1952. aasta puukabiiniga GAZ-51 fotod
#1

Tere,

aasta tagasi mainisin, et Lätis Bauskas asuvas Uzvara muuseumi filiaalis asub restaureeritud puukabiiniga GAZ-51. Postitasin sellest siis foorumisse mitmeid fotosidki.

Sel suvel käisin aga Uzvara muuseumi peakeskuses, ca 15 km Bauskast Leedu poole. Seal hallis on neil tegelikult teinegi puukabiiniga GAZ-51, 1952. aastast, mida sai sel suvel fotodele jäädvustatud. Mõlemad autod on pärit kunagisest nõukogude armee NZst (tagavaralaost) Bauskast. Kui Bauska 51 on restaureeritud, siis Uzvara hallis olev 51 on säilinud täpselt sellisena, nagu ta on NZst saadud.  Rool ja spido on väikeste kahjustustega, aga ülejäänud säilinud pea ideaalses korras. Filtritel peal nt tehasekleebised jms.

Haruldaseks teeb auto praktiliselt olematu läbisõit - veidi üle 1000 km. Loomulikult on liigne öelda, et kõik on pisividinateni originaal, v.a. mõned vahetatud kulumaterjalid, nt rehvid.

Kuna erinevalt Bauska 51st kiikasin Uzvaras ka kapoti alla, siis pildistasin eelkõige selle auto kapotialuseid erinevusi meile tuntud 51dest. Tänud sealsele lahkele muuseumitöötajale, kes mind kui vanatehnikahuvilist lasid eksponaati "näpuga katsuda".

Usun, et valdav enamik meist ei ole sellise auto kapotialust kiiganud... vabandan ainult neljakuulist hilinemist, mis kulus pildistamisest piltide siia riputamiseni.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#2

Viis esimest pilti:


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#3

... ja viis viimast pilti:


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#4

Piltide ja auto kommentaarid:
- mootori- ja šassiinumber on kuuekohalised erinevalt hilisematest 51dest (kolm viimast numbrit "pirka" fotol varjatud);
- generaatoriülekanne on kahe rihmaga;
- karburaatoriks on vanatüübiline K-49, kollektor on ka vanatüübiline, sh Pobi sarnase plekist kaitsega;
- õlifiltri kinnitusklamber on teine, õhufilter on vanatüübiline astmelise kaanega;
- relee-reguilaator on suuremõõduline PP-12;
- mootoriruumis on 1. seeria Pobidega analoogne õlikannuhoidja;
- ja muud erinevused...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#5

Please, VALDO, show in this Forum more photos of the GAZ 51 (1952) interior details
Просьба, VALDO, выставить в этом Форуме еще несколько фотографий детализации интеръера ГАЗ 51  1952г    Smile


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta
#6

algimantas Kirjutas:Please, VALDO, show in this Forum more photos of the GAZ 51 (1952) interior details
Просьба, VALDO, выставить в этом Форуме еще несколько фотографий детализации интеръера ГАЗ 51  1952г    Smile

Unfortunately I don't have more photos I have already published here in this forum.

All of these photos are taken in Latvia in Uzvara Technical Museum. One item is presented in Uzvara main exposition, the second one in the museum branch in Bauska city. They have at least two identical preserved items driven only some thousand kilometres (taken from the NZ of the Soviet Army I think somewhen during 1970s).

By the way, both places, Bauska and Uzvara are quite close to the Lithuanian border (Uzvara only some kilometers) so I think that is is more suitable to visit these places (the Uzvara Main Museum and the branch in Bauska) yourself if you are really interested in 1st series GAZ-51. For me it is quite more longer path to go...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#7

Thank You Valdo for answer.
Спасибо Вам Valdo за ответ.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#8

valdo Kirjutas:Tänud sealsele lahkele muuseumitöötajale, kes mind kui vanatehnikahuvilist lasid eksponaati "näpuga katsuda".
Aga mis mulje jäi kabiini puidumaterjalist, oli see kask nagu vist peaks kirjanduse järgi olema või oli mõni muu puiduliik? Värv segab omajagu, aga puidu tekstuur peaks õhema värvikihi all näpuga kombatav.

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne