana õli välja, Comma pesuõli sisse, pool tundi tühikäiku, pesuõli välja, uus filter ja Castroli õli.

Ja kuigi antud jõuallika hetkel fikseeritud läbisõit on miski 397 000 kilomeetrit, ei kulunud matka ajal varda järgi hinnates grammigi õli, samuti ei olnud märgata õli tumenemist. Nii et selles vallas muredeks põhjust pole.

Küll aga annab nüüd peavalu käigukast. Reisilt tagasi jõudes sai maale sõidetud, kui mäkke kiirendades viiendat käiku lülitades oli vastuseks vaid "kõrrrrr..." ja null protsenti vedu. Teised käigud olid küll alles, kuid käigukastist kostis ikkagi vaikset kõrinat.

Viies käik lülitus ka varem juba kahtlaselt, kuid seekord nähtavasti sai tööleping lõplikult otsa. Eeldasin väsinud laagrit, kuid hetkel esivanemalt laekunud info annab põhjust oletada muud viga.

Kuna ARY-lt varuosakasti võtmine ei ole mõistlik (parem hoida teda komplektsena), sai otsitud asenduskast. Doonoriks osutus Pärnus pesitsev G2 GTI, 800 raha eest toimus vahetus. Kasti kood sama mis mul (9A), tootmisajaks 02024 ehk 2.veebruar 1984. Hetkel on oma kast alt ära ja doonor ootamas ühe vajaliku tihendi laekumist Forssi. Siis saab tõenäoliselt kulgemist jätkata.

Kaugema aja uudistest niipalju, et eelmise aasta kindlustuspalaviku ajal sain kokku ka masina paberites olnud inimesega, kes soovis sõiduki enda nimelt ära saada. Siis selgus ka veidi ajaloost: tema kätte jõudmise hetkel oli auto läbisõit 147 000 km, müüjaks Silberauto mehaanik. Et praegu pakub näidik läbitud kilomeetriteks natuke alla 400 K, siis on vahepeal temaga mehiselt sõidetud. Ja kui palju enne mind spidomeetrit keritud on, teab vaid tuul.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#42

Aga mis sul sellest soojendusradikast sai? Kas said uue?Mul on ära anda

ühe 80.a. passati terve soojendus koos kõigi pudinatega(ruumi on vaja).

Ehk klapib selle radikas sullegiSmile
Vasta
#43

Üks meeldiv hetk möödunud aastast läks eelmise kirjutamiskorra ajal meelest veel ära: nimelt asusin ühel kenal laupäevahommikul oma kodu juurest Tallinnas teele, kui paarisaja meetri läbimise järel hakkas armatuuri alt ja ventilatsiooniavadest tulema kirbet suitsu.

Kiiresti seisma, süüde välja, mida edasi. Suits hajus, proovisin uuesti, saja meetri järel sama tulemus. Kõne elektrikust esivanemale lõppes soovitusega otsida süüdlast armatuuri taga olevate juhtmete seast. Esimese variandina meenus raadio, urgitsesin selle pesast välja ja seal ta oligi: üks massiots oli ennast lahti kukutanud ja lühisesse läinud.

Ots isoleeritud, proovisin uuesti. Seekord suitsu ei olnud ja 300 järgnevat kilomeetrit läks probleemideta, kuigi mõnevõrra pingeliselt igat lõhna nuhutades. Kodulinnas võttis esivanem armatuuri lahti ja selgus, et auto süttimine oli maksimaalselt paarikümne sekundi kaugusele jäänud: üks juhe oli paljaks põlenud ja ennast A-piilari salongipolstrisse kinni sulatanud. Süttimine oli seega vaid sekundite küsimus.

Nii et kodanikud autoomanikud: kui armatuurist või mujalt kahtlast suitsu tuleb, siis süüde kohe kindlasti välja, võimaluse korral mass ka. Ja tulekustuti võiks ka pagasiruumis loksuda.

Ja suvisel Maarjamaal võiks täiendavalt mõned liitrid vett pagasiruumis loksuda. Iial ei tea, mil teeäärses põõsas tärkavat tulekahju märkad ja seda kustutada on vaja. Siis hea abijõudude laekumiseni esimene leek kinni saada.

Asp
5-kilose
süsihappekustutiga
pagasiruumis.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#44

Mõlemad autod müüdud. Teema kinni.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#45

Üks vana lugu saab järje.

[Pilt: 1]

Typ 17, CY, FF, LA3A, LBR 595,1983

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#46

Täna jõudis siis eelmises postituses mainitud sõiduk koduõuele.

[Pilt: 22381739635e9a_l.jpg]

Pildi all olnud teksti saab dešifreerida nii:

Type 17: Golf MKI
CY: mootor, 1,6-liitrine turbodiisel 51 kW
FF: selle jõuallikaga sobiv viiekäiguline käigukast
LA3A: värvitoon Mars Red
LBR 585: numbrimärk Rootsi Vabariigis
1983: tootmisaasta

Pikemalt rääkides: Tegu on 1983. aasta 22. märtsil Wolfsburgis toodetud Golf MK1 GTD-ga ehk VW esimese turbodiisliga sõiduautoga. Toodeti neid oluliselt lühemat aega kui GTI-d. llmavalgust nägi auto 1982. aasta märtsis Genfi autonäitusel.

Tavamudelist erines turbo olemasolu poolest, see viis võimsuse 51 kW ehk 70 hobujõuni. Tavaline diisel oli 40 kW. Üldse oli mootoris turbo lisamiseks enam kui 30 muudatust.

Auto mass kasvas turbo ja muu vajaliku tõttu 18 kilo, samas keskmine kütusekulu oli vähem kui 6 liitrit sajale. Vedrustus on laenatud GTI-lt, aga ilma ventileeritud ketaspiduriteta ees. Samuti on istmed tavalised, mitte Recaro sportistmed.

Konkreetne eksemplar läks 1983. aastal Rootsi, leidis seal septembris esimese omaniku. Minu käes olevate paberite kohaselt oli tal Rootsis vähemalt seitse omanikku (sealhulgas ka automüüjad): Eestis on ta 2003. aasta septembrist. Siin on olnud vähemalt kaks omanikku, mina siis kolmas.

Hetkeseis: nukker aga lootustandev. Talvitunud jõuallikas läks uue aku najal tööle poolest pöördest, ka on kõik GTD jaoks olulised vidinad alles (kaasa arvatud algne käigukast). Rootsikeelne tehaseraamat, garantiitalong, hooldusraamat ja kümmekond ülevaatuste kohta käivat paberit, Eesti ja Rootsi tollipaberid.

Kere on roostes, eriti halvad on parem külg ja tagaluuk. Ka esimesed tiivad vajaks uuenduskuuri, samuti koopaääred. Radiaator on täiesti kutu. Aga eks see kõik on tehtav ja vaadatav.

Rohkem pilte: http://nagi.ee/photos/Aspelund/sets/372315/

Ja aitäh ksf Armexile, tänu kellele Golf täna 160 kilomeetrit ühe teise VW turjal ratsutada sai. Ühtlasi tänud kõigile kaasliiklejatele, kes 75 km/h tunnis liikunud veokit ühel Eesti põhimaanteel täna kordagi signaalitamisega ega käemärkidega ei tervitanud.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#47

Kus üks ees, sinna teine juurde... VW Golf 1979, toodetud 30. oktoober 1979. Algselt 1,1 nüüd 1,5 (JB) koos viiese manuaaliga (FF).

Nüüd on igal lapsel oma mänguauto Toungue

[Pilt: 225213331f466d_l.jpg]

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#48

Kas see roheline on see, mis Osta.ee-s mai algul ca 70 eurorahaga omanikku vahetas? Ma tolle pilte ei näinud, aga oli vist roheline ja 1979. Mis plaanid sellega?
Vasta
#49

Kas Sa pead osta.ee masina all silmas seda: https://www.osta.ee/wolkar-36263623.html ? See ta ei ole.

See 79 tuli naabertänavast, 200 meetrit eemalt. Esivanem tundis omanikku ja kui auto juba pikemat aega tänaval seisis, sai juttu tehtud. Õigel ajal, sest plaanis oli pressi alla viia.

Plaanid? Hetkel soovi käima ajada, et näha, mis seisus tehnika on. Kahjuks oli peal olev starter töötava mootoriga järele jäänud ja ennast monoliitseks metallikänkraks muutnud. Asendusstarter on leitud, aga pole veel käes.

Kere pole suurem asi, seda on aastaid tagasi keevitatud, kuid rooste tungib välja.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#50

Roheline konn ärkas täna siis ellu.
Esialgu küll kolme silindriga ja lombates, aga pärast küünalde ülevaatamist ja külmkäivituse klapi ühendamist juba ühtlaselt kõigi nelja silindriga.

Ta siiski elab Big Grin Sõidab ka, kui aus olla, kuid ülevaatusele veel ei kipu...

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#51

GTD siis ametlikult ümber vormistatud. Liiklusregistri Viljandi büroo oli taas tasemel, minimaalne ootamine ja meeldiv suhtlemine.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#52

Nüüd on saabunud veidi selgust ka punase GTI (527AJB) osas, auto on osaliselt lahti võetud ja seda ehitatakse. Müüa ei plaanita.

C'est la vie.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne