Kuskilt ajusopist nagu meenub, et 1980ndatel oli 155sid Ridali lennuväljal olnud ja lausa mitu? Juttu kuulsin miskil 1990ndate algul kui mu mälu ei peta. Äkki on sealt?
Mis seisus see 155 muide on? Kas raam all, sillad all, istmed sees, mootor sees jne?
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Garaažinumber vasakus nurgas on kuju järgi Leningradi oblasti oma, nüüd vana värvi alt välja tulnud. Leningradi linna oma oli ilmselt pikem. Ukse markeeringu järgi on buss üle tulnud kohalikku autobaasi ja saanud siis ka salongi vastavad kirjad.
Garaažinumber vasakus nurgas on kuju järgi Leningradi oblasti oma, nüüd vana värvi alt välja tulnud. Leningradi linna oma oli ilmselt pikem. Ukse markeeringu järgi on buss üle tulnud kohalikku autobaasi ja saanud siis ka salongi vastavad kirjad.
Garaažinr.- arvan samuti Leningradi (linna) päritolu.Võru atb-3 omas 1951-st aastast novembrini 1961 ЗИС-155te РУ92-30. Tolle ajastu garaažinumbreid veel ei tea, aga arhiividest peaks ka selle leidma. Tagaluugil olev kiri Y 92-3 on ilmselt selle bussi oma, kerel olev 8 või 6 ilmselt käib kokku Lenini gar. nr-ga , sest Võru ЗИС-ide reg.nr-de lõpud olid 0, 1, 2, 2 ja 5.
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
On keegi näinud kusagil kahte ***EKL numbritega KaVZ 3270. Seisid veel oma 5-6 kuud tagasi KL Harju maleva territooriumi tagaotsas Männiku teel. Harjus neid kaks tükki olidki, kuid korraga kadunud mõlemad kuhugi. Ehk on keegi neid kusagil Harjumaal näinud, sest ei välista, et need "sõja ootuses" kellegi territooriumil ei seisa. Üks neist oli üleni tumeroheline, teine sini-valge, sarnane TTTK KaVZiga.
EdR Kirjutas:Eile õhtul ja veel ka täna hommikul seisis Tartu mnt Assaku lähistel tee ääres KAVZ buss.
Kui Sa mõtled seda lilleliseks maalitud bussi,siis see seisis pikki aegu ühes majahoovis ja paistis suurepäraselt Tallinn-Tartu maantee vanale trassile ära (sellele trassi osale, mis kulgeb mööda Ülemiste järve äärt Assaku alevikku).
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
(Seda postitust muudeti viimati: 23-08-2006, 21:34 PM ja muutjaks oli Edel.)
valdo Kirjutas:
EdR Kirjutas:Eile õhtul ja veel ka täna hommikul seisis Tartu mnt Assaku lähistel tee ääres KAVZ buss.
Kui Sa mõtled seda lilleliseks maalitud bussi,siis see seisis pikki aegu ühes majahoovis ja paistis suurepäraselt Tallinn-Tartu maantee vanale trassile ära (sellele trassi osale, mis kulgeb mööda Ülemiste järve äärt Assaku alevikku).
Lilleliseks on see buss maalitud küll,kuid nüüd seisis see Tartu mnt-l Kungla bussipeatuse juures teeääres.
Kui ma ei eksinud,siis bussi tahaotsapeale oli kirjutatud Teder Reisid?
Paar pilti eilselt Saaremaalt:
Üks varem Laimjala kolhoosile kuulunud 1979. aasta LAZ-697N (tehasetähis 0755). Seisnud kõvasti üle kümne aasta, sisustus, kone, käigukast, rattad puudu.
Ning ühel vanarauaplatsil jäi silme ette üks Kubanets U1A kere. Tegu siis Krasnodaris, Kubani tehases UAZ-452D/3303 baasil toodetud väikebussiga (mille nimigi ütleb: "Kubani" poeg...). Kubanetse toodeti mitmes versioonis ja mitme eri kerekujuga, U1A on minu andmeil neist levinuim. Pirka oli sel väga roostes, nii et sest korralikku pilti pole (suurivaevu õnnestus U1A välja lugeda...).