no ma viitan veelkord:
Jesper Kirjutas:Õige süütenurga mõõtmine käib nii, et krutid strobo peal nuppu niikaua kuni vilkuvas valguses on skaalal TDC märk kohakuti mõõtemärgiga ja siis aparaat näitab süütenurka. Võibolla on mingeid muid meetodeid ka, aga lihtsalt nupuvajutusega ei saa strobo kuidagi süütenurka teada, sest ta ei "tea" väntvõlli asendit.
oot-oot, kas su strobol on siis peal nupp, millega saad vilkumist hilistada? Ning "aparaat näitab süütenurka" lausega mõtled sa nupu juures oleva mingi skaala näitu? Mulle ei mahtunud sellise ehituse mõte ennist pähe
pagan, see on ju hulka mugavam viis, kui mu käes oleva strobo puhul - sellel tuleks vändale eraldi märk peale teha (eelsüütenurga võrra varajasem), kuna tema vilkumine käib AINULT samas taktis esimese silindri küünlajuhtme vooluga...
mis pööretele su strobo ette nähtud on? Lihtsalt juhul, kui tegemist on analoogriistaga, siis peaksid mõõtetulemused ilmselt olema usaldatavad väga kitsas vahemikus. Eriti veel, kuna tegemist on impulssidega. Selle poolest on väntvõlli mõõtmine siiski hulka täpsem-kindlam. Ausaltöelda ma sellise riista mõõtetulemusi eriti uskuda ei julgekski - oled teda ka kalibreerinud?
hmm - idee poolest on strobo tegemine ju imelihtne: vajalikud on lamp, relee (mis suudaks toimatada 500..1500 impulssi minutis) ning küünla ümber minev pool relee juhtahela külge.
märkidest väntvõlli seibil: opel on parem kui ford
minu käes kokku-lahti käinud kolm eri opeli OHC-motot (13S, C16NZ ning C20XE) on kõik lõpuks hammasrihma tagasipanekul saanud kontrolli, kas paigas märkidega on ikka esimene silinder TDC-s. On olnud kenasti. Ka 412 motoga oli sama lugu.
Peeter, OHC-moto toitesüsteemi muutmisel oleks ju mõistlik pigem nukkvõlli(de) sälk/sälgud teise kohta teha - mitte väntvõlli oma. Või mis? Tegelikult ei oskagi ma ühtki mõistlikku põhjust leida, miks peaks märk olema mujal, kui TDC-s. Tõsi, mõnedel masinatel võib sälke olla mitu - nagu Priit enda masina kohta mainis. Koidab mullegi, et mingil mu masinal (412 moto ehk?) oli kaks märki.