Stroboskoop
#21

Jesper Kirjutas:Õige süütenurga mõõtmine käib nii, et krutid strobo peal nuppu niikaua kuni vilkuvas valguses on skaalal TDC märk kohakuti mõõtemärgiga ja siis aparaat näitab süütenurka.
Jesper, kas sa oled selles kindel, et aparaat midagi näitab? Ma olen kasutanud üht (teatava automargi esindusest) laenatud strobot ning selle digitabloole sai soovitud eelsüütenurga ette sättida. Seejärel mõõtma asudes vilgutas ta lihtsalt teisel ajal, kui esimese silindri küünal sädet sai.
kas oled oma kirjeldatud aparaati kasutanud või loeme tsiteeritud jutu "oletuseks"? Nimelt enne mu poolt kirjeldatud "esinduse strobo" kasutamist arvasin minagi eluvõõrana, et ta peaks midagi näitama. Paraku aga nii polnud Wink

teet,
hindab eelkõige praktikal põhinevat juttu - teooria on mitutpidi interpreteeritav Smile

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#22

Üht ja sedasama asja mõtlete ju. Kui hele tolle Motorali strobo lamp on?
Vasta
#23

Ma studeerisin oma auto tarka manuaali ja sain teada, et mul see õige sälguke hoorattale juba peale tehtud, mis peaks õiget süütenurka tähistama. Kuna sälguke olemas, siis kadus vajadus süütenurka tingimata strobole ette anda. Nii soetasingi omale selle BEN auto strobo. Nüüdseks on kogu minu autopargi süüde õnnelikult sätitud ja mina tulemusega rahul.

Muuseas, BEN-i omanikud vist vaatasid, et strobodel hea minek. Nüüd eilse seisuga seal lausa 2 tükki riiulis Smile

Chevrolet Astro '96
Chrysler Grand Voyager '97
Vasta
#24

pppp Kirjutas:Üht ja sedasama asja mõtlete ju. Kui hele tolle Motorali strobo lamp on?

Ma ka aru ei saa, mis mu jutus nii kohutavalt arusaamatut oli. Samas eks igaüks teab ise, mida oma mootoriga teeb. Mul on seletuste jagamisest kõrini - mõtled head ja räägid seda, mis on endale vaevaga selgeks tehtud, aga vastuseks tuleb mingi töll lihtsalt lahmima.

Motorali lamp on nii hele, et päikese käes saab ka kenasti süüdet kruttida.
Vasta
#25

Jesper - otsese vastamise asemel hakkad sa (taas) sõimama. Nii pole kena. Vastus võis olla kas "jah, olen sellist strobo kasutanud" või "ei, ma oletasin, et asi näitab midagi". Lühem jutt, kui su eelmine post Smile
minul kulus oma oletuse (minu eelmise posti strobokirjeldus) ümberlükkamiseks 10..15min asja uurimist ja moto kräunutamist - niiet oleks kena, kui sa räägiksid konkreetsest asjast, mitte "a ma tean, et käib nii", samas kui reaalne rakendus on teistsugune. Minu küsimus oli ka ajendatud minu seisukohast, et su teadmised peamiselt raamatutest pärinevad ning otsest "käed-külge" kogemust vaid su avataril oleva masinaga evid... Niiet ehk on hea põhjendus, olemaks "lihtsalt lahmiv töll".

vabandades pika OT pärast,
teet

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#26

Mis asjale sa nüüd täpselt vastu vaidled Smile Kui ma oleks iga kord suve jooksul foorumisse kirjutanud, kui ma süüdet stroboga paika panin, siis ilmselt teeks see teema bussi- ja traktorimulale sellised silmad ette et... Reguleeritava eelsüütenurgaga strobost oli nii palju kasu, et minu mootori kohta käivas Hayneses on rihmaratta märkide tähendus erinev reaalse rihmaratta omast - tehas on tähistust mingi hetk muutnud ning selle seadistatava strobo abil sai neile õiged tähendused külge. Ehk siis ma tegelesin justnimelt süütenurga mõõtmise, mitte seadistamisega, ning kuna E-Riik väitis et tema seade mõõdab süütenurka, siis ma julgesin selles kahelda ning kirjeldada süütenurga mõõtmise protseduuri, sest see ei ole sarnane dwelli mõõtmise protseduurile.

Point on selles et nii see Volga poe strobo kui Trisco ei mõõda otseselt süütenurka, kuna neil pole lihtsalt vastavat mehhanismi (võimalust välgatust süütehetkest hilisemaks reguleerida). Samas on autotootjad sellest teadlikud, et odavad strobod sellist asja ei oska, ning on vastutulelikult rihmaratta disainimisel sellega arvestanud (igaüks natuke eri moel, loomulikult). Seega kui süüte timmimine ei ole just elukutse, ei ole minu hinnangul mõtet seda kallist süütenurga seadistamise võimalusega strobo osta - saab ka ilma hakkama.
Vasta
#27

Jesper Kirjutas:tehas on tähistust mingi hetk muutnud

Kas seda toitesüsteemi muutmisega ei anna kuidagi seostada?
Vasta
#28

No Fordi OHC mootoril on seal skaala - rattale on suure kriipsuga kantud TDC ja siis väikeste kriipsudega hulk väärtusi - lihtsalt peab teadma, mis väärtusi väiksed kriipsud täpselt sümboliseerivad. Ma ei ole viitsinud uurida, mis süsteemi järgi need erinevused jagunevad, süüdet saab sättida kõigiga ja kui tihti ma ikka rihmaratast vahetan...

Kui rihmarattal on ainult üks kriips, siis mina teeks esialgu kindlaks, et ega see juhuslikult TDC ei ole. Kui ei, siis on ta 99% tõenäosusega õige süütenurga tähis tühikäigupööretel.
Vasta
#29

no ma viitan veelkord:
Jesper Kirjutas:Õige süütenurga mõõtmine käib nii, et krutid strobo peal nuppu niikaua kuni vilkuvas valguses on skaalal TDC märk kohakuti mõõtemärgiga ja siis aparaat näitab süütenurka. Võibolla on mingeid muid meetodeid ka, aga lihtsalt nupuvajutusega ei saa strobo kuidagi süütenurka teada, sest ta ei "tea" väntvõlli asendit.
oot-oot, kas su strobol on siis peal nupp, millega saad vilkumist hilistada? Ning "aparaat näitab süütenurka" lausega mõtled sa nupu juures oleva mingi skaala näitu? Mulle ei mahtunud sellise ehituse mõte ennist pähe Smile
pagan, see on ju hulka mugavam viis, kui mu käes oleva strobo puhul - sellel tuleks vändale eraldi märk peale teha (eelsüütenurga võrra varajasem), kuna tema vilkumine käib AINULT samas taktis esimese silindri küünlajuhtme vooluga...
mis pööretele su strobo ette nähtud on? Lihtsalt juhul, kui tegemist on analoogriistaga, siis peaksid mõõtetulemused ilmselt olema usaldatavad väga kitsas vahemikus. Eriti veel, kuna tegemist on impulssidega. Selle poolest on väntvõlli mõõtmine siiski hulka täpsem-kindlam. Ausaltöelda ma sellise riista mõõtetulemusi eriti uskuda ei julgekski - oled teda ka kalibreerinud?
hmm - idee poolest on strobo tegemine ju imelihtne: vajalikud on lamp, relee (mis suudaks toimatada 500..1500 impulssi minutis) ning küünla ümber minev pool relee juhtahela külge.

märkidest väntvõlli seibil: opel on parem kui ford Smile
minu käes kokku-lahti käinud kolm eri opeli OHC-motot (13S, C16NZ ning C20XE) on kõik lõpuks hammasrihma tagasipanekul saanud kontrolli, kas paigas märkidega on ikka esimene silinder TDC-s. On olnud kenasti. Ka 412 motoga oli sama lugu.
Peeter, OHC-moto toitesüsteemi muutmisel oleks ju mõistlik pigem nukkvõlli(de) sälk/sälgud teise kohta teha - mitte väntvõlli oma. Või mis? Tegelikult ei oskagi ma ühtki mõistlikku põhjust leida, miks peaks märk olema mujal, kui TDC-s. Tõsi, mõnedel masinatel võib sälke olla mitu - nagu Priit enda masina kohta mainis. Koidab mullegi, et mingil mu masinal (412 moto ehk?) oli kaks märki.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#30

13piisab Kirjutas:...pagan, see on ju hulka mugavam viis, kui mu käes oleva strobo puhul - sellel tuleks vändale eraldi märk peale teha (eelsüütenurga võrra varajasem), kuna tema vilkumine käib AINULT samas taktis esimese silindri küünlajuhtme vooluga...
...hmm - idee poolest on strobo tegemine ju imelihtne: vajalikud on lamp, relee (mis suudaks toimatada 500..1500 impulssi minutis) ning küünla ümber minev pool relee juhtahela külge....

Väga vanal hallil ajal (1950..60) asi nii toimiski. Kuna sellise relee valmistamine on raske, kasutati lihtsalt esimese silindri küünlajuhtmega järjestikku ühendatud huumlampi. Asja nimetuseks oli voltoskoop.
Vasta
#31

Teet, minul on seesama Trisco, mida sa pildilt näitasid ning sellega ei saa süütenurka otseselt mõõta, kuna hilistamisnupp on puudu. Hilistamisnupp on kallimatel profistrobodel, mida mul on õnnestunud laenata, aga endale ei raatsi sellist imepilli osta.

Mingi märk peab mujal kui 1. silindri TDC-s (ülemises surnud seisus) olema selle pärast, et ega sa tavalise stroboga (mille välgatust ei saa hilistada, st välgub süütehetkel) ei pane tühikäigul süüdet TDC-ga kohakuti, vaid ikka mingi 8-10 kraadi varasemaks.

Selleks on:

* Lihtsamatel poistel (nagu mina) rihmarattal vastav skaala (alternatiivina võib skaala olla ploki küljes ja rihmarattal üks kriips, sama teeb välja), mida strobo valguses vaadates süüte paika saab keerata. Keerad näiteks skaalalt 8 kraadi peale ja süütenurk ongi 8 kraadi. See kõnealune Trisco jt odavad strobod ongi põhimõtteliselt süüte taktis välkuvad lambid, mingit oma tarkust neil sees pole. Need igasugu tahhod ja dwellid on juba rohkem bells'n'whistles.

Mul oli süütenurgaga strobo vaja lihtsalt skaala gradueerimiseks.

* Teenindustel jms proffidel süütenurga ette andmise võimalusega strobo, millega skaalat pole vaja, lihtsalt keerad vajaliku nurga peale ning reguleerid strobo valguses TDC kriipsu kohakuti plokil oleva märgiga. Reguleerimise pöördprotsess on mõõtmine, siis tuleb seadmelt nurka niikaua kruttida, kuni strobo valguses TDC ja ploki märgid kohakuti on ning lugeda seadmelt nurk. Sama seade, kaks eri kasutusvõimalust.

Ehk siis kui sul on plokil ja rihmarattal kummalgi üks kriips ning neid kohakuti asetades on esimese silindri TDC, siis ei ole tavalise stroboga halligi teha, vaid on vaja etteantava nurgaga strobot. Samas kui need kriipsud ei ole TDC koha peal, siis pean ma väga tõenäoliseks, et need tuleb tavalise strobo valguses tühikäigul kohakuti ajada ja ongi õige nurk käes. Muidugi on võimalikud veel igasugu variandid, tootjad on selle asja erinevalt lahendanud ning kõige paremat infot saab Autodatast või mõnest muust käsiraamatust.
Vasta
#32

/Need igasugu tahhod ja dwellid on juba rohkem bells'n'whistles./
Ja kontaktivahet séab kodanik ikka ümarkaliibriga, kui dwell,i vajalikkuses kahtleb. Tahho vajalikkus on selles , et tehase andmetest lähtuvalt on tühikäigu pöörded ja eelsüütenurk sõltuvuses. Kõigepealt paned paika ettenähtud pöörded ja siis hakkad alles süüdet kruttima. (8 kraadi at 750rpm,i vms.).Ja mis tehases tehtud märkidesse puutub , siis +/- 4 kraadi on tavaline nähtus.Endale tehtud mootoris paned ikka kõigepealt reaalse ÜSS,i paika , mitte ei vahi imaginaarset konarust plokil.See eeldab muidugi reguleeritava keti/rihmaratta olemasolu edaspidises häälestamises.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne