Kunagi jäi mul jutt pooleli teemal, kuidas osade Lasnamäe kolonni Ikarus 280-dest olid ülekoormusest ära vajunud keredega - tagasilla järel, enne lõõtsa oli selgelt näha külgvaates kuidas kere oli deformeerunud ja nii liist kui alaserv teatud määral "ära vajunud". Sama on ka osade vanade tagamootoriga Scaniatega, Soome Wiima, Ajokki ning Volvo B10R Säffle vanemad mudelid. Tehasest väljudes oli kere küljejoon sirge, aastatega raam ja kere väsis ning kaotas oma esialgse jäikuse ja mootori raskuse, kaalujaotuse ning teede konaruste poolt tekitatud pinged tähendasid et raske mootoriga tagaosa vajus allapoole.
Oma jutu illustreerimiseks sai otsitud pilte, leidsin pilte 80. aastatest ja varasemast perioodist, kuid 90. aastate esimesest poolest oli vähe pilte. Oskab keegi viidata mõnda linki või saata mulle fotosid? Oleks hea meel selle üle.
Vaatasin täna Automoto pildialbumeid ja leidsin selle Ikaruse pildi. Küsimus selles, et kas keegi kasutajatest oskab öelda kas see buss veel alles seal või läinud juba kõige kaduva teed?
(Seda postitust muudeti viimati: 04-02-2007, 22:37 PM ja muutjaks oli Sillu.)
cesium Kirjutas:Vaatasin täna Automoto pildialbumeid ja leidsin selle Ikaruse pildi. Küsimus selles, et kas keegi kasutajatest oskab öelda kas see buss veel alles seal või läinud juba kõige kaduva teed?
Viimased andmed ajast ca pool aastat tagasi (täpselt ei mäleta, millal sealkandis viimati liiklesin), ent usun, et on alles. Seda kasutab üks talunik enda träna (masinaosade, tööriistade ja muu sellise) hoidmiseks.
cesium Kirjutas:Vaatasin täna Automoto pildialbumeid ja leidsin selle Ikaruse pildi. Küsimus selles, et kas keegi kasutajatest oskab öelda kas see buss veel alles seal või läinud juba kõige kaduva teed?
Viimased andmed ajast ca pool aastat tagasi (täpselt ei mäleta, millal sealkandis viimati liiklesin), ent usun, et on alles. Seda kasutab üks talunik enda träna (masinaosade, tööriistade ja muu sellise) hoidmiseks.
See veel üks isend, mis peaks olema võimalik suhteliselt väikse vaevaga liikuma saada. Vanust tal ka vähem, kui TAKi ülesvuntsitud ametivennal. Pealegi ei ole vist rohkem ühtki 260.50 seeria Ikarust Eestis säilinud.
(Seda postitust muudeti viimati: 24-06-2011, 20:33 PM ja muutjaks oli Edel.)
Hakkas huvitama,mis mootoreid Ikarus 250-256-tele peale pandi,mis Eestis sõitsid. Enamasti 10 350CM3 ja 190HJ (neid ka linnalähi- ja linnaliinibussidele). Kui palju neid 220HJ busse meile tuli? Mõnel bussil on näiteks 10 690CM3 ja 162KW,ehk siis 220HJ.
Kas muidu väliselt need mootorid ka erinevad on? Kas kubatuur neil mõlemil mootoril mitte sama polnud?
R4R6 Kirjutas:Kubatuuri täpset erinevust ei tea aga silindri läbimõõt oli 3mm suurem
Mulle kunagi keegi ütles,et ühel on silindri läbimõõt 122 ja teisel 125mm? Või oli hoopis 119 ja 125mm? Ei mäleta ja ei leia hetkel ka neid pabereid,kuhu see mul kirjutatud oli.
EdR Kirjutas:Leidsin interneti avarustest veel ühe endise Eesti Bussi värvides Ikaruse kusagil Venemaal vms. kohas liikumas.
Kes tuvastaks meie endise numbri?
Neid numbreid ei tuvasta, sest Eesti Bussi aegu ju peale reg. nr. muud poldki!
EdR Kirjutas:Leidsin interneti avarustest veel ühe endise Eesti Bussi värvides Ikaruse kusagil Venemaal vms. kohas liikumas.
Kes tuvastaks meie endise numbri?
Vaadates värviskeemi ja eeldades, et tegemist on ikka endise Eesti Bussiga, jääb 4 varianti: 429, 432, 434 või 496AKP. Kui nüüd võtta arvesse seda "250" seal esitulede vahel arvestusega, et venkud pole viitsinud selle kallal isetegevust teha, kukuvad esimesed kolm varianti ära. 429, 432 ja 434 olid kirjaga "250-59". 496AKP siis kõige loogilisem. See buss peaks olema endine Mootori 3018. Natuke vastuväiteid samas. 496AKPl olid külgedel lendavate luikede vms kujutised. Teades üldjoontes idanaabrite töökultuuri, on kaheldav, et nad oleks viitsinud need sealt maha kraapida. Muidugi võib olla on tegemist progressiivse mõttelaadiga omanikeringiga, kellele meeldis EB värvikombinatsioon ja otsustasid bussi lihtsalt üle värvida
Kahjuks aga peab tõdema, et kõige tõenäolisem variant: tegemist mõnega endistest Nordeka bussidest.
Seal lennuväljal ju rentnikke kotiga.Ja mulle vist selge kellele see Ikarus kuulub. Veidi aega teadasaamiseks.Buss ise asub hetkel väga lolli koha peal, aia tagant paistab vaid katus. Bussile saaks ligi ma vaid äripäewiti.Eks ootan puhkuse ära(siis aega rohkem).See lennujaama ümberehitus võtab ikka aega ,enne kui seda Ikarust jälle liigutama hakatakse.
PETSS Kirjutas:Seal lennuväljal ju rentnikke kotiga.Ja mulle vist selge kellele see Ikarus kuulub. Veidi aega teadasaamiseks.Buss ise asub hetkel väga lolli koha peal, aia tagant paistab vaid katus. Bussile saaks ligi ma vaid äripäewiti.Eks ootan puhkuse ära(siis aega rohkem).See lennujaama ümberehitus võtab ikka aega ,enne kui seda Ikarust jälle liigutama hakatakse.
Ku võimalus tuleb,vorbi tast pilte ka. Huvitab ennastki,mis ostarve sellel bussil seal on.