Postitused: 3,155
Teemad: 61
Liitus: Jan 2003
Maine:
36
...äkki tasuks ka veokate kohta eraldi rida tekitada ?
mina asjast kindlalt huvitatud, eks annan kindlalat kommantaare, kui olen taas reisist tagasi, eks alguses raske, kuid eks kindlasti oleks huvilisi, mina pooldan.:yes
Postitused: 138
Teemad: 20
Liitus: Aug 2002
Maine:
0
...on tööautoks 1962 aasta MB unimog 2,5 r6. Päris vahva asi iseenesest (kui muuseumis vaataks).
Postitused: 266
Teemad: 28
Liitus: Jan 2002
Maine:
1
Endal kogemused 60-ndate aastate Unimogiga sõjaväest. Auto üheks halvaks veaks on remondil ei pääse kuhugi ligi. Nt siduriketta vahetuseks tuli eemaldada kabiin ja mootor mahavõtta. Ning bensiinikulu on suur, rohkem kui Gaz 52, maastikul sõidust ei räägigi.
Heaks omaduseks on muidugi maastiku läbivus. Kord sõitsin metsas rahulikult mööda kraavikallast kui ühekorraga esiots vajus, esistange vastumaad, all oli kopra käik krt. Nelivedu sisse, tagarattad kraapisid turba sees ringi kuid esirattad õhus. Labidas ja tungraud välja, esinina natuke tungiga ülesse ja tassisin roikaid, kive rattaste alla ning välja ronis.
Postitused: 2,091
Teemad: 228
Liitus: Sep 2001
Maine:
0
Ilmselt tekib vajadus nodi vedada. Aga mingi korrastus arvatavasti ikka tekib. Aga seniks veel aega...
Postitused: 240
Teemad: 43
Liitus: Apr 2003
Maine:
0
To:Vana!No sul on õnn olnud sõita aga ise pole veel meetritki liikuta saanud.Mis puutub käigukasti maha võtmisse ja siduri vahetamisse,siis seda saab teha ka ilma kabiini teisaldamiseta ning mootorit pole ültse vaja maha kiskuda.Oma masinal sai tehtud käimakasti remont.Algul oli päris tükk tegu ,et seda jurakat sealt kätte saada aga eks vigadest õpitakse.Selles on Sul tõesti õigus, seda staffi on sinna laotud kohe isuga.Mis puutub bensiini kulusse siis see mure on mul puudu, on teine diisli peale välja õpetatud.:rull
Postitused: 266
Teemad: 28
Liitus: Jan 2002
Maine:
1
Uuema Unimogiga ei ole kokkupuuteid olnud ja ei tea ka erinevusi, aga vanamalli masinal käigukasti kätte saada on veel suurem tegu kui kabiin ja mootor maha kiskuda. K.kast on kokku ehitatud vahekastiga ( suurus ja kaal on vaat et suurem kui mootoril), kogukupatus istus raami erinevaid pooli ühendaval torul, raamitala on U kujuline, ning ei saa seda vahelt kätte. Et k.kast maha võtta tahapoole tuleb eemaldada kast ning tagasild (kardaan on torusees varjestatud).
Seda aparaati remontides on minu arvamus et, Unimog oli algselt konstrueeritud sõjalistel eesmärkidel e. masina eksplatatsiooni ajaks heal juhul paar aastat või esimese tabamuseni.
Postitused: 240
Teemad: 43
Liitus: Apr 2003
Maine:
0
Ma arvan,et raamid ja kinnitus põhimõtted on suht samad nendel isenditel.Mina lähenesin lihtsalt tagant poolt ,kuna tundus kabiini mahavõtmine natuke tülikas.Raam on tõesti u-kujuline ja käigukast koosneb nii vahekastist kui ka esisilla ja hüdro väljavõttest.Ise tegin nii ,et kergitasin tagant natsa kabiini, toestasin mootori alt ja lasin nii esi kui ka tagakardaani käimakasti otsast lahti.Edasi panin rihmad ümber käigukasti ja toetasin taliga ära.Siis lasin tagumised käigukasti krontsteinid lahti, mis on kinnitatud ristala külge, nii nagu sinu omalgi ja lõpuks mootori küljest lahti ning oligi käes.Siin nüüd ise lugedes tundub küll, et imelihtne aga jebimist oli tõesti palju.Nii palju kui mina tean siis algupäralt oli Unimog mõeldud kasutamiseks majanduslikel eesmärkidel.Väga suure toetuse sai see masin talupidajatelt, sellega hariti isegi põldu ja niideti heina.Oma suht hea läbivuse tõttu jäi ta silma sõjaväele, kus hakati teda hiljem kasutama.Nende masinatega ,mis Eesti sõjaväel on probleemiks kauaaegne eelnev seismine.Ärge unustage,et need liikurid olid humanitaarabi Eestile!Kui natuke hoolt kanda ja peremehelikult ümber käia, siis samaväärset veokit on suht raske leida kui just väljaarvata bensu kulu(bensiini mootoriga isendid).Vana, kas Eesti sõjaväel on kõik Unimog-id bensukad?
Postitused: 138
Teemad: 20
Liitus: Aug 2002
Maine:
0
UM. Eesti kaitseväes olevad Unimogid on tõesti kõik bensukad. Enamus neist aasast 62. Kuigi on nähtud ka 63 ja 65 aasta väljalaskeid. Seda esiteks, teiseks see jutt mis vana rääkis käimakasti ja siduri kohta on sulatõsi. Ja veel, üritasime teha ka süütesüsteemi 24V pealt 12Vks. Alguses oli kõik kena ja tore, masinal tuli justkui uus elu sisse. Aga pikapeale hakkasid probleemid akudega. Viga üles ei leidnudki, enne tuli käsk, et olgu kõik vanamoodi tagasi pandud. Aga Eesti kaitseväes olevate unimogide põhiprobleem on selles et sinna pole piisavalt juhte peale panna. Ühes N väeosas on 35 Unimogi ja nendest iga päev sõidab 6-7. (ei tea miks tänapäeva noormehed enam C-kati ei taha lubadele teha?) Ja peale pikemat seismist tuleb üks tants küünaldega maha pidada. Nimelt keelduvad peale mõningat seismist paar küünalt töötamast.
Postitused: 240
Teemad: 43
Liitus: Apr 2003
Maine:
0
Kui suur Teil see bensu kulu Unimog-del on?:???Morris,ise oled seal ajateenija või palgatöötaja?Samas oleks päris huvitav kui mõnikord saaks vaatama ja katsuma tulla neid isendeid kui see võimalik oleks. To:Vana.Kas Sa ka veel Unimog-iga liigud või ei?
Postitused: 1,675
Teemad: 188
Liitus: Sep 2001
Maine:
16
väike offtopic... kas oleksite huvitatud veoautode/rekkade foorumist siin autode all? et saaksite seal oma muresid ja rõõme sellel teemal arutada?
Postitused: 1,706
Teemad: 154
Liitus: Feb 2003
Maine:
3
Hoian ise unimogidel tööasjus silma peal ja peab märkima, et ülikõvad masinad. Masinaid kasutatakse igasuguste imede tegemiseks, näiteks saksa talumehed künnavad vajadusel põldu... Päästeameti tehnikaosakondade vennad käisid nädal tagasi saksas unimogi 50 aastapäeva üritusel, kus olid demoks väljas kõik võimalikud kunagi toodetud modifikatsioonid ja lisaks suur polügon, kus siis soovijad võisid uskumatutest kallakutest üles-alla sõita jne.
Saksas ja mujal euroopas müüvad sõjaväebaasid iga aasta teatud arvu umb. 20 aastat vanu masinad maha. Ükshaaval ostes on 83 aasta masina hind 8000-10000 EUR, tegemist siis tavaliselt kuni 30000 sõitnud diiselmootori ja kastiga variandiga. Kui osta korraga nii 50 masinat, siis langeb hind oluliselt. Viimast teevad kasutatud veokate müüjad (näiteks Hollandis VanViliet jm.) ning panevad seejärel 15000 EURise hinnaga müüki. Viimatinemetatu müügiplatsil sai sel kevadel alles sisse tulnud masinate vahel ringi vaadatud ja peab mainima, et sülg jooksis särgi peale... Kui kunagi majanduslik olukord peaks oluliselt paranema, siis võtaks sellise looma küll pühapäevaseks hobimasinaks, et kuskil metsavahel ja karjäärides mürada.