GAZ-52 aastast 1966.
#1

Õnnestus, siis soetada selline väga heas konditsioonis GAZ-52. Ei saa mitte mainimata jätta, et kabiin on veel originaal värvi all. Plaan on asi taastada võimalikult originaalsena. Seoses sellega ka küsimus, kas näidikute paneel on algne, või uuemast ajast? Peeglivarred on ZIL-i omad, aga originaal ka olemas
(oli ainult üks vasakul pool).

[Pilt: gaz52001sv4.th.jpg][Pilt: gaz52002xx3.th.jpg][Pilt: gaz52003tk7.th.jpg]
[Pilt: gaz52004sy9.th.jpg][Pilt: gaz52005el1.th.jpg][Pilt: gaz52006km1.th.jpg]
[Pilt: gaz52008bi5.th.jpg][Pilt: gaz52007js7.th.jpg]

Kui keegi teab täpsemalt selle aja 52-de eripärasid(omapärasid), võiks siia teada anda. Tööd auto kallal hakkavad ilmselt alles talvel, nii et eelnev info oleks teretulnud.
Vasta
#2

Kas genekas pole mitte pärit uuemast ajast? 66-ndal aastal olid veel alalisvoolu genekaga, parandage kui eksin.




`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#3

korvimees Kirjutas:Kas genekas pole mitte pärit uuemast ajast? 66-ndal aastal olid veel alalisvoolu genekaga, parandage kui eksin.

Seda küll ja kollektor ja karburaatur pole ka õiged(GAZ-51).
Vasta
#4

Eriti nagu veokatest suurt eijaga, 52 ja 53 eristan tavaliselt üldjuhul et 53 on sinise kabiini ja 52 on teistvärvi kabiiniga. Kuid ntx vanaisal on 52 ja tollel on samamoodi samasugune spidokas, aastat kahjuks eitea kuid sumps jookseb näiteks eest st stangeall.

Aastaarvu uurin lähipäevadel järgi ja vastavalt muudan posti vms.
Vasta
#5

Armatuur ei tundu õige olema, st asendatud 53 omaga:
spido vale 52-l oli vist ainult 100ni ja teise disainiga. Kellad ka teise "disainiga", kellade valgustus oli kopsikuga, mitte taustvalgus. Suunatulelüliti ka vale. Astmelaud on Sad
Karteri põhja soovitan lahti võtta, et saaled üle kontrollida, kui kap.rem. mootor, siis üle 20-30 t. ei taha kesta Sad eks see oli seotud ka "autooli" olematu kvaliteediga.
Tagasilla vedrude kinnitused on...?
Aga muidu tundub küll ok olema. plusspunktid roolikatte eest. Kui asi muus osas komplektne ja liigub, siis ainult jõudu.

hulgus, 15 aastat tagasi 2x52...


Vasta
#6

Ilmsel suurema osa oma "elueast" varju all veetnud tõesti heas komplektsuses pika raamiga 52 madelauto, mida näitab pirkal ka indeks 52-03, raamilt puhtalt 53Ф, mille otsene järglane ta ka on. Sel on raam nagu 53-l, vedrukapid kummipatjadega, vedrulehtede arv aga väiksem, ning raam erineb  53, 53A-st (V8 mootoriga)veel eesmise ristitala poolest millele toetuvad mootori eesmised kinnituspadjad. Käigukast on pikal variandil ka "ulgumisevaba" 53-lt pärinev ja 3. ja 4. käigul sünkronisaatoreid omav (pole vaja "topeltsidurdada"; 80-ndatel toimus taandareng- sünkronisaatoritest loobuti!).
Samasuguseid masinaid sassiidena toodeti ka ideksi 52-01 all,seda siis muude pealisehituste tarvis (furgoonid, pütad jne.)
Selle masina eriliseks omapäraks on selline ainulaadne "vanaroosa" värvitoon! Taastamisel võiks midagi, kas armatuurlaua või uksepiidadad jätta autentseks, ülevärvimata.
Sel veokal paigaldati tõepoolest üks, vasakpoolne tahavaate peegel, selline ümar ja toruvarre otsas nagu 51-l. Sellel masinal ei ole isegi hilisema kolmepunkti kinnitusega peeglivarte poldiavasid. Vanuse omapäraks on ka sile katus, triibulise katusega vahetus 70. lõpp/ 80. algus. Ka puudusid sel ajal poritiiva suunakad nagu siingi.
Mootori kohalt olen veendumusel, et sel ajal kasutati puhtalt lahtise tuulutusega 51 mootoreid koos selle juurde kuuluvate kannidega nagu ühelõõriline karbuss, jagaja, alalisvoolu genekas suured küünlad. kahelõõriline karbuss ja väikeste küünaldega plokikaaned on mingi 70.-ndate teema.
Elektrijuhtmestik ja armatuurlaud ilmselt vahetatud. Keeranud maha armatuuriploki, võib leida spido ja teiste "kellade" tagakopsikutelt nende valmistusdaatumeid.
Kui originaali taotled, siis vast tuleks nii elektris, kui muus juhinduda vast 53Ф-i kirjandusest. Väliselt aga ta ei erinegi muus, kui kandles ja velgedes.
Edu ja visadust!
Vasta
#7

Näidikute paneel küll vististi asendatud hilisemaga.Olen näinud 53F oma selle olid need kollase taustaga ,srift ka veidi teine ja ja seieriga näidikuid oli vaid kaks.Sama seis oli ka 69 aasta 53A-l.Lisaks oli sellel ka kollase taustaga kell.
Tervitades,Flanagan
Vasta
#8

Proovin siis natuke pikemalt pajatada selle auto ajaloost. Olevat saabunud neid 66.aasta augustikuus Hiiumaale 2 tükki, mõlemad sellised roosad. Üks Kassari kolhoosi, teine aga Kõrgessaare kanti. Minu isend on Kassari kolhoosi oma(hiljem ühinemise aegu "Sõpruse" kolhoos). Nii et kuu aega tagasi sai asi 40. aastat vanaks(või vähemalt Hiiumaal olnuks).
Taat, kelle käest ma auto ostsin on sellega ka algusest peale sõitnud ja seega kõik mis auto kallal tehtud, tal ka imehästi teada. Täna küsisin ta käest ka näidikute kohta ja tõsi, mis tõsi vahetatud jah. Aga vanad ka kuskil alles. See tähendab seda, et kui tal ükskord mahti, siis otsime need asjad üles mis ajapikku vahetatud on ja temal, nagu korralikul inimesel ikka, tallele pandud on. Veel mis praegu taadi jutust meenub on see, et veljed olid kahe auguga, nagu varasematel 51-del ja tagumisel sillal on need alles ka. Ainul esisillal on kuue auguga veljed. Omal üks kaheauguga velg olemas, aga puudu veel kaks koos tagavararattaga( kokku siis seitse velge).
Iseenesest tõstab auto väärtust veel see, et on võimalik koguda info kogu auto ekspluatatsiooni aja kohta, siit ka palve, kas keegi oskaks koostada mingi küsimustiku, millega papi juurde minna, et saaks võimalikult palju infi asja kohta. Omal selline viga, et kui papiga juttu ajan ja pärast koju tulen tõden, et kurat jälle jäi see asi küsimata, muidugi ma saan aru, et küsimused võib paberile panna ja siis minna, aga olen selline kehvapoolne paberimäärija. Seda enam, et äkki keegi on sellelaadset uurimust teinud ja töötanud välja mingid tüüpküsimused, mis tooks võimalikult palju infot päevavalgele. Ja kui keegi tahaks selle töö üsna omapeale võtta oleksin eriti tänulik. Taat on iseenesest täitsa lahe.
Vasta
#9

Hirmus vahva lugu ju. Ehk on papil ka fotosid säilind endsest ajast kui noore mehena sellega ringi sõitnud ja kindlasti pajatusi pikematest reisidest või muidu juhtumistest, mis tolle autoga aset leidnud. Kena albumi saaks teha.

loll on loll olla.
Vasta
#10

Kelm Kirjutas:Veel mis praegu taadi jutust meenub on see, et veljed olid kahe auguga, nagu varasematel 51-del ja tagumisel sillal on need alles ka. Ainul esisillal on kuue auguga veljed.

Ei tahaks nagu kahe auguga velgede lugu uskuda. Niipalju, kui mina tean, valmistati kahe augu velgesid ZIS-5 ja varaste GAZ-51 aegadel enne 1950ndate keskpaika. Ning juba 1950ndate lõpul oli üldlevinud (ja vast ka ainulevinud) kuueauguline velg. Ning 53ga koos tuli tugevdamise põhjusel kolmeauguline kusagil 1960ndate alguspoolel või keskel.

Või oli enne kolmeaugulist mingit ülilühikest perioodi miski uuem mall kaheaugulist?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#11

Nende kaheauguga velgedega on ikka nii, et sellel autol olid nad uuest peast all. Võibolla tehti tõesti sellist varianti vahepeal, igaljuhul on olemasolevatel velgedel laiad lukustusrõngad.
Näidikute paneeli kohta niipalju, et pidavat olema ikka mustade kelladega, aga kelli vist vähem ja kontrolltulesid rohkem. Ise pole veel näinud, kuna papi pole asja kuli seest üles otsinud.
Vasta
#12

See peaks olema kolme näidikuga armatuur. Spidomeeter ja kaks pisemat veel lisaks (temperatuur ja kütus), nende all eraldi lambid.

Muide..uuri omaniku käest, kus on tal vana tehaseraamat. Sellest on kindlasti masina elustamisel abi.

Asp


Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#13

Aspelund Kirjutas:See peaks olema kolme näidikuga armatuur. Spidomeeter ja kaks pisemat veel lisaks (temperatuur ja kütus), nende all eraldi lambid.

Viimase Tagadi üritusel nägin ühel kodanikul pakutavat tavalist (viie auguga) 53 näidikuploki raami, millel oli kaks väikest valgepõhjalist kella sees (vist Топливо ja Масло ). Spido-odo ei olnud.

Kas tegu võis olla selle vanatüübilise 53F armatuuriga ehk täpsemalt selle jäänustega? Aga seal oli siiski viis "kella". Ma ei usu, et mina olin ainus, kes seda armatuurijäänust Tagadil märkas...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#14

korvimees Kirjutas:Kas genekas pole mitte pärit uuemast ajast?  66-ndal aastal olid veel alalisvoolu genekaga, parandage kui eksin.
Kas elektriskeemis tehti GAZ 52-l tema tootmise perioodil mingeid muudatusi?
Mul on kuskil lakapeal Gaz 52 pakendis elektrijuhtmestik, viide tootmisaastale etiketil puudub, ei oska arvata millisel ajastul toodetud masinale see võis passida.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta
#15

Muide, tartlase hr Jaanuse koormas oli Kurtnas ka vana tüübi kolme kellaga armatuur. Tegin sellest isegi pilti, nii et kui teema algatajal huvi, saan selle edastada.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#16

Aspelund Kirjutas:Muide, tartlase hr Jaanuse koormas oli Kurtnas ka vana tüübi kolme kellaga armatuur. Tegin sellest isegi pilti, nii et kui teema algatajal huvi, saan selle edastada.

Ole hea, pane see pilt siia ka. Mina nt ei kujuta ette täpselt, milline see oli/on. Pole küll enam poisike ja mäletan aega, mil 53F'sid teedel võis masskohata (1970ndad), aga kes tollal kõiki pisinüansse vaadata oskas...

Teadmine kulub alati marjaks ära.


Offtopic: nimetatud härrasmehe koormast leidsin mina Pobi uue gaasipedali kummkatte.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#17

Sain papi käest ka selle originaal näidikute paneeli kätte, aga praegu pole millegiga pildistada, et üles panna. Nii, et huvi olemas ja oleks tore, kui Aspelund saaks oma pildi panna. Oleks hea võrrelda.
Vasta
#18

Siin ta on. Olen näinud sellist ka hallina.

[Pilt: armatuurhj8.th.jpg]

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#19

[Pilt: 1971js3.th.jpg]

Käisin tõin naabrimehe käest aparaadi ja tegin enda omast ka pildi. Põhimõtteliselt samasugune, kui Aspelundi pildilgi, aga seal tunduvad valed kellad olema. Minu omal temperatuuri kell vale, teised õiged.
Vasta
#20

eberhard Kirjutas:Kas elektriskeemis tehti GAZ 52-l tema tootmise perioodil mingeid muudatusi?
Mul on kuskil lakapeal Gaz 52 pakendis elektrijuhtmestik, viide tootmisaastale etiketil puudub, ei oska arvata millisel ajastul toodetud masinale see võis passida.

Seoses näidikute paneeli muutusega, muutus ka juhtmestik mingil määral ja hiljem on veel muudatusi toimunud seoses tagatulede muutusega(varasematel isenditel kulges taha kolm juhet, hiljem neli).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne