25-07-2006, 22:54 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-08-2006, 21:36 PM ja muutjaks oli Sass1989.)

Sai endale lisaks Pannoniale ja kahele Voshodile soetatud 1969.a aasta Iž Jupiter 2K. Masin oli seisnud viimased 5-10 aastat õues. Ise oli ostuhetkel väga kehvas seisukorras(v.a osad väga olulised kroomdetailid minu jaoks) ja vajas remonti. Puudu olid olulisematest detailidest kogu elektrisüsteem(relee, genekas ja süütepoolid), sadul koos taguporitiivaga, trossid v.a siduritross jne. Suurem osa masina kerest oli kaetud roostega ning lisaks sellele vajasid esiporitiib ja vasakpoolne küljekarp parandamist. Omanik teadis ka mootori kohta öelda, et kolvid on silindrisse kinni roostetanud.
Paar pilti peale ostu:
Endal oli siis plaan masin sõidukorda taastada ja hiljem ka ehk dokumendid taotleda. Mõned pildid peale raami kohendamist:
Peale pikka otsimist õnnestus ka saada taguporitiib koos sadulaga ning ka süütepoolid.
Käigukast oli õnneks väga hästi säilinud ning mootoris tuli välja vahetada ainult väntvõlli laagrid ja simmerlingid. Vahetatud sai ka kolv ja kolvirõngad ja praegu on mootor peaaegu koos puudu ainult parem silindrikaan, mis on 3-01 oma ja läbi puuritud suurema vindiga. Siin küsimus, et kui jäävad erinevad kaaned kas on lootus mootorratas sellest hoolimata korralikult tööle saada?
Täna sain ka sadulsepa käest sadula kätte ja homme proovin mõned ülevaatlikumad pildid teha.
Lisan kiiresti tehtud kulutused:
1) mootorratas 200.-
2) värv, lakk 175.-
3) simmerlingid 48.-
4) väntvõlli laagrid 114.-
5) sadul+2süütepooli 100.-
6) sadulanahk+töö 250.-
Puudujääkidest annab praegu ka tunda ketilukk, mis tõttu ei saa ketti kokku ja praegu oleks veel hädasti vaja laadimisreleed ja generaatorit, mida seni pole õnnestunud leida. Puudu veel ka mitmeid teisi pisividinaid, kuid need pole hetkel veel aktuaalsed. Kui kellelgi midagi on võib pakkuda.
Sander.