Ikarus, osa 5

Pole just Ikaruste suhtes parim asjatundja, seepärast küsingi. Neid Turisti-tüüpi Ikarusi (250-255) leidus ikka kõige rohkem traditsioonilises puna-valges värviskeemis. Aga sümpaatsetena näisid ka näiteks sini-valged bussid. Kunagi ammu-ammu näinud vist isegi pruuni-valgetriibulist 255-te. Kas ülejäänud värvid peale punase on hilisema ülevärvimise tagajärg või tootis tehas neid teisteski värvitoonides?

Küsimus algajalik, hakkas lihtsalt huvitama.
Vasta

Värvingutest on Ikaruste varasemates teemades kirjutatud. Pruunikasvalged (alt pruun,ülalt valge) pidid olema kõige esimesed turistikad vl. tootmise algusest kuni kusagile 1975.aastani,edasi tumepunase-valged(ülevalt punane,alt valge),päris 80-te alguses muutus tumepunane helepunaseks ja 80-te lõpus(kusagil 1989) aga sinivalgeks(alt sinine,ülalt valge,valge keskel jooksid ümber kere sinised triibud. Selline,nagu minu avataril olev Ikarus).
Ülejäänud on vist juba omalooming,kuid punavalgeid leidub tänini päris rohkelt liikumas Venemaal,Ukrainas jt. riikides.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

Neid pilte vaadates tundub kuidagi see vaskpoolne valge triibuga loomulikum olevat. Teisi ühtlaselt punase tagaluugiga turisti Ikarusi pole vähemalt mina isiklikult näinud.

Pakuks siis triibuga varianti... kõhutunde järgiToungue Aga las teadjamad räägivad.
Vasta

Üleni punase tagaluugiga oli ka Tarbja Ikarus 250.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

EdR Kirjutas:Üleni punase tagaluugiga oli ka Tarbja Ikarus 250.
Üleni punased on vaid vanad aretised. Alati on luugid olnud pealt punased ja alt valged
Vasta

Täna nähtud üle pika aja ka üht Ikaari (tehno abi)liikvel Peterburi teel (Tallinnas) TAKi 693 (täpselt ei mäleta).

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta

MartinL Kirjutas:Täna nähtud üle pika aja ka üht Ikaari (tehno abi)liikvel Peterburi teel (Tallinnas) TAKi 693 (täpselt ei mäleta).

943TAK. See ainus sõidab.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

EdR Kirjutas:
MartinL Kirjutas:Täna nähtud üle pika aja ka üht Ikaari (tehno abi)liikvel Peterburi teel (Tallinnas) TAKi 693 (täpselt ei mäleta).

943TAK. See ainus sõidab.

Jah , see ta oli.

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta

Paar päeva tagasi oleks selle TAK-i tehnoabi Ikaruse meeskonnaga lähemalt tutvust saanud teha pea-aegu kui Tehnika tänavast rohelise tulega paremale Endlasse pöörates kõnealune masin minu liikuriga põkkuda tahtis, olles eelnevalt ilmselt "roosa" tulega veel Luise alusest foorist läbi sõitnud. Päästis vaid kiire reaktsioon ja fakt, et olen teadlik, et roheline tuli tollel ristmikul veel alati sõiduõigust tähendada ei pruugi, eriti suuremate masinate suhtes. Endla-Tulika risti ületas see Batmobiil samuti punasega, ilmselt tundis ennast operatiivsõidukina, igatahes tuult tiibadesse!
Vasta

Olid ju olemas ka 250 Ikarused millel tagumisel mootori kattel asetses vassakus servas ka kolmnugale sarnanev võrega kaetud õhuava.Sellised busse minu teada suht vähe ,ilmusid siia 76-77 aasta paiku.
Vasta

ridariass Kirjutas:Paar päeva tagasi oleks selle TAK-i tehnoabi Ikaruse meeskonnaga lähemalt tutvust saanud teha pea-aegu kui Tehnika tänavast rohelise tulega paremale Endlasse pöörates kõnealune masin minu liikuriga põkkuda tahtis, olles eelnevalt ilmselt "roosa" tulega veel Luise alusest foorist läbi sõitnud. Päästis vaid kiire reaktsioon ja fakt, et olen teadlik, et roheline tuli tollel ristmikul veel alati sõiduõigust tähendada ei pruugi, eriti suuremate masinate suhtes. Endla-Tulika risti ületas see Batmobiil samuti punasega, ilmselt tundis ennast operatiivsõidukina, igatahes tuult tiibadesse!
See Ikarus omab kiirust või vähemalt brigaadi ego tõstvat elementi - kollast vilkurit.
OT:Erinevatest vilkurivendadest oleks lugusid pikemaid, kuid see pole enam Ikaaridega seotud.
Vasta

Oh seda häbi, kui meie riigis lõpetab mõni Ikaar mitte muuseumis aukohal, vaid hoopis... (pilt räägib ise enda eest)


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

41Degree Kirjutas:Oh seda häbi, kui meie riigis lõpetab mõni Ikaar mitte muuseumis aukohal, vaid hoopis... (pilt räägib ise enda eest)
Veidi OT, aga Pärnus samasugune Paz tüüpi kasvuhoone.
Vasta

Hea, et niigi läks. Ikaarist vähemalt mingi jälg järele jäänud. See bussist konstruitud kasvuhoone on ju päris viisakas - omamoodi isegi stiilne disainiime.Rolleyes
Vasta

41Degree Kirjutas:Oh seda häbi, kui meie riigis lõpetab mõni Ikaar mitte muuseumis aukohal, vaid hoopis... (pilt räägib ise enda eest)

Kas see on Tallinnas või mujal ? Tallinnas tean ka üht sellist.
Vasta

Mul siin kodu ligidal lausa 2 kasvumaja Ikarue260 vanema tüübi küljeakendest tehtud ,lisaks veel seal asetsev 260 katuseosa koos aknapostidega,ja weel üks kasvumaja Kiisal see aga juba sarnane eelnähtud piltidele.Tollel Kiisa taadil saunaruumi ustel ka Ikaruse käepidemed.
Vasta

Regardman Kirjutas:Kas see on Tallinnas või mujal ? Tallinnas tean ka üht sellist.
Ei ole Tallinnas, Tallinna lähedal... Seal on muuseas kaks tükki sääraseid kõrvuti. Teine on ka Ikarus minu arusaamist mööda. Muuseas, samast kohast paarsada meetrit edasi on ka ühest vanast RAFist tehtud mingisugune aida või puukuuri taoline moodustis. Aga see RAF ei kuulu enam sellesse teemasse.

PETSS, ehk räägime ühest ja samast kohast, mis asub Tallinnast paarkümmend versta loojaku poole?
Vasta

Rubriigist "Mida annab meisterdada Ikarusest". Siin näide Poolast.

http://www.b10r.com/billede.php?id=1201
Vasta

Sõitvate IKARUS busside nägemine jääb juba imeasjaks.Aga kindlasti tehti ka mudeleid neist bussidest.Kindlasti käinud foorumlased sõbralikus Ungari riigis,seal kinddlasti nid vist senini müügil?Kui kellelgi oleks pakkuda IKARUSE (huvitaks ainult linnaliini bussid) mudeleid hinna eest ,mis kohe kirvest selga ei lööks.Andke palun PS teada.
Vasta

Soovitan vaadata Ebay:st. Kuigi ma ei ole päris kindel sealses maksmis süsteemis.Kuid kõik peaks olema läbirääkimiste küsimus.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne