Elektri pobi
#1

Artikkel Postimehes

Kahjuks saanud artikli kõrval olevast pildist/huumorist aru:

Pildil Pobeda tagaosa ja pildi allkiri: "Seal, kus tavalisel autol paikneb mootor, on Pobedal vaid akud, mille alla jääb pisike elektrijõuallikas. "

????

Smile
Vasta
#2

Pilt ja jutt ei kattu lihtsalt.Sel Pobil mootoriruumis ka akud.

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Vasta
#3

http://www.austinev.org/evalbum/846
Vasta
#4

Eriti vahva riistapuu.Mehel on nuppu ja tahtmist midagi ehitada.Eriti hea on näha,et ta pole seal mingit erilist pornotuuningut teinud,välimuselt ja sisult ju pobi nagu pobi ikka
Vasta
#5

Leivategija on ka ühena siin mängus.
Vasta
#6

Oskab keegi öelda millist elektrimootorit kasutati?
Vasta
#7

Kasutaja MARTTI postitusest saad vastuse
Vasta
#8

vabandust, läheb pobi teemast välja, aga kas infot akusõidukite, mind huvitaks koduaeda midagi väikese akutraktori/veoki sarnast soetada, on internetis silma jäänud.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#9

leidsin, et mu auto on siin lausa kajastamist leidnudSmile
Kui kellelgi küsimusi on võin üritada neile siin ka vastata.
Ühtlasi teatan, et üks täiesti korras pobeda mootor on mul üle....
Vasta
#10

Suurepärane, et selle auto kokku leiutanud mees ka seda foorumit valgustab. Laskumata artiklites kasutatud väljendi "tuunitud pobi" sisusse on mul siiski südamest hea meel, et keegi ka midagi reaalselt ära on teinud. Väga muhe, et toorikuks on valitud just Pobeda.

Mõned küsimused paneks kirja. Ehk on omanikul aega-tahtmist neile vastata.

Artiklist jääb mulje, et on kasutatud asünkroonmootorit. Kuidas seda juhitakse? Sagedusmuunduriga?
Kas käigukast on alles? Kuidas seda reaalselt kasutatakse (sidurit ju pole...)?
Milline on akude tööpinge?
Kuidas on lahendatud auto ülejäänud süsteemide töö ehk 12 V?
Kuidas on lahendatud kütteseade?
Kuidas elektriautoga sõitmine igapäevaselt kasutajale tundub? Mind huvitab just tunne või emotsioon.

Kas vanamutid ikka märkavad elektriautot?

Ja lõpuks kollane küsimus: kas Tallinn oma sõna tasuta parkimiskoha suhtes ikka pidas?
Vasta
#11

>Artiklist jääb mulje, et on kasutatud asünkroonmootorit. Kuidas seda juhitakse? Sagedusmuunduriga?

kasutusel on kolmefaasiline püsimagnet sünkroonmootor, mida kasutas VW
Juhtimiseks on samuti VW peal olnud kontroller, mis siis "ehitab" need 3 faasi kokku, muudetakse nii pinget kui ka sagedust. Rootori asendi kontrollimiseks on mootoril väljund kontrollerile.

>Kas käigukast on alles? Kuidas seda reaalselt kasutatakse (sidurit ju pole...)?

peal on tavaline GAZ24 käigukast (seda oli sinna kõge lihtsam panna, kahjuks on see häälekas), Sidurit pole vaja, kuna elektrimootoril puudub tühikäik ja kui mootorpidurdus on vällja lülitatud ja gaasi ei anta (naljakas väljend elektriauto kohta), pöörleb rootor vabalt ja sünkroniseerida tuleb vaid rootori mass. käiguvahetus võtab natuke kauem aega kui sidurit kasutades

>Milline on akude tööpinge?

120V (VW kasutas 96V)

>Kuidas on lahendatud auto ülejäänud süsteemide töö ehk 12 V?

kontrolleril on 13,8V väljund tavalise 12V aku laadimiseks ja kogu ülejäänud elektrisüsteem on tavaline 12V

>Kuidas on lahendatud kütteseade?

elektriline soojapuhur

>Kuidas elektriautoga sõitmine igapäevaselt kasutajale tundub? Mind huvitab just tunne või emotsioon.

üsna emotsioonivabaWink lihtsalt liigub. Selle mootori eripära on, et kohaltvõtt on üsna pehme, 0-10 km/h kiirendus on aeglane, edasi normaalne. Häirib käigukastist tulev "trollibussi hääl". Oluliselt lihtsamini sõidetav kui originaal pobeda. linnas pole vaja enamasti käiku vahetada (0 - 55km/h)

>Kas vanamutid ikka märkavad elektriautot?

aeglaselt sõites ei märgata, kiiremalt sõites teevad sillad ja käigukast piisavalt häält

>Ja lõpuks kollane küsimus: kas Tallinn oma sõna tasuta parkimiskoha suhtes ikka pidas?

Jah, parkimisluba on käes
Vasta
#12

Su auto on päris paljudes kohtades kajastamist leidnud - ning vaid hea sõnaga (ju siis ei aja eestlasi piisavalt kadedaks Big Grin ).
suurematest-asjalikematest autohuviliste foorumitest on pobi veel laineid löönud sääl:
http://tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=19841
(ning eelloona sääl: http://tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=19683)

rootorit staatorisse soovides,
teet

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#13

Palju akud kokku kaaluvad?
Mis pööretel mootor käib?

Dad.
Vasta
#14

>Palju akud kokku kaaluvad?

560kg

>Mis pööretel mootor käib?

kuni 6400 rpm
Vasta
#15

Meelis Kirjutas:>Mis pööretel mootor käib?
kuni 6400 rpm

Nagu ma aru sain, siis on max pööretel energia tarbimine suur, seega milline on optimaalne vahemik?

Ja palju kaalub mootor koos kontrolleriga?

Dad.
Vasta
#16

Tänases Autolehes ka sellest neljaleheküljeline artikkel.
Vasta
#17

>Nagu ma aru sain, siis on max pööretel energia tarbimine suur, seega milline on optimaalne vahemik?

1000 - 5000 rpm. Kõrgematel pööretel on probleemiks pigem müra käigukastis, mitte oluline kasuteguri vähenemine

>Ja palju kaalub mootor koos kontrolleriga?

umbes 70 kg
Vasta
#18

Aga miks on see kepikastiga? Miks mitte automaat?

Dad.
Vasta
#19

> Aga miks on see kepikastiga? Miks mitte automaat?

kõigepealt on automaatkastil üsna väike kasutegur, ehk siis suur osa raskesti säilitatavast elektrist läheks lihtsalt raisku ja seega ka väheneks niigi väike läbisõit

manuaalkast ei tekita erilisi probleeme, kuna sidurit pole tingimata vaja. Linnas pole praktiliselt käiku vaja vahetada, piisab 2. käiguga sõitmisest. Ja see paar korda päevas, mis tuleb käiku vahetada pole mulle ka erilist raskust tekitanud.

ideaalne oleks ehk variaatorkast, aga nende saadavusega tagaveolistele on kehvasti....
Vasta
#20

Küsiksin ka lisaks:
- Kui palju selle autoga üha laadimisega sõita saab?
- Ning kui kaua laadimine aega võtab ja kas on lisatingimusi laadimiskoha vooluvõrgule (tööstusvool, suurendatud amperaaž vms)?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne