Milline auto kuulus Jüri Vilmsile?
#1

Kas kellelgi on infot Jüri Vilmsile kuulunud kabrioleti kohta?
Nimelt,asub see auto restaureeritud kujul Leedu erakollektsioonis!
Loodan selle haruldase eksemplari tuua Pärnu Retrole 9 juunil 2007.
Kui kellelgi on infot auto kohta,siis palun jagame seda teistega.

:I M Back
Vasta
#2

Jüri Vilms on sündinud 13. märtsil, 1889. aastal. Kuulus Eesti päästekomitee koosseisu, mis 24. veebruaril, 1918 Eesti iseseisvuse välja kuulutas. Kuulus ka Ajutise Valitsuse koosseisu, oli asepeaminister. Kuna noor vabariik vajas lääneriikide tunnustust, läks Jüri Vilms 27. märtsil Soome, vist Käsmu kaudu. Ühe legendi järgi võeti sakslaste poolt Suursaare juures kinni ja viidi Helsingisse, kus 13. aprillil maha lasti. J. Vilms oli siis kuu noorem kui 29 aastat!
Minu küsimus: kas nii noore riigi asepeaministril võis olla kas siis isiklik, või ametiauto? Riik oli alles kuu vanune, mees ise ka väga noor, aasta aga 1918?

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#3

Siin oleks vaja kindlaks teha auto ajalugu,sest nii praegune omanik kui ka legend räägib autost,mis kuulus Jüri Vilmsile.
Mul on isegi pildid sellest autost,üritan täna ülesse riputada.

:I M Back
Vasta
#4

Tsiklimeister Kirjutas:Siin oleks vaja kindlaks teha auto ajalugu,sest nii praegune omanik kui ka legend räägib autost,mis kuulus Jüri Vilmsile.
Mul on isegi pildid sellest autost,üritan täna ülesse riputada.

:I M Back
Vasta
#5

Tsiklimeister Kirjutas:Mul on isegi pildid sellest autost,üritan täna ülesse riputada.

Mis on selle auto valmistamise aasta?

Dad.
Vasta
#6

Ehk ta siiski ei kuulunud Vilmsile vaid oli tema teenistuses vms.
Vasta
#7

Auto valmimis aastat ei ole uurinud.
Auto müüdi eestist ühele leedu kollektsionäärile ja on kuulunud Eesti vabariigi algusaegadel, kas päästekomitee või valitsuse tegelastele.
Siin oleks vaja selgust ,kellele omanduses see auto oli?

:I M Back
Vasta
#8

Minuarust on võimalus, et Vilmsile auto kuulus (või et ta üldse mõne autoga kuidagi konkreetsemalt seotud oli), siiski väga õhkõrn.
1911. a-st oli ta Tallinnas vandeadvokaadi abi ja avas varsti oma kontori. Teoreetiliselt oleks ta võinud neil aastatel enne I maailmasõda endale auto osta, aga ei usu eriti, et tol ajal oleks üks alustav advokaat (kuigi ühiskondlikult väga aktiivne) esimese asjana auto soetamise peale mõelnud.
Vende järgi oli 1914. a. juulis Tallinnas kõigest 162 autot ja sõja alguses rekvireeriti neist kohe 67. Sõja ajal tuli auto muretsemine vaevalt kõne alla.
Ametiauto seoses Ajutise Valitsusega pole samuti reaalne. 25. veebruaril 1918 marssisid sakslased Tallinna ja AV ei jõudnudki sisuliselt tegutseda, läks kohe põranda alla.

J. Vilmsi elulugu:
http://www.eestigiid.ee/?Person=nimi&PYe...ItemID=325

Teoreetilise võimaluse säilimiseks peab auto väljalase olema vähemalt 1918 või varasem, tõenäolisemalt isegi enne 1914. Aga kas pildil olev masin pole mitte pigem 1920ndatest pärit?

Väljalaskeaastast oleks kindlasti kasu, samuti margist. Vabadussõja ajal võis valitsuse liikmete käsutuses juba autosid olla - kas siis sakslastelt võetud või inglastelt saadud vms.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne