03.09.2006 Ikskiles (Ükskülas) Lätis - vanatehnika laat
#1

Iga aasta juuni ja septembri esimene pühapäev Riia külje all. Viimastel kordadel on on laat olnud Tagadi restauraatorite päevaga võrreldava suurusega.
Vasta
#2

Koht asub Riiast mööda Düüna (Daugava) jõge ca 30 km ülesvoolu viimase paremal kaldal.

Kohale soovitan sõita kas üle Valga või Pärnu (Tallinna) poolt tulijatel kohe piiri taga Heinastes (Ainažis) vasakule Aloja peale keerata. Alojast tuleks hoida paremale Lemsalu (Limbaži) peale ning Lemsalus (Limbažis) Riia peale. Raganas (kus on muide imeilus söögikoht) jõuab niiviisi suurele Riia-Pihkva kiviteele välja. Sealt saab Ükskülla kas otse mööda väikeseid teid või ka mööda Riia ringteed (seal enam remonti pole).

Mööda suurt Heinaste (Ainaži)-Riia maanteed ei soovita mingil juhul sõita, kuna see on remondis ning läheb tohutult aega (teel on üle 10 foori nt).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#3

valdo Kirjutas:Mööda suurt Heinaste (Ainaži)-Riia maanteed ei soovita mingil juhul sõita, kuna see on remondis ning läheb tohutult aega (teel on üle 10 foori nt).
OT: mul läks tööpäeval sõit +30 min. vaid tavasõidule. Peagi nädalavahetuse algul suurem autovoog tuleb Riia poolt, mitte Riiga. Nii et, kes kardab ekslemist, varuge 30-45 min. oma ajle juurde ja võib ka mööda Via Baltikat kohale jõuda.
Vasta
#4

Riia-Heinaste maanteel on siiski ka palju "hulle" liikvel, eriti lõigul Riia-Saulkrasti. Soovitan siiski soojalt Heinaste-Aloja-Lemsalu-Ragana-Riia marsruuti. Saate rahulikult sõita ning Lätimaa (Vana-Liivimaa) loodust nautida rullnokki nägemata.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#5

Kas on autojupi huvilisi minemas?Kes orjenteeuks Gazi juppides?
Olen huvitatud Gaz 67 osadest. Hetkel olen 4 seina vahel kinni .
Jurka 5241299

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#6

Juunis sõitsin Riia kaudu ning tagasi tulin valdo soovitatud teed. Tagasitee valikut kahetsesin - teeolud üsna viletsad ning teekond pikem. Mingit võitu küll ei paistnud.

OT: Olen ka varem mõelnud, mispärast osa inimesi Ikskile Ükskülaks nimetab. Olen ajaloos võhik, kuid mulle tundub, et see on lihtsalt mugandus (släng, kui lubate).
Vasta
#7

indreksirk Kirjutas:OT: Olen ka varem mõelnud, mispärast osa inimesi Ikskile Ükskülaks nimetab. Olen ajaloos võhik, kuid mulle tundub, et see on lihtsalt mugandus (släng, kui lubate).

Ei ole mugandus.

Sealne ala (tegelikult kuni Düüna ehk Daugava jõeni) oli ajalooliselt liivlaste ala, kelle keel oli eesti keelega üsna sarnane. Vanad liivlased kutsusid seda paika Ykkyll või Ykskyll (tähendas see ikka sedasama mis eestikeelne Üksküla, sest tegelikult ei olnud liivi keel palju raugem eesti kirjakeelest kui erinevad eesti keele murded).

Väga kuulsaks sai see paik 1186. aastal, kui Läänemere idakalda ristimine sai justnimelt sealt alguse. Nimelt ehitas piiskop Meinhard toona Ükskülasse kivilinnuse ja -kiriku, mis oli varaseim kivilinnus praeguse Eesti ja Läti aladel ja varaseim dokumenteeritud läänekristluse keskus. Kui siinsete ristisõdade ajalugu oleks teisiti läinud, siis oleks sinna võib-olla kuulus pealinngi kerkinud, kuid järgmine Liivimaa piiskop - piiskop Albert (von Buxhoevden) rajas 1201 oma residentsi veidi jõe suudme poole, millega pandi algus Riia linnale. Ka muide liivlaste aladele, vana liivi kaluriküla kohale.

Saksa keeles (praeguse Eesti ja Läti alade ametlikud kohanimed olid 13. sajandist kuni 1917. aastanbi saksakeelsed) kandis see paik nime Uexküll. Lisaks on sama paik andnud nime kuulsale von Uexküllide aadliperekonnale. Mis liivlastesse puutub, siis nad lätistusid sealkandis 14.-17. sajandi jooksul ning läti keeles mugandus algne nimi Ikškile'ks.

Kahjuks on algset linna rikkunud palju Düüna (Daugava) jõe üleujutamine seoses HEJ ehitamisega. Nt algselt jõe kaldal künkal seisnud linnus on nüüd jäänud jõesaarele ja selle varemete juurde kuiva jalaga ei saa.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#8

Keegi ehk oskab öelda, kui palju sinna u. kilomeetreid on ? (Pluss-miinus 5 km.)
Vasta
#9

Sm. Volgahuviline Kirjutas:Keegi ehk oskab öelda, kui palju sinna u. kilomeetreid on ? (Pluss-miinus 5 km.)

Tallinnast kokku alla 700, Tartust alla 600 ... samas kui oled vanem nägu, siis tihtipeale käiakse peale laata veel kellegi poolt läbi, nii et kuni +100 on normaalne.

Dad.
Vasta
#10

Kas keegi eelnevatel laatadel pilte ka on teinud? Kuidas on hinnaskaala ja kauplemishuvi võrreldes Tagadiga? Ja kui Ikskilesse jõuda siis kuhu see laat täpsemalt jääb? Linna ääres või mõni keskplats?
Vasta
#11

Tallinnast minnes lihtsam sõita Riia ringteed mööda, Tallinnast minnes nö "otse" ning sõita niikaua kui "tee otsa saab" ehk siis üle silla Riia-Moskva teele(Salaspilsile vastupidises suunas) ja kui tuleb Üksküla silt sis paremale-vasakule-vasakule-kuienam kuidagi ei saa siis paremale ning olegki platsil .... ja veel, et kui Ogre vastu tuleb, siis oled juba mööda pannud.

Tartu poolt siis sebige ennast Riia-Pihkva kiiviteele ja Riia ringteele jõudes peab siis keerama vasakule ehk siis jõuate samasse kohta, kust Tallinnast tulles, lõpu osa on sama.

Dad.
Vasta
#12

Viimane aeg oleks huvilistest auto või isegi väikebussitäis rahvast kokku ajada

M408-65, GAZ24-77, UAZ, RAF
http://www.garaaz.eu/
Vasta
#13

Auto täis rahvast on selles osas veidi täbar variant, et kui tekib kindel soov mingit mudru osta, siis on seda üsnagi halb autosse koos rahvaga ära mahutada.

Mul tuleb meelde 1995. aasta, mil ma tõin Nõvalt ära ühe 1948.a. Moskva jäänused koos suure hunniku varuosadega (mitu varuraami jms). Ja kui Taebla juures üks neiu tee ääres hääletas, siis ta sai minuga küll küüti Tallinnasse, kuid tal tuli istuda üsna ebamugavas poosis - jalgade all paar M-1-A mootorit/porilauda/esiotsa, kohe külje peal (juhi ja kõrvalistme vahel) Moskva raam koos paagiga jne jne...

Ehk kogu see Moskva kola oli mul toona mahutet 06 sisse, mille tagaiste oli välja võetud ja ka esiistme jm vabade kohtade juurest laoruumiks "matti" võetud... Üsna paras töö oli tegelikult kola ärapakkimine 06 salongi sisemusse...

Vrd - Kurtna üritusel ei ole ma kunagi käinud salongis seesoleva tagaistmega...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#14

Plaan startida laup. öbbida kuskil Lätis et varakult kohal olla.
Autos hetkel paar vaba kohta, sõidukulude vähendamiseks nõus
kedagi veel punti võtma. Ööbimine kas telgis või kehva ilma korral vaatame mingi kämpingu.

Autod M 408 export, GAZ 21 ja Saab 96 "küülik"
Vasta
#15

Juhul kui kellegil ostud ära ei mahu, ja mul universaalis ruumi üle jääb siis võin mõistliku tasu eest abiks olla.
Vasta
#16

Nii, laadal käidud.

Muljed olid igati positiivsed ja lahkutud sai suure hulga väärtusliku mudruga. Sh sellisega, mida ma viimastel aastatel Kurtnal näinud pole.

Parimateks leidudeks pean Pobi tuttuusi esiamorte, Pobi tuttuusi piduritrumleid ning Pobi tuttuut gaasipedaali kummkatet. Sain kõikide nende õnnelikuks omanikuks + muud väiksemat nodi Smile

Mind üllataski just Pobi, Volga jm selleealiste autode uute osade rohkus. Pobi tutikaid esiamorte oli lademes, Volga/Pobi sildade vintpukse lademes, korraliku plastkattega Pobi/Volga/ZIMi roole lademes, korralikke Pobi plastosi lademes, rääkimata väga heas seisus kelladest/viledest. Näiteks oli lademes kas tuttuusi või vähekasutatud Pobi 1.-2. seeria näidikuplokke - Kurtnas  liigub pms vaid 3. seeria plokke ja ma nägin kunagi kurja vaeva 1. seeria oma väljaajamisega. Nüüd Ükskülas - igalt poolt vaatas selline vastu...

Üks erinevus Kurtnaga veel - relvi oli vabalt ja tohutu suures valikus (huvitav, kuidas KAPO Läti analoog sellele vaatab?).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#17

Miks need relvad ettej88vad?Kui te ei tea siis m88akse ainult deaktiveeritud kraami!
Vasta
#18

Slayer..usud Sa isa ka seda, mida Sa räägid?

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#19

Enamus relvadest oli utiil ja seega kasutamiskõlbmatu, oli ka komplektseid isendeid ja ühte MG-d ma uurisin lähemalt ning see oli deaktiveeritud.

Dad.
Vasta
#20

Aspelund Kirjutas:Slayer..usud Sa isa ka seda, mida Sa räägid?

Asp
Kuule,kui asjast midagi ei tea siis pole m8ttet r88kida! K8ik relvad,miinid,m8rsud,padrunid ja muu pauku tegev kraam on deaktiveeritud!




Kuule tattnokk AITAB! Ja õpi numbrite asemel tähti kirjutama!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne