Postitused: 426
Teemad: 19
Liitus: Jan 2007
Maine:
8
Tuleb tõdeda, et need vanad 500se seeria Maz kallurid on juba üpriski haruldaseks jäänud, vähemalt Pärnus pole neid üldse enam viimastel aastatel liikumas tabatud... Mis siis veel rääkida sadulautodest ja kunagi nii levinud kraanadest. Tallinn näib neist mõnevõrra rikkam olevat.
Postitused: 426
Teemad: 19
Liitus: Jan 2007
Maine:
8
Tea, kus selline viljapuhtija ka paikneda võiks...
Eks neid Gaz 51 ja Gaz 53me baasil olevaid puhtijaid ikka siin-seal veel on, enamus kahjuks aga vrakid. Huvitav, kas mõni seda tüüpi isend kusagil veel aktiivset kasutamist leiab?
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
Mister X Kirjutas:Tuleb tõdeda, et need vanad 500se seeria Maz kallurid on juba üpriski haruldaseks jäänud, vähemalt Pärnus pole neid üldse enam viimastel aastatel liikumas tabatud... Mis siis veel rääkida sadulautodest ja kunagi nii levinud kraanadest. Tallinn näib neist mõnevõrra rikkam olevat.
On tõesti neid vähe. Ma Tallinnas kallureid (5549) 5-6tk liikumas näinud olen ja teise põhiosa moodustavad kraanad,enamus 5334 baasil,veel paar tk vanad 500 baasil.
Eelmine aasta nägin ka ühte sadulat liikumas,MAZ nagu MAZ ikka,kuid rattad olid teised,nagu enamus Scannidel ja Volvodel,kuid sillad vist ikka samad,igaljuhul undas küll nagu MAZ 500 ikka.
Kas kusagil portesid ka liikumas veel on? Pole neid liikluses ammu juba näinud.
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 256
Teemad: 4
Liitus: Aug 2004
Maine:
8
Viga võib olla kõverates velgedes, aga ühest kommentaariumist leidsin ka sellise vastuse: "MAZ-autod jõnksutavad tagumist poolt seetõttu, et nende rattaid ei kinnitata rummu külge klassikaliselt poldi ja mutriga,vaid eriliste kiiludega ja kahe ratta vahele pannakse distantsvõru. Kui seda päris korralikult ei tehta, jäävad rattad viskama. Küljejooksu teevad autod seetõttu, et sild ei ole risti auto raamiga, põhiline viga on vedru tsentri poldis."
Ei ole ise nii suur MAZ-i ekspert, et seda kinnitada või ümber lükata.
Postitused: 354
Teemad: 23
Liitus: Oct 2004
Maine:
0
Seal ei derformeeru ära mitte velg vaid vahevits(rõngas),mis on
paigaldatud kahe velje vahele.
Raske koormaga esimese käiguga kohalt ära minnes kippus mõnikord
veljepaar rummu peal ringi tõmbama.See kulutas rummu tähikut
ebaühtlaselt(väikese kandepinna tõttu),kokku pressitud vahevits ja
saamegi tulemuseks loperdava rattapaari.
Hea lahendus oli ainult rattapoltide vahetus,nimelt rattapoldid olid
kinnitatud rummutähiku külge splindiga.
1985 Lada 1300 SL
Postitused: 686
Teemad: 87
Liitus: Mar 2006
Maine:
6
Mis plaan piirivalvel selle isendiga? Säilitada ja taastada tulevikus retrosõitudeks? Minu teada on isend pikalt seisnud...
Oksjonile see igatahes ei tule, sellise vastuse sain osta-ee-st.
Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Postitused: 426
Teemad: 19
Liitus: Jan 2007
Maine:
8
Eriti huvitav on see roolisüsteem, mille kaudu saab adrapoiss juhtida saha tööd. Päris üllatav, et selline puhtast rauast aparaat on siiani säilinud, pole leidnud teed vanarauda. Ei tea, kui haruldane see isend on, kuid üpris vana kindlasti.
Ise näinud-katsunud järeleveetavat teehöövilit. Ehituselt umbes samasugune, ent adrahõlmu asendas lai sahk.