02-11-2006, 18:07 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-11-2006, 18:33 PM ja muutjaks oli valdo.)
Tere,
aasta tagasi mainisin, et Lätis Bauskas asuvas Uzvara muuseumi filiaalis asub restaureeritud puukabiiniga GAZ-51. Postitasin sellest siis foorumisse mitmeid fotosidki.
Sel suvel käisin aga Uzvara muuseumi peakeskuses, ca 15 km Bauskast Leedu poole. Seal hallis on neil tegelikult teinegi puukabiiniga GAZ-51, 1952. aastast, mida sai sel suvel fotodele jäädvustatud. Mõlemad autod on pärit kunagisest nõukogude armee NZst (tagavaralaost) Bauskast. Kui Bauska 51 on restaureeritud, siis Uzvara hallis olev 51 on säilinud täpselt sellisena, nagu ta on NZst saadud. Rool ja spido on väikeste kahjustustega, aga ülejäänud säilinud pea ideaalses korras. Filtritel peal nt tehasekleebised jms.
Haruldaseks teeb auto praktiliselt olematu läbisõit - veidi üle 1000 km. Loomulikult on liigne öelda, et kõik on pisividinateni originaal, v.a. mõned vahetatud kulumaterjalid, nt rehvid.
Kuna erinevalt Bauska 51st kiikasin Uzvaras ka kapoti alla, siis pildistasin eelkõige selle auto kapotialuseid erinevusi meile tuntud 51dest. Tänud sealsele lahkele muuseumitöötajale, kes mind kui vanatehnikahuvilist lasid eksponaati "näpuga katsuda".
Usun, et valdav enamik meist ei ole sellise auto kapotialust kiiganud... vabandan ainult neljakuulist hilinemist, mis kulus pildistamisest piltide siia riputamiseni.
aasta tagasi mainisin, et Lätis Bauskas asuvas Uzvara muuseumi filiaalis asub restaureeritud puukabiiniga GAZ-51. Postitasin sellest siis foorumisse mitmeid fotosidki.
Sel suvel käisin aga Uzvara muuseumi peakeskuses, ca 15 km Bauskast Leedu poole. Seal hallis on neil tegelikult teinegi puukabiiniga GAZ-51, 1952. aastast, mida sai sel suvel fotodele jäädvustatud. Mõlemad autod on pärit kunagisest nõukogude armee NZst (tagavaralaost) Bauskast. Kui Bauska 51 on restaureeritud, siis Uzvara hallis olev 51 on säilinud täpselt sellisena, nagu ta on NZst saadud. Rool ja spido on väikeste kahjustustega, aga ülejäänud säilinud pea ideaalses korras. Filtritel peal nt tehasekleebised jms.
Haruldaseks teeb auto praktiliselt olematu läbisõit - veidi üle 1000 km. Loomulikult on liigne öelda, et kõik on pisividinateni originaal, v.a. mõned vahetatud kulumaterjalid, nt rehvid.
Kuna erinevalt Bauska 51st kiikasin Uzvaras ka kapoti alla, siis pildistasin eelkõige selle auto kapotialuseid erinevusi meile tuntud 51dest. Tänud sealsele lahkele muuseumitöötajale, kes mind kui vanatehnikahuvilist lasid eksponaati "näpuga katsuda".
Usun, et valdav enamik meist ei ole sellise auto kapotialust kiiganud... vabandan ainult neljakuulist hilinemist, mis kulus pildistamisest piltide siia riputamiseni.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel