Postitused: 772
Teemad: 12
Liitus: Jun 2005
Maine:
3
Kas genekas pole mitte pärit uuemast ajast? 66-ndal aastal olid veel alalisvoolu genekaga, parandage kui eksin.
`73 Hanomag-Henschel F46KA
Postitused: 691
Teemad: 58
Liitus: Nov 2003
Maine:
1
Eriti nagu veokatest suurt eijaga, 52 ja 53 eristan tavaliselt üldjuhul et 53 on sinise kabiini ja 52 on teistvärvi kabiiniga. Kuid ntx vanaisal on 52 ja tollel on samamoodi samasugune spidokas, aastat kahjuks eitea kuid sumps jookseb näiteks eest st stangeall.
Aastaarvu uurin lähipäevadel järgi ja vastavalt muudan posti vms.
Postitused: 755
Teemad: 23
Liitus: Sep 2004
Maine:
13
Ilmsel suurema osa oma "elueast" varju all veetnud tõesti heas komplektsuses pika raamiga 52 madelauto, mida näitab pirkal ka indeks 52-03, raamilt puhtalt 53Ф, mille otsene järglane ta ka on. Sel on raam nagu 53-l, vedrukapid kummipatjadega, vedrulehtede arv aga väiksem, ning raam erineb 53, 53A-st (V8 mootoriga)veel eesmise ristitala poolest millele toetuvad mootori eesmised kinnituspadjad. Käigukast on pikal variandil ka "ulgumisevaba" 53-lt pärinev ja 3. ja 4. käigul sünkronisaatoreid omav (pole vaja "topeltsidurdada"; 80-ndatel toimus taandareng- sünkronisaatoritest loobuti!).
Samasuguseid masinaid sassiidena toodeti ka ideksi 52-01 all,seda siis muude pealisehituste tarvis (furgoonid, pütad jne.)
Selle masina eriliseks omapäraks on selline ainulaadne "vanaroosa" värvitoon! Taastamisel võiks midagi, kas armatuurlaua või uksepiidadad jätta autentseks, ülevärvimata.
Sel veokal paigaldati tõepoolest üks, vasakpoolne tahavaate peegel, selline ümar ja toruvarre otsas nagu 51-l. Sellel masinal ei ole isegi hilisema kolmepunkti kinnitusega peeglivarte poldiavasid. Vanuse omapäraks on ka sile katus, triibulise katusega vahetus 70. lõpp/ 80. algus. Ka puudusid sel ajal poritiiva suunakad nagu siingi.
Mootori kohalt olen veendumusel, et sel ajal kasutati puhtalt lahtise tuulutusega 51 mootoreid koos selle juurde kuuluvate kannidega nagu ühelõõriline karbuss, jagaja, alalisvoolu genekas suured küünlad. kahelõõriline karbuss ja väikeste küünaldega plokikaaned on mingi 70.-ndate teema.
Elektrijuhtmestik ja armatuurlaud ilmselt vahetatud. Keeranud maha armatuuriploki, võib leida spido ja teiste "kellade" tagakopsikutelt nende valmistusdaatumeid.
Kui originaali taotled, siis vast tuleks nii elektris, kui muus juhinduda vast 53Ф-i kirjandusest. Väliselt aga ta ei erinegi muus, kui kandles ja velgedes.
Edu ja visadust!
Postitused: 375
Teemad: 16
Liitus: Dec 2002
Maine:
0
Näidikute paneel küll vististi asendatud hilisemaga.Olen näinud 53F oma selle olid need kollase taustaga ,srift ka veidi teine ja ja seieriga näidikuid oli vaid kaks.Sama seis oli ka 69 aasta 53A-l.Lisaks oli sellel ka kollase taustaga kell.
Tervitades,Flanagan
Postitused: 282
Teemad: 11
Liitus: May 2005
Maine:
12
Proovin siis natuke pikemalt pajatada selle auto ajaloost. Olevat saabunud neid 66.aasta augustikuus Hiiumaale 2 tükki, mõlemad sellised roosad. Üks Kassari kolhoosi, teine aga Kõrgessaare kanti. Minu isend on Kassari kolhoosi oma(hiljem ühinemise aegu "Sõpruse" kolhoos). Nii et kuu aega tagasi sai asi 40. aastat vanaks(või vähemalt Hiiumaal olnuks).
Taat, kelle käest ma auto ostsin on sellega ka algusest peale sõitnud ja seega kõik mis auto kallal tehtud, tal ka imehästi teada. Täna küsisin ta käest ka näidikute kohta ja tõsi, mis tõsi vahetatud jah. Aga vanad ka kuskil alles. See tähendab seda, et kui tal ükskord mahti, siis otsime need asjad üles mis ajapikku vahetatud on ja temal, nagu korralikul inimesel ikka, tallele pandud on. Veel mis praegu taadi jutust meenub on see, et veljed olid kahe auguga, nagu varasematel 51-del ja tagumisel sillal on need alles ka. Ainul esisillal on kuue auguga veljed. Omal üks kaheauguga velg olemas, aga puudu veel kaks koos tagavararattaga( kokku siis seitse velge).
Iseenesest tõstab auto väärtust veel see, et on võimalik koguda info kogu auto ekspluatatsiooni aja kohta, siit ka palve, kas keegi oskaks koostada mingi küsimustiku, millega papi juurde minna, et saaks võimalikult palju infi asja kohta. Omal selline viga, et kui papiga juttu ajan ja pärast koju tulen tõden, et kurat jälle jäi see asi küsimata, muidugi ma saan aru, et küsimused võib paberile panna ja siis minna, aga olen selline kehvapoolne paberimäärija. Seda enam, et äkki keegi on sellelaadset uurimust teinud ja töötanud välja mingid tüüpküsimused, mis tooks võimalikult palju infot päevavalgele. Ja kui keegi tahaks selle töö üsna omapeale võtta oleksin eriti tänulik. Taat on iseenesest täitsa lahe.
Postitused: 2,124
Teemad: 74
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
Hirmus vahva lugu ju. Ehk on papil ka fotosid säilind endsest ajast kui noore mehena sellega ringi sõitnud ja kindlasti pajatusi pikematest reisidest või muidu juhtumistest, mis tolle autoga aset leidnud. Kena albumi saaks teha.
loll on loll olla.
Postitused: 282
Teemad: 11
Liitus: May 2005
Maine:
12
Nende kaheauguga velgedega on ikka nii, et sellel autol olid nad uuest peast all. Võibolla tehti tõesti sellist varianti vahepeal, igaljuhul on olemasolevatel velgedel laiad lukustusrõngad.
Näidikute paneeli kohta niipalju, et pidavat olema ikka mustade kelladega, aga kelli vist vähem ja kontrolltulesid rohkem. Ise pole veel näinud, kuna papi pole asja kuli seest üles otsinud.
Postitused: 5,830
Teemad: 743
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
See peaks olema kolme näidikuga armatuur. Spidomeeter ja kaks pisemat veel lisaks (temperatuur ja kütus), nende all eraldi lambid.
Muide..uuri omaniku käest, kus on tal vana tehaseraamat. Sellest on kindlasti masina elustamisel abi.
Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 1,083
Teemad: 207
Liitus: Sep 2002
Maine:
0
korvimees Kirjutas:Kas genekas pole mitte pärit uuemast ajast? 66-ndal aastal olid veel alalisvoolu genekaga, parandage kui eksin.
Kas elektriskeemis tehti GAZ 52-l tema tootmise perioodil mingeid muudatusi?
Mul on kuskil lakapeal Gaz 52 pakendis elektrijuhtmestik, viide tootmisaastale etiketil puudub, ei oska arvata millisel ajastul toodetud masinale see võis passida.
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Postitused: 5,830
Teemad: 743
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
Muide, tartlase hr Jaanuse koormas oli Kurtnas ka vana tüübi kolme kellaga armatuur. Tegin sellest isegi pilti, nii et kui teema algatajal huvi, saan selle edastada.
Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 282
Teemad: 11
Liitus: May 2005
Maine:
12
Sain papi käest ka selle originaal näidikute paneeli kätte, aga praegu pole millegiga pildistada, et üles panna. Nii, et huvi olemas ja oleks tore, kui Aspelund saaks oma pildi panna. Oleks hea võrrelda.
Postitused: 5,830
Teemad: 743
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
Siin ta on. Olen näinud sellist ka hallina.
Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!