Postitused: 636
Teemad: 47
Liitus: Nov 2003
Maine:
21
Kuna täna tuli paari masinat käivitada vana "nippi" kasutades, võiksid teisedki proovida. Kui T-16 ei soovinud tavakäivitust omaks võtta, siis kallasime mootorile ämbritäie kuuma vett. Sama tegevusega käivitasime ka 96.a Audi A6, millel hakkas starteri pendiks üles ütlema. Aga diiselmootoritele kuuma vee kallamine, on abiks olnud üsna vanast ajast. Kel vaja, proovigem!
Postitused: 3,282
Teemad: 19
Liitus: Jan 2006
Maine:
21
Kõva pakasega ei soovita eriti julgelt teha nii. Plokikaanele võib prao sisse lüüa. Olen näinud.
Postitused: 772
Teemad: 12
Liitus: Jun 2005
Maine:
3
Traktorite puhul aitab ka "tõrvik". Õhupuhasti ja mootori vahelt lõdvik lahti, kompressioon maha (kui saab) ja tuld. Käivitub hulga lõbusamalt. Kui võtta ainult õhupuhasti pealmine "kopsik" maha ja siis tuld anda, põleb suure tõenäosusega õhupuhasti seest tühjaks. Kuna traktoritel on õhupuhastis õli ja sellise meetodiga võtab see uskumatult hästi tuld.
`73 Hanomag-Henschel F46KA
Postitused: 77
Teemad: 4
Liitus: Oct 2005
Maine:
0
Vanaisaga sai t-25 bensiiniga käivitatud. Sisselaskekollektoril oli yks punn, kust pool korgitäit bena sisse sai uhatud ja läks ka suht hästi
Postitused: 3,173
Teemad: 37
Liitus: Sep 2006
Maine:
148
Tervist.mul ka see mure et Mtz 82 ei lähe alla -4 enam käima.Enne oli käivitusmootoriga traktor ja -30ga läks ilusti.Kas sellel eelsüüte asjal on
mingit mõtet?Kõik asjad on kontrollitud aga kasu ei ole.Käima sain õhuklapiga meelitades.Metsas ei ole ju voolu ka ja iga kord ei jõua ju tuld kah alla teha.Oskab keegi mulle head nõu anda?
Postitused: 3,144
Teemad: 60
Liitus: Jan 2003
Maine:
35
hirmu ja külmatundega meenutan aegu, kui sai leeklampide ja kuuma veega joostud. akud olid garaazhis soojas, suured akud.
Enamus vajalikke autosid seisid garaazhi lähedal, seal oli õnneks keskküte. Võtsime pika vooliku, üks ots auto, teine keskkütte radikas, kõik kraanid lahti ja lasime niikaua veel joosta, kui blokk kõrvetav-kuum. Katlakütjad vandusid, aga väljas oli stabiilne <-40... teadaolevalt ühelegi mootorile mõrasid ei tulnud.
Kaasaegsematest vahenditest soovitan "Valvoline Motorstarti", kui mootor ja starter/aku korras, siis on enamuse mootoreid elule äratanud.
Postitused: 3,135
Teemad: 69
Liitus: Sep 2002
Maine:
60
Tänapäevane variant samast asjast on elektriline karteri soojendus, soovitan kõigile, väga hästi töötab. Autode puhul siis loomulikult.
Postitused: 3,135
Teemad: 69
Liitus: Sep 2002
Maine:
60
Kusjuures ta ei pea üldse öö läbi paela otsas olema. Kui minek on iga hommik samal kellaajal (või noh lihtsalt õhtul peab teada olema, millal hommikul minek), siis Jyskist saab mingi ~100 krooni eest taimeri, mis ettemääratud kellaajal asja käima tõmbab. Minu omal piisas umbes poolest tunnist soojendamisest, mille kulu elektriliselt on maksimaalselt kaks krooni, aga mootori ja kütuse kokkuhoid on...
Ainuke jama on, et linnas elades pole maja ees seda voolu kuskilt võtta.
Postitused: 686
Teemad: 87
Liitus: Mar 2006
Maine:
6
Ma suhtun umbusuga igasugusesse tõrvikutesse. Mida erilist on külmas seisnud masinal? Õlid on jahtunud (loodetavasti mitte külmunud) ja diisel vajab süttimiseks peale surve ka temperatuuri. Ise olen hankinud suht. turvalise leeklambi, mis töötab väikese propaaniballooni pealt ja soojendanud üles mitte karteripõhja, vaid kütusepumba. Minu mõte on selles, et kui omate ka uunikumi või lihtsalt vrakki ja pole veel jõudnud seda üle käia/remontida, siis pole selles midagi taunimisväärset. Aga päris nii laisaks ei maksaks ka minna, et mootoris ja ülekannetes õli ei täi vahetada. See pole teab mis suur kulutus. Ja tulemusena ei külmu vänt teil karterisse kinni ja k.kast ei pea tegema metsikuid pingutusi, et jääst läbi murda. Need on peamised takistused, sest kui mootor on väeti, siis peab teda ju rohkem ketrama, et aur üles saada. Ja selleks ketramise saate ise suurepäraselt elementaarse õlivahetusega ju kergemaks teha.
Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Postitused: 427
Teemad: 17
Liitus: Apr 2006
Maine:
3
Mina oma audi (ei ole vanaaegne) puhul rakendan seda, et täna panen täissünt õli sisse ning vahetan küünlad ja küünlajuhtmed ära. Eelmisel talvel olin üle 20-kraadiste külmadega ikka püstihädas...
Postitused: 65
Teemad: 10
Liitus: Jun 2006
Maine:
0
Ostsin oma MMZ245 mootorile nüüd uue starteri, pisike reduktorga ja maksis 1825.- krooni Uhtna talutehnikast. Samut sai muretsetud elektriline Defa plokisoojenduse komplekt. Tunnike enne käivitamist soojendus sisse ja peaks minema ludinal.
Kui värgid ükskord ka paigaldatud saavad, eks siis ka kommenteerin. Aga 82. millel smad jubinad kõljes eelmisel talvel alt ei vedanud.
Postitused: 1,083
Teemad: 207
Liitus: Sep 2002
Maine:
0
Üks mu tuttav kasutas talvisel ajal oma diiselmootoriga sõiduauto paremaks käivitamiseks mootori karteri alla lükatud väikest elektripliiti (kinnise keeduplaadiga mitte spiraalküttekehaga) mille taimeriga paar tundi enne plaanitavat väljasõitu sisse lülis. Tuletõrjujast foorumilugeja võib sellise meetodi peale muidugi ehmuda aga soojendamise viis ikkagi ohutum kui leeklambi tulelont.
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Postitused: 772
Teemad: 12
Liitus: Jun 2005
Maine:
3
Mitmel tänapäevasel sõiduautol on ainsaks variandiks plokiväline soojendus. Idee poolest meenutab ka see elektripliiti ja käib vastu plokki. Kuju ja mõõtmed on küll teised kui el.pliidil, kuid põhimõte sama.
`73 Hanomag-Henschel F46KA