muuseumipapa Kirjutas:valdo Kirjutas:"Vananinaline" TA-9. Täpsem mark TA-9E. Haruldane asi, selliseid ninasid on alles ülivähe (kui see pole koguni ainus säilinu)...
Nimetatud isend on võetud varjupaiga huviorbiiti, kahjuks pole pikka aega sinnapoole asja olnud.
Muidugi oleks see mõistlik päästa, sest nagu ma mainisin, on see üks viimaseid "vananinalisi" (Nt TA-6 ei tea ma "ovaalse" ninaga - sel oli küll kahe ovaali asemel üks suur - enam AINSATKI alles olevat).
Aga... ma ei ole 100% kindel, kas see isend kannatab enam transportida ühes tükis. Kui vaadata kaasfoorumlase Sidorovi tehtud esivaadet, siis on esimene ca 20-25% tagaosa suhtes kuidagi kahtlaselt allapoole längus. Kas tal üldse raam all on ja millise seisus see võib olla, see on ju teadmata. Minagi lõikasin oma TA-943 ju seepärast puruks, et 52 raam oli kohati lausa läbi (!) roostetanud IC-talade keskelt...
Ma ei anna 100% pead, aga 1960ndate keskpaigas (millal see isend arvatavasti valmistatud on) tehti enamik TA toodangust siiski vast puitraamile, mis on igasuguste lekete, kondensniiskuse jm tõttu ülialdis läbi mädanema (seepärast ei ole Eestis nt teadaolevalt alles ühtki GZA-651-e).
Loomulikult annab ka mädanenud puitraami korral tõsise entusiasti poolt isendit taastada see praktiliselt uuesti uuele raamile üles ehitades, kuid see on juba ÜLIPALJU suurem töö ning vajab spetsiaalseid erivõtteid kasvõi trsnaportimisel (vajadusel tükikaupa).
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel