Postitused: 84
Teemad: 20
Liitus: Feb 2004
Maine:
0
Kas keegi oskab seletada kuidas häälestada/reguleerida keskkütte katla õlipõletid. Põleti vene-aegne, mark peaks olema AF 65M.
Praegu asjandus töötab ja täidab funktsiooni aga tahaks teada natuke täpsemalt.
Postitused: 1,083
Teemad: 207
Liitus: Sep 2002
Maine:
0
Tegemist peaks olema meil kunagi tegutsenud tootmiskoondis "Kooperaatori" toodetud õlipõletiga.
Enne põleti reguleerimist paar tähelepanekut selle põleti kohta: põleti elektrimootori pöörded on liialt madalad, et tagada põletusprotsessi tagamine hapnikuga-tulemuseks on katlaja suitsutorude kiire tahmamine. Seega-õhuvõtu katik peaks olema maksimaalselt avatud. Kui põletit pikemat aega ei kasutata (näiteks katelt köetakse elektritenniga) siis peaks olema katik suletud-et läbi katla korstnasse suunduv jahe õhk ei jahutaks katelt. Teine asi, nagu mainitud madalad mootoripöörded tingivad selle, et pihustipump (vaatamata reguleernupule) ei arenda sellist rõhku nagu moodsad põletid-võib ka juhtuda nii, et osa kütusest põlemiskambrisse pihustatakse ja põleb, osa kütust aga tilgub põleti pihusti otsast põlemise ajal katla põhja ja lahvatab ajal, kui katel on parajalt kuum, katla põhjas põlema. Põlemisprotsess ei ole aga täielik, kuna ventilaator annab niigi vähe hapnikku peale.
Mis siis sellise põletiga teha? Enne põleti montaaži puhastada kõik suitsukanalid tuhast ja tahmast, kuna põleti ventilaator ei "jaksa" neid puhtaks puhuda. Kasutada kvaliteetset vähetahmavat ahjukütust. Monteerida põleti originaalpihusti asemele väikesedüüsiline pihustiots (keerme poolest sobib "Oiloni" oma. Suitsutoru ehk korsten peab olema maks puhas ja ei tohi kuskilt saada väärõhku, kuna see halvendab tõmmet ja põhjustab tahmamist. Põletileek peab olema sinakas ja tulelont mitte just väga pikk, aitab 10-15 cm pikkune, reguleeritakse pumba kruviga, korstnast peab väljuma praktiliselt värvitu või hallikas suits. Oluline on hoida põleti "fotosilm" puhas.
Põletile on otstarbekas paigaldada elektromagnetiline kütuseklapp kuna mehhaaniline klapp (kummikoonus) ei ole tihe s.o. kütuse pealevool võib pumba seiskudes jätkuda.
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Postitused: 1,083
Teemad: 207
Liitus: Sep 2002
Maine:
0
Unustasin mainida, et kui on soov põlemisprotsessi täpsemalt analüüsida, siis tuleks muretseda seade suitsususe määramiseks. Kui seadet pole siis tuleb asi paika panna silma järgi-ideaalis peaks olema sinakas leek, kollane leek on Kooperaatori põletile ka hea tulemus. Soovitus on selle põleti puhul, nagu juba mainitud, mitte õhuga koonerdada s.o. hoida katik maks. lahti, kuna ökonoomseks seda riistapuud nagunii timmida ei saa, saad lihtsalt kaugemale lükata selle hetke, kui tuleb ette võtta "nõgikikka" töö, katla põhjalik tahmast puhastamine.
Pumba normaalse töörõhu pead seadme instruktsioonist järele vaatama, kahjuks enam ei mäleta palju seal soovitati. Aga pumba reguleerkruvi pead keerama ettevaatlikult ja ilma vajaduseta pole teda mõtet näppida, kuna tihendav kummirõngake võib puruneda ja hakata kruvivahelt kütust lekitama.
Veel on selle pihusti puhul praktikute soovitus panna vahepaagi ja põleti vahele lisaks instruktsioonis soovitatud ühe kütusefiltri asemel kaks filtrit-siis on kindel, et mõni puruke ei satu düüsi ummistama, või veel hullem, ei takerdu kuskile sulgeklapi tööpinnale ja ei põhjusta katla kütusega üleujutamist.
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Postitused: 3,045
Teemad: 203
Liitus: Jan 2004
Maine:
57
veidi ot aga seda teemat lugedes selgus ilmselt ühe minu valduses oleva õlipumba päritolu. See siis ilmselt sarnase põleti oma või mingi universaalne?
vt pilte:
1 2
Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Postitused: 1,083
Teemad: 207
Liitus: Sep 2002
Maine:
0
isandpauk Kirjutas:veidi ot aga seda teemat lugedes selgus ilmselt ühe minu valduses oleva õlipumba päritolu. See siis ilmselt sarnase põleti oma või mingi universaalne?
vt pilte:
1 2
Tundub olevat jah Kooperaatori põleti oma, kuid mõned detailid on pumbalt puudu: manomeeter, sulgeklapp. Kas nüüd pumpa ka Kooperaator tegi- pole kindel-eks ta kuskilt Venemaa avarustest koos muu vajaminevaga (Tartust Aparaaditehasest tulid termoandurid)Tallinnasse kohale toimetati. Olen kuulnud, et õlipihusti oli konstrueeritud sõjaväele ja sõjaväetarbeks teda ka toodeti, elanikkonnale realiseeriti üleplaanilist toodangut.
To: nokitseja Pildil nähtud universaalõlipõletit pole töötamas näinud. Kahtlen, kas ta niiväga universaalne saab olla-läbitöötanud mootoriõli ja diiselkütus või ka taimeõli on ju erineva viskoossusega, kuidas pump teda ühteviisi läbi peene düüsi "lööb". Vajalik oleks kütust vahetades muuta ka häälestust. Seetõttu ei saa põleti eriti ökonoomne olla. Nähtavasti on pumbas kasutatud mingeid erikummisegusid mis taluvad ka saatsunud mineraal- ja sünteetilist õli.
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Postitused: 2,709
Teemad: 114
Liitus: May 2004
Maine:
23
Kas kellegil on ülalmainitud AF - 65M põleti paigaldus instruktriooni?
Oleks vaja üks selline "uunikum" käima panna.