Tänane päew minu jaoks nagu IKARUSte päev.Harva leiab kohti kus 3 erineva aja bussi koos.Siit ka paar küsimust?Kas kellelgi rohkem teavet IKARUS 60 nete kohta,milliseid neid veel toodeti.See täna (endine KIROVI buss) nähtud ,pole vist originaalis olnud woltustega,lähemal uurimisel selgus ,et tagumimne uks ,ise paigaldatud LAZ i uksed,originaaluks asus veidi eespool tagasilda.Ja tundus ,et tegemist (raamil asuvaid luku paiknemis jäljed näha) olnud tavalise uksega.Ehk walmistati ka IK 60 baasil selliseid busse nagu oli 630?Ning sellel 250 tagastangel asetseval kummipuksil sissepõletatud number 660.Ehk õnnestub selle numbri järgi teha kindlaks bussi esialgne päritolu?Tartus olid linnaliini bussid minu teada 600 seeria omadega,nii et Tartu bussi võimalus kaob.Samas aga ka võimaus ,et see kummipuhver pärit hoopis tese bussi pealt.
PETSS Kirjutas:Tänane päew minu jaoks nagu IKARUSte päev.Harva leiab kohti kus 3 erineva aja bussi koos.Siit ka paar küsimust?Kas kellelgi rohkem teavet IKARUS 60 nete kohta,milliseid neid veel toodeti.See täna (endine KIROVI buss) nähtud ,pole vist originaalis olnud woltustega,lähemal uurimisel selgus ,et tagumimne uks ,ise paigaldatud LAZ i uksed,originaaluks asus veidi eespool tagasilda.Ja tundus ,et tegemist (raamil asuvaid luku paiknemis jäljed näha) olnud tavalise uksega.Ehk walmistati ka IK 60 baasil selliseid busse nagu oli 630?Ning sellel 250 tagastangel asetseval kummipuksil sissepõletatud number 660.Ehk õnnestub selle numbri järgi teha kindlaks bussi esialgne päritolu?Tartus olid linnaliini bussid minu teada 600 seeria omadega,nii et Tartu bussi võimalus kaob.Samas aga ka võimaus ,et see kummipuhver pärit hoopis tese bussi pealt.
Antud IK60 on ka väga imelike akendega. Seda tüüpi aknaid hakati tootma alles 1963 IK620 ajal.
Kummipuhvreid saab olla 4 bussi pealt. Tallinnas 2660 (IK260) aastast 1983 ja 3660 (IK256) ning Tartus oli 2 IK260 numbriga 660. Muid variante pole. Loomulikult käibisid kummijubinad aktiivselt ja ei ole sama isendi omad.
Lisaks on antud isendil ka lai liinisilt. Ilmselt on ta olnud mingi meditsiini või raketitõrje buss ja ei sõitnud eriti. Seetõttu pidas ta ka vastu aastani 1974??, mil ümberehitus toimus. Kõik Tallinna omad olid selleks ajaks ammu läinud. Võru bussid algasid 7 ja Walga 9-ga.
Lisaks on antud isendil ka lai liinisilt. Ilmselt on ta olnud mingi meditsiini või raketitõrje buss ja ei sõitnud eriti. Seetõttu pidas ta ka vastu aastani 1974??, mil ümberehitus toimus. Kõik Tallinna omad olid selleks ajaks ammu läinud. Võru bussid algasid 7 ja Walga 9-ga.
Ma rikkusin vist asja seoses postituse muutmisega vist weits ära.Minu teada sõitis see buss veel 83 aastal.Bussijuht elas Pirita -Kosel.Täma leidsin weel bussist Rahva HÄÄLE aastast 88.Lai liinisilt oli ju linnalähi liinide 630.Ehk ikka võimalus ,et seda tüüpi busse oli ka 60 seerias.Võimalik ka ju selline asi ,et bussipargil selliseid kasutusel polnudki.Keegi ju ei tea ,kus kohast Kirov KK selle bussi sai.Mina nägin seda bussi esimest korda 76 aastal LEHOLA peatuses.
Täna nähtud ka hambaravi IK630.Veel see variant ,millel valatud esimesed suuna ja katusel olevad gabariittuled.Kena näha suurt valget rooli ja Ikarus kirjadega salongi valgustus lampe.
Lisaks on antud isendil ka lai liinisilt. Ilmselt on ta olnud mingi meditsiini või raketitõrje buss ja ei sõitnud eriti. Seetõttu pidas ta ka vastu aastani 1974??, mil ümberehitus toimus. .
Mida tähendab raketitõrje buss?Samas ma saan aru ,et Sa tead tolleagsetest bussidest 10000 korda rohkem kui mina.Ehk oskad siis öelda ,mis aastal tulid esimesed 620 Tartusse ,Pärnusse ,K-Järwele.Ja miks ei kasutanud nad IK 556 te.Tol ajal määrati muidugi busside kogus Moskvast.Kas wõimalus ,et neid LIAZe määriti lihtsalt pähe?S.T.kui neid ei võta siis ei saa midagi.ETV videoaparatuuri jagati küll sellise meetodi järgi.
PETSS Kirjutas:Mida tähendab raketitõrje buss?Samas ma saan aru ,et Sa tead tolleagsetest bussidest 10000 korda rohkem kui mina.Ehk oskad siis öelda ,mis aastal tulid esimesed 620 Tartusse ,Pärnusse ,K-Järwele.Ja miks ei kasutanud nad IK 556 te.Tol ajal määrati muidugi busside kogus Moskvast.Kas wõimalus ,et neid LIAZe määriti lihtsalt pähe?S.T.kui neid ei võta siis ei saa midagi.ETV videoaparatuuri jagati küll sellise meetodi järgi.
Raketitõrje all mõtlen kõikvõimalikku soga tsiviilkaitsest vere kokkuostuni. Neid spetsiaalbusse siin ju liikus, kuigi sellist isendit ei mäleta, ikka olid IK630.
Tartusse tulid Ik620 vist juba 1961. Olid sellised kohmakad lükandakendega. Teiste linnade kohta ei tea, aga vist enne 1966 aastat ei tulnud midagi. Eks vene ajal jagati nii kohalikku toodangut kui importi ja võtma pidi mõlemat. Ilmselt püüti Eestis neid nii paigutada, et parkide lõikes oleks mudelite valik minimaalne. Ik556 oli tootmises lühikest aega ja samal ajal tulid veel kuni 1970 kevadeni Ik620-d. 1970 seeriast läks Tallinnast 2 bussi (582 ja 587) mujale sõitma, Taru sai samal ajal hulga K-Järve Ik620-neid (venelased ei saanud diislitega hakkama). Viimased 556-d tulid Tallinna 1972 kevadel. Kui siis 1973 sügisel saabusid IK260-d, jagus neid juba ka Taru, Võru ja Pärnu parkidele.
Millega tegeleb IKARUSe tehas tänapäeval?Rootsis paar aastat tagasi küll nähtud turistibusse IKARUS-SCANIA.Aga kas nad linnaliini asju ka weel toodavad?Ja kas neid peale Ungari veel mujjal ka ringi sõidab?Eestis ei tohiks ju uhiuue Ikaruse arwelevõtmine probleeme tekitada või puudub järjekordselt tüübikinnitus?
Regardman Kirjutas:Uued sealt tehasest väljuvad bussid on margiga Ikarbus. http://www.ikarbus.co.yu/
Jugoslaavia Ikarbus pole ikka see "õige" Ikarus. Siin on Ungari tehase link: http://www.ikarusbus.co.hu/HTML/en/welcome.htm seal väidetakse et toodetakse ka faceliftiga 260 ja 280 edasi
Kui olen õigesti asjast aru saanud, siis ega neid Ikarusi, mis ülalnimetatud kodulehel näha on, enam eriti vist ei tehta. Budapesti viimased Ikarused (415 ja 435) on üsna kulunud ja vähemalt 5 aastat vanad. Szegedis juhtus ette üks Ik-417, seda suure hulga vanade 263 ja 283 hulgas. Kui küsisin Budapestis, mis Ikaruse tehasest saanud on, seletas kohalik fänn, et mitte midagi pole tehasest enam alles. Isegi muuseumi mitte. Ehk umbes sama saatus, mis Prahas Tatra trammitehasel või Tallinna Ekskavaatoritehasel. Võib-olla ongi see koduleht ainus, mis tehasest järele jäänud??
Mis rõvedad asjad need seal uste ees on ? Eraldusseinad?
Pigem on need asjad kere karkassi põiksuunalise jäikuse suurendamiseks. 250-seeria Ikarustel on ka sarnased "asjad" juhikoha ja esiukse taga. Sama ülesannet täidavad ka "seinahakatised" 280-seeria isenditel mõlemal pool lõõtsa.
6628 Kirjutas:Kui olen õigesti asjast aru saanud, siis ega neid Ikarusi, mis ülalnimetatud kodulehel näha on, enam eriti vist ei tehta. Budapesti viimased Ikarused (415 ja 435) on üsna kulunud ja vähemalt 5 aastat vanad. Szegedis juhtus ette üks Ik-417, seda suure hulga vanade 263 ja 283 hulgas. Kui küsisin Budapestis, mis Ikaruse tehasest saanud on, seletas kohalik fänn, et mitte midagi pole tehasest enam alles. Isegi muuseumi mitte. Ehk umbes sama saatus, mis Prahas Tatra trammitehasel või Tallinna Ekskavaatoritehasel. Võib-olla ongi see koduleht ainus, mis tehasest järele jäänud??
Midagi ju pidi kahest tehasest alles jääma?Igatahes kurb ,et asjaga nii läinud on.Ja weelgi kurvem ,et ma ei saa neid kunagisi Ikaruse toodangu pilte enam kunagi waadata.Ehk saabub aeg kui siin foorumis , näha Tallinnas sõitnud Ikarusi.NUUKS!!!
(Seda postitust muudeti viimati: 28-01-2007, 00:42 AM ja muutjaks oli Edel.)
oxygen Kirjutas:
EdR Kirjutas:Panen paar pilti võrdluseks.
Jah aga kuhu
Siia foorumisse ikka,kuid see miskipärast ei taha mul õnnestuda. Loobib aga järjepidevalt mingeid tobedaid veateateid ja seda minule vihatud Inglise keeles!
Tegelt tahan võrdluseks panna Lavassaare Ikarus 255(209FAK) ja Värska Ikarus 250(237OAE) tagantvaatega pildid. Ühel pildil on tagaluuk üleni punaseks värvitud,teisel pildil aga luugi alumine serv valgeks jäetud(ülemine osa punane). Milline oli originaalis 1978a. välja lastud Ikarus 250-l?
Kas värvierinevused tagaluugil olid mudeliti erinevad ka muidu?