Postitused: 4,179
Teemad: 61
Liitus: Dec 2002
Maine:
56
09-09-2006, 13:16 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-09-2006, 13:19 PM ja muutjaks oli
PlyVal64.)
Jesper, ma isegi ei viitsi Sinu demagoogiale vastu vaielda. Lihtsalt ei viitsi. Kiiruste vahemikus 90-130 km/h on reageerimise aeg, vaatevälja suurus jms otseses sõltuvuses miljonist muust tegurist, mitte mingist kiirusest. Salongimüra, jutuajamine kaassõitjaga, raadio valjus, tuuleklaasi nurk ja läbipaistvus, tulede kvaliteet, sõitja väsimusaste, juhi simade tervis(prillid) etc. Need on faktorid, mis määravad peaaegu kõik. Üksinda keskendunult tuliuue autoga 130ga tervete silmadega ja puhanud sõitja on kordi ohutum liikleja, kui sõpradega peale pikka nädalavahetust Saaremaalt vana Sierra-rondiga 100ga koju sõitev prillidega väsinud tegelane. See on FAKT. Pidurdusteekond sõltub aga otseselt auto kaalust ehk reisijate arvust ning kolast pakiruumis.
Saage mehed aru, et autondus ja autoga sõitmine ei ole nii lihtne tegevus, kui Teie siin kirjutate. Et 90 on ohutu ja 110 on üliohtlik. See on kõige suurem möla ja demagoogia, mida üldse saab ajada. See on paras politsei-jutt, kes mõelda ei viitsi(suuda?)
OHUTU sõitmine on väga keeruline tegevus. Mina julgen enda kohta öelda, et mina valdan ohutut sõitmist. Justnimelt valdan ja täiesti vabalt. Seejuures suudan vajadusel sõita enamusest inimestest kiiremini ka autot piiripeale ajades ehk sportlikult. Ma tean seda ja olen seda testinud ning tõestanud. Aga see ei tähenda, et ma mõnikord ei sõida rahulikult 70ga või 45ga koju, kui olen väsinud või kolin sootuks tagaistmele. Kõik saab alguse tihendist, kuid lisaks juhile on ohutul sõidul väga olulised kõik siin threadis üles kirjutet parameetrid.
Edit: Iffar. Kas too hull sõitis 130ga? Kas ta sõitis sirgel rismiketa teel valgel ajal? Kas ta oli kaine? EI. Seega ei saa me mingist ohutust sõidust rääkida.
Postitused: 3,187
Teemad: 69
Liitus: Sep 2002
Maine:
64
Miskipärast on 99% süstemaatilistest kiirusepiirangute eirajatest täpselt sama jutuga - et neil on ju nii hea auto, nad on proovinud, nad on kogenud, sõidavad saksas lõdvalt 250ga, elavad pidevalt piiri peal jne jne. See jutt on juba nii kulunud ja narmendav et... Ainult õnnetuste statistika ei näita endiselt paranemise märke. Lollid statistikud, eks.
Mind isiklikult ei häiri niivõrd kiiruseületamine kui selline, vaid see trahvide pärast nutmine. Ma ei ole ka mingi super eeskujulik liikleja, vahel tallan kollasega üle ristmiku ja vajutan möödasõidul gaasi põhja, aga kui teed teadlikult midagi seadusevastast siis julge ka vastutada.
Postitused: 304
Teemad: 34
Liitus: Jun 2004
Maine:
4
Politseist ja ohtlike olukordade hindamisest veel niipalju. Oma kodukandis olen ma näinud politsei poolt ikka väga kummalist käitumist.
Politsei silme all istub autosse juhi kohale poest väljunud purupurjus mees ja sõidab ära (sellele ei järgne mingit reaktsiooni), samas teeb sama patrull trahvi minu sõbrale katkise tulega sõitmise eest (tuleklaas oli puruks, pirn põles sees). Võta nüüd kinni kumb liikluses ohtlikum on.
Postitused: 3,162
Teemad: 61
Liitus: Jan 2003
Maine:
36
eks siis allun kah provokatsioonile ja teen maha kiiruseületajaid.
Selle ülemise piiri (enda jaoks) tõstmise õigustamine on kahe teraga asi, sama mis lubada imepisikese alkoholi promilliga rooli. Alati leidub keegi, kes ütleb, et tema tsentnerise kaalu juures puttel õlut on piisk meres ja seda võiks ju lubada? tuleb teine ja teebki putli, aga juba kaheliitriseTD... ("opman" ju lausa ajalooks saanud)
Tõstaks vaikimisi karist(amat)use piiri mitte enam 100 vaid 110 juurde? leidub alati keegi, kes enesekindlusest 120 pigistab, ja siis küsib sierra mees: aga mina?
Neile kes arvavad, et nad suudavad, üht koma teist. Mina ka arva(si)n, et suudan. Ja siis?
Alati võiks arvestada, et 3/4 autojuhtidest sõidavad ainult tööle-koju või üldse korra kuus, neil ei ole vähimatki ettekjutust oma auto käitumisest ekstreemtingimustes jms. Mõelge sellele, et need 3/4 võivad mingil hetkel otsustada valesti...
Tõenäosus, et Sulle tänaval tuleb vastu Lõvi ja sööb Su kõige naha ja karvadega on imeväike. Aga kui see juhtub, oled Sa ära söödud...
ps. eelnev ei ole mõeldud asula piiril teenivate politseinike õigustuseks. Ma kah mitu korda vaieldaval kohal asulapiiris sh. ka Türis vahele jäänud.
kui me tulime (mina ja veel mõned sõbrad) reede öösel tallinnast 120 km/h siis meist sõitis yks mersu vend meist mööda nagu postist (mersu kiirus umbes 180 -190 km/h)
ja umbes kilomeetri pärast pidas meid politsei kinni ja kysis juhilube ning pani puhuma siis iga tahes polnud sellest mersust mitte jälgegi et kas siis politsei ei viitsind teda taga ajada või milles see asi on
meid kes liiklus eestkirjatest tavliselt kinni peame, pidas kinni noh ega meil midagi karta polnud sest sellel lõigul oli lubatud 110km/
ja politsei radar kõikumis vahe on ju +/- 7km/h ja tavaliselt 3 km/h eest keegi trahvi ei tee
Postitused: 52
Teemad: 14
Liitus: Jul 2005
Maine:
0
[quote]ja politsei radar kõikumis vahe on ju +/- 7km/h ja tavaliselt 3 km/h eest keegi trahvi ei tee
Uued poltsei radarid "kõiguvad" +/- 3 ja isegi +/-1
Postitused: 304
Teemad: 34
Liitus: Jun 2004
Maine:
4
Eks see millest Ply siin räägib (politseinikud ei ole mõtlemisvõimelised), tuleb ikka sellest kes seal tööl on.
Kui ma oma kodukandi ja tutvusringkonna inimestele mõtlen, siis peale keskkooli läksid politseinikuks õppima ainult need kes kuhugi paremasse kooli ei saanud ja soome ehitajaks ka ei sobinud.
Ja nii on see laias laastus olnud kogu aeg. Kuna politseis on palk niru ja töötingimused viletsad ei taha ükski inimene, kes veel vähegi suudab midagi muud kasulikku teha politseikooli õppima minna. Seega võetakse seal avasüli vastu kõik viimased tainad, kelledest palju üldse ei sobigi oma peakuju poolest sellisele ametile. Kahju on vaadata kui vilkuritega sinivalgete autode roolis sõidavad ringi hullemad rullnokad kui tjuunitud bemude ja muude masinatega.
Postitused: 304
Teemad: 34
Liitus: Jun 2004
Maine:
4
Kindlasti on ka selliseid, aga kahjuks nemad upuvad tainapeade merre ära.
Mul on omal olnud mõned korrad selliseid juhuseid kus on väga politsei abi vaja läinud, aga siiamaani pole sellest organisatsioonist mingit abi olnud ja probleemid on tulnud omal lahendada.
Postitused: 4,179
Teemad: 61
Liitus: Dec 2002
Maine:
56
11-09-2006, 17:31 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-09-2006, 17:53 PM ja muutjaks oli
PlyVal64.)
Tänasest päevast kurb aga õpetlik näide, kus mingi tegelane on ennast maateel poekotiga puusse põlema sõitnud. Nagu piltidelt tundub, on tegu väljaspool asulat oleva tavalise maateega, kus on seaduse järgi lubatud 90 km/h. Võib-olla ma eksin ka, krimis pole täpset kirjeldust. Samamoodi on igal metsateel lubatud sama kiirus ek kui seal sõita lubatud piirkiirusel, on tegu järjekordse JOKK-juhtumiga. Tegelikult on tegu selgelt ohtliku liiklemisega. Ei saa ju absoluutselt IGA teekese ette panna kiirust piiravat märki. Samas on 90 km/h(praegu küll 110) selgelt liiga aeglane ja uinutav Eesti mõnedel neljarealistel sirgetel maanteedel. Tln-Viitna, Tln-Harutee, Tln-Vaida mõistlik keskmine kiirus TÄNASE ilmaga ja uue korraliku pereautoga võiks olla 130-140 km/h teises sõidureas. Just nii suhtutakse kiirustesse Hollandis, Belgias, Taanis ja ka Saksamaal. Mujal pole ISE autoroolis olnud, nendes riikides aga küll. Rahulikult sõitnud ühtlases rivis Hollandis 100 alas 135, seejuures oli taga trassipolitsei auto. Viimane liikus kogu riviga samas tempos punktist A punkti B. Oli märtsi lõpp, krookused õitsesid ja kõik olid häppid. Esimeses reas kulgesid omas tempos rekkad, bussid ja kaubikud ning mingit sellist teematki polnud, et sõiduautode joru peaks vägisi kahe rea vahel edasi-tagasi saalima. Nii pidi politsei suhtuma korralikul teel kiiresti sõitmisesse igal pool Euroopas, teavad kogenumad rääkida. Kui aga ületatakse seda mitteametliku piirkiirust, kihutatakse libedaga või paduvihmas ja nõelutakse niisama autode vahel, siis laks pidi valus olema. Just rahaline laks ja siis ei olevat mingit halastust. Ja kõik sujub.
edit: sellise sõitmise eeldus on loomulikult normaalse pikivahe hoidmine ja kaasliiklejate märguannetest aru saamine. Konkreetne Hollandi tee oli identne meie neljarealistega ehk olid tagasipöörde kohad, vasakspöörde kohad jne. Kui rekka või kaubik tahtis tulla teise ritta, et minna aeglustusrajale, siis teda ei takistatud vaid kogu rivi lasi korraks kiiruse maha. Samas rekka ei teinud seda manöövrit kilomeeter varem, vaid praktiliselt hetk enne aeglustusraja algust, olles "takistuseks" vaid sekundit kolm-viis. Eesti liikluse probleem ei ole mitte kiirus vaid arrogants. Pikivahet ei ole, sõidetakse "täpselt" spido järgi 90ga(tegelikult 85), arvatakse ennast maanteede kunn olevat jne. Kiire sõit, kihutamine ja arutu kihutamine on kolm eri asja. Kahest esimesest aga kordi hullem on just nende universumikunnide tegevus teedel. Aga seni, kuni politsei peedistab alatult ja põhjendamatult häid liiklejaid jättes täiesti tähelepanuta reaalselt ohuolukordade põhjustajad, ei muutu meie teedel mitte midagi. Isiklik kogemus näitab, et needsamad moodsate pereautodega a'la Audi, Bemm, Mersu, Toyota, Mazda etc 130ga sõitjad saavad väga hästi aru Sinu märguannetest ja oskavad Sind ka pärast tänada. Mul ei ole kahju Sitikaga Tln-Haapsalu teel 110-115 sõites ennast paremale servale tõmmata ja suunaga märku anda. Peaaegu kõik S-mersud, 7-Bemmid ja A6'ed tänavad viisakalt ohutuledega... ja kaovad 130-140 km/h praamidele. No ja juhtub, et sellel kiirusel jääb mulle mõni ette, kes ka samamoodi käitub.
Postitused: 1,443
Teemad: 42
Liitus: Jan 2002
Maine:
2
Kannata veitsa, küll tuleb ka see mõistmise aeg. 50 aastat on partei meie kõigi eest mõelnud ikkagi.
Kaua meil need piirid reaalselt valla on olnud? 5-6-7 aastat? Arvestatav kogus rahvast on läänes käima hakanud viimase paari-kolme jooksul, tööga seoses. Lisaks tööle saavad nad sealt kaasa ka üksjagu elukooli ja vaba mõtlemist. Nooretele hakkab vast kergemini külge ka.
Postitused: 4,575
Teemad: 58
Liitus: May 2004
Maine:
42
11-09-2006, 21:40 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-09-2006, 21:50 PM ja muutjaks oli
PETSS.)
Näiteid elust:õhtuti koju sõites mööda Peterburi teed.Punane fooris enanustele suht savi ,ikka sõidetakse ,ka siis kui ristmik autosid täis on ,ikka sõidetakse.Viimasel ajal ka aru saadud ,et ka kõnniteel saab sõita ja nii sõidetaksegi.Ma ei hakka kõnelema Järwevanast kus sõidetakse mööda ka paremalt poolt.Lihtsalt kiire on kõigil.Lisaks weel traktorid ,mis ei tohiks tipptunnil seal Järwevanas liigelda aga sõidawad.Paaril korral ka nähtud ,et pollar neid ka maha wõtab .Sageli juhtub neist paremalt möödasõitnutega lõpuks ikka Nõmme tee foori ääres kõrvuti.Ja keda pole vajalikul hetkel on politsei.Tema mõõdab kiirust Ehitajate tel 1 2 3 juures..Ja surm sellele kes seal 60 liikus.See eeltoodu minu nägemus asjast.Ja neile suunata ettekeerajatega tuleb vist hakata rakendama wenes levinud karistust.Suunatule lüliti kang murtakse lihtsalt ära.Kui sa nii kuinii suunda ei näita siis pole ka tarvis seda hooba millega suunda näidata.
Postitused: 50
Teemad: 1
Liitus: May 2005
Maine:
0
Korras oleks kui politsei suudaks nn. paremalt möödasöitjatele järgi minna ( söita ) , aga millega ? Vaevalt et madalalt istuva nissan primeraga könniteele äärekivi ületamine jöukohane on. See on riiklik poliitika et ei ole vaja tegusat ja toimivat avalikku nähtavat politseid, piisab ilmselt toimivast nn. " salapolitseist" , minu isiklik arvamus , 2,2 l opel vectrad igatahes ületasid praegu kasutuselolevaid nissaneid kiirusomadustelt ja läbivuselt, aga nad lihtsalt said otsa.( klaviatuuril puudu teatud tähed, loodan et tekst arusaadav )
Postitused: 449
Teemad: 34
Liitus: Jul 2006
Maine:
5
eelmine nädal , järvevanas oli patrull ennast sisse seadnud foori juurde ja noppis järjest maha need kolmanda söidurea tekitajad!!