Omalaadse K126 karpa probleem (lisatud pildid)
#1

Tervist, kuna omal on mõistus selle asja kohapealt nüüd otsas siis püüan abi leida siit foorumist. Nimelt toodi tööjuurde üks veneaegne tõstuk millel on peal mosse moto, kas on ta nüüd 2140 pealt või 412 pealt ma täpselt ei teagi kuid see karpa mis seal peal on... see on omalaadne. Kood peale on kirjutatud K126 miski täht nagu oleks veel järgi kuid väga imelik, et välja otseselt nagu ei loe. Tõin kodust kõrvale varuosadeks teise K126H karpa ning vahe oli juba väliselt kohe märgatav. Pealt õhuvõtuava on palju väiksem, ühe külje peal on miski lisatükk millel on väljundots, sisse vaadates selgus, et üks lõõr on täiesti tühi, ei toore klappi, ei segusiibrit jne jne jne, sisselaske ja karpa vahepeal asi selle lõõri kohapealt pime. Karpa ja sisselaske vahepeal on veel lisaks üks tükk milles on omakorda klapp mis peaks miski rõhu/vaakumi süsteemiga reguleerima seda, et pöörded liiga kõrgeks ei lastaks (pidavat kastile ohtlik olema). Võtsin karpa mitmendat korda juba lahti ja puhastanud olen praeguseks kõikvõimalikud kohad kuid ikkagi ei hakka asi tühikäigul tööle. Töötab ainult suht suletud toorega ning ka siis tiba kõrgete pööretega. Kusjuures segu kruvi võib keerata lausa karpast välja (mõlemad neist... neid seal kaks) ja neid keerates lahti või kinni ei muutu mitte kui midagi.
Kas kellegil on vähegi aimu mis karpaga tegu on ning kuidas ma sellisel asjal üldse tühikäigu paika saaksin, samuti pole mulle selge kuhu peaks suunduma karburaatori küljepealt väljuv toru ning kuskohast ja mis toru peaks minema selle alumise pöörete piiramis klapi peale.
Pildist oleks vast kõvasti abi, et püüan selle lisaks juurde panna.
Vasta
#2

Tõenäoliselt puuduliku vaakumi probleem. Proovi ka koos õhufiltriga.
Vasta
#3

Puudulik vaakum siis kuskohast? jah tõesti praegu testin ilma õhufiltrita sest tegelikkuses peaks ta töötama ka ilma selleta normaalselt.
Vasta
#4

Lisan ka pildid asjast juurde nüüd:
Siin siis näha see ülemine auk mis asub karpas ja alumine mis peaks olema too pööretepiiraja.
[Pilt: karpa1.JPG]

Ülemine auk siis jookseb sisendlõõri juurde ning seal sees on see koonuspind eksju, selle koonuspinna ülemises servas on ringiratast augud (PILT), et õhuvooluga siis kas tekib miski rõhk või vaakum sinna augu juurde, näpuga katsudes eriti aru ei saa kumbagist, ei ole nagu rõhku, ei ole nagu vaakumit. Sama julla küljes paistab ka reguleerkruvi... kuid see reguleeris miskit teistlaadset süsteemi veel...
Alumine auk siis jookseb otse kolvi taha mis liigutab seda klappi mis peaks pöördeid piirama ja puhumistest näitas, et sinna peaks sisse puhuma, et klapp sulguks, kuid kui juba mootor tööle panna on seal augu ots peal vaakum??? mingi valemiga ühildub ta ka veel karpa miski lõõriga kuid väga täpselt asjale pihta küll ei saanud. Kui see otsatükk ära keerata saab kõrvalt august reguleerida ka tema vedru pingsust, arvatavasti siis seda punkti mis pöörde pealt ta nüüd piirama peaks hakkama.
Nüüd probleemiks ongi see, et mis otsa ma kuhu ühendama peaksin?
Lisaks pilt karpa reguleerkruvidest:
[Pilt: kruvid.JPG]

Ka mosse raamat näitab ühel pildil kaht kruvi ja nimetab mõlemad segukruviks, hetkel neid keerates ei muutu mitte kui midagi ja isegi võib nad lausa sealt seest välja võtta... kas on mõlemad ikka segu omad? ning miks neid kaks üleüldse on?
Vasta
#5

Need kruvid võid niikauaks rahule jätta, kuni mootor enamvähem käib. Sinupoolt kirjeldatud sümptomid vastavad õhulekkele ennem karburaatori koonusavasid, ehk vaakumit pole piisavalt et tekitada korraliku segu madalatel pööretel. Ausalt, ma pole u. 10 aastat mosse mootorit näppinud, nii et selle muudest eripäradest ei mäleta enam midagi.Big Grin
Vasta
#6

Ehk siis peaksin ikkagi enne õhufiltri ja kogu selle majanduse peale ikkagi aretama?
Vasta
#7

See on siis see armeenia tõstuk!
Huvitav karburaator tõesti. K 126 mingi versioon. Kuid selline kõrge äärikuga kaas on ka volga karpal K 126 G.  
Tühikäigu probleem võib olla ka tühikäigu segukruvi taga asetsevas pisikeses augus- kanalis, mis ulatub segusiibri alla karburaatori jalal. See võib olla ummistund paakunud taagast. See tuleks terstraatharja ühe kiuga läbi torkida (kirjandusallikad tegelt sellist teguviisi ei luba mitte), suruõhuga läbi puhuda.  
Vasta
#8

Kogu sinu nimetatut töö on juba tehtud, augud on igas suunas läbi torgitud niipalju kui andis ning ka suruõhuga on neid igas suunas puhutud, see sinu nimetatud kanal oli telgelt lati võttes suht puhas isegi, siiski sai ta mitmed korrad mõlemas suunas läbi torgatud.
Vasta
#9

Äkki on tegemist nn. gaasimootoriga , nsvl ajal paljudes kohtades bensiini asemel maagaasi kasutati , tavaline agregaadimootar oli gaz , esines ka mzma mosse mootorga aretusi .
Vasta
#10

HOMMIKUST
proovi kas karbussi kaaned on sirged ja omavahel piisavalt tihedalt koos. Vajadusel lihvi nad sobivaks.
Kontrolli kollektoril samu asju, ka seda mootoripoolset otsa.

Kontrolli ujuki taset

Ja igaks juhuks uuri et sa ei prooviks põletada aasta või mitme vanust bensiini. Ka sellest tulevad sarnased jamad.

Küll ta tööle hakkab


-Erik- Kirjutas:Tõenäoliselt puuduliku vaakumi probleem. Proovi ka koos õhufiltriga.
Vasta
#11

Karbussile sai vahele pandud teise karpa pealt kummitihendid, et sealt ei tohiks miskit lekkida (esialgu lekkis ja kohe ajas ka bena sealt vahelt välja). Kolle ja selle pööretepiiraja vahel on nagu ka korralik tihend, ainus mis võiks olla on see karpa ja kolle vahel olev, seal on see pimedaga tihendimoodi asi, kuid täiesti sileda pinnaga, et peaks sinna vast kaks tihendit tegema.
Ujuki tase on normaalne, kui see hullult kõrgeks ajada siis tekib ka miski tühikäik aga mitte ikka õige.
Bena on paagis uus, et selle viga olla ei tohiks.
Vasta
#12

ma ei tea,kas sain õieti aru,kuid kui teises lõõris puudub igasugune siiber-seega puudub vaakum- ei saagi mootor töötada.
kas eelpool mainitud gaasiga töötamine on välistatud?pildilt tundub küll,et tegemist võiks olla ka gaasi seadmega.käivitatakse bensiiniga ja edasi siiber lahti ja gaas peale.
Vasta
#13

janek555 Kirjutas:ma ei tea,kas sain õieti aru,kuid kui teises lõõris puudub igasugune siiber-seega puudub vaakum- ei saagi mootor töötada.
Miks? teine lõõr on välja jäetud kõiksugusest töötamisest, ei lähe sinna kütet (pime düüs) ei jõua sinna kiirenduspumba kütus, pole siibrit jne jne jne.
Tsitaat:kas eelpool mainitud gaasiga töötamine on välistatud?pildilt tundub küll,et tegemist võiks olla ka gaasi seadmega.käivitatakse bensiiniga ja edasi siiber lahti ja gaas peale.
Mis otsast see gaas võiks peale joosta seal siis?
Vasta
#14

Ei ole küll spetsialist, aga selline mõte tekkis:
Kui teises segulõõris puudub seguklapp, siis selline karburaator ei saagi tühikäigul töötada. Nimelt töötab tühikäigusüsteem ainult siis, kui seguklapp on kinni ja seguklapi taga (allpool) on arvestatav hõrendus. Kui nüüd klapiga lõõri kõrval on tühi lõõr, siis sealt pääseb läbi päris palju õhku ja klapiga lõõris ei teki vajalikku hõrendust, et tühikäigusüsteem tööle hakkaks. Töötab ainult peadoseeriv süsteem.
Nagu ütlesin, ei tunne seda karbussi, aga kas ei pea järsku see teine lõõr üldse kinni olema (tegu on standardkorpusega)? Näiteks: võib olla peab karbussi all olev plaat olema ühe auguga, mille keegi on kaheaugulise (standartse) vastu ringi vahetanud?

Terv. Märt Aarne
www.vanatehnika.ee
Vasta
#15

See on esimeses postis ju kiras ka, et teine lõõr ongi pimedaga, karpa ning pööretepiiraja vahel olev tükk ongi selline mille sees on auk ainult ühe lõõri jaoks.
Vasta
#16

Nüüd siis sai peale aretatud õhufilter ning see kopsik ja torud sain ka peaaegu kõik paika, ainuksena on hetkel vabaks jäänud too karpa ülemine ava... selle pealt ei oska mitte kuhugi otsa suunata :S
Probleem siiski ikka endine, ei miskit tühikäiku Sad nagu ikka koguaeg on segu lahja, kui toores kinni tõmmata siis nagu isegi saab tühikäigu paika ja asi ka töötab, aga nii kui gaasi anda uputab üle... Kusjuures ei aita ka see kui näpp selle ülemise lisaotsa peale panna, et äktse imeb sealt lisaõhku ja pole korralikku hõrendust.
Korra tekkis ka mõte, et all olev pööretepiiraja on valesti reguleeritud ning hoiab siibrit liialt kinni ja jällegi pole korralikku hõrendust, sai temalt küljepealt aknake lahti võetud ning töötamise ajal teda liigutatud... ikka ei miskit, hoia teda lahti või hoia kinni, ikka ei tööta :S
Ainus mis nüüd õhufiltri külge keeramisega muutus oli see, et nüüd segu kruvisid keerates natuke miskit moto töös muutub, siiski mitte niipalju kui ta peaks, kurvisid võib keerata ikka miski 5 ringi, et mingi muutus tunda oleks :O
Sai tõstetud ka ujukitaset uuesti nii kõrgele, et aknast veel näha on kusmaal ta on, ei aita ka see... täielik jama Sad
Vasta
#17

Mul on üks mõte, kontrolli kompressiooni.
Vasta
#18

Sai viidud karpa koos selle pööretepiirajaga miskite spetside kätte... sealt tagasi saan ning probleem säilib... kontrollin surved üle.
Vasta
#19

Kunagi oli mossel sama häda.Sain tööle,kui keerasin tühikäigu düüsi pisut lahti.Ehk siis sai kasutatud düüsi reguleerkruvina.
Vasta
#20

Nii, sain karpa meistrimeestelt kätte, väidetavalt olla üks tühikäigu düüsi kanal täiesti umbes, meel oli juba hea, et näe oligi viga olemas ja nüüd saab asja korda. Siiski asi nii roosiline ei olnud, natuke küll moto töö paranes kuid tühikägust kui sellisest ei saanud siiski juttu teha. Ikka ja jälle toimib asi ainult siis kui toores põhimõtteliselt täiesti kinni ära tõmmata. Kohe sai ka leitud surve mõõtur ja silindrid üle mõõdetud... vägagi hea tulemuse sain sealt, 8, 9, 9, 8,5.
Kuna jällegi mõistus otsa sai otsustasin visata vahelt minema selle lisajulla ning panna karpa otse sisselaske peale ning teha sinna vahele uus tihend... no sellises seades ei käi see asi üleüldse... ei toorega ei ilma, ainult gaasiga tuuritades töötab miskil määral Sad
Teada sain veel seda, et see karpa ülemine suurem ava ongi gaasi jaoks ja bensiini kasutades tuleks too lihtsalt pimedaks teha, siiamaani näpuga teda sulgeda proovides moto töös vahet samas ei olnud.
Täielik müstika igatahel... kuna suuremaltjaolt väidetakse veaks õhuleket peale segusiibrit siis nüüd teen veel lisatihendeid juurde ja laon karpa koos tolle vahetükiga peale tagasi kasutades uusi tihendeid (miski siiski ütleb, et ei hakka ta tööle ka niimoodi mitte).
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne