smolin Kirjutas:Volvo prototüüp Philip aastast 1953.
Ja õige vastus on olemas.
Tegu oli Ameerika turule sihitud prototüübiga, mis aga tootmisse ei jõudnud. Jõuallikaks oli 120-hobujõuline V8, mida hiljem pruugiti Volvo kergveokeil (ka ühel JJVV eksponaadil on selline mootor, kuid kahjuks kinni jooksnud).
Tegu jah Beijing BJ 750-ga. Üliharuldane auto isegi Hiinas (ainuke number toodangu kohta, mis õnnestus leida, on 80) ja ka tehnilisi andmeid ei osata enamasti pakkuda. Ime küll, aga saksakeelne "auto katalog 1980" on andmeid hankinud, ka foto pärit samast väljaandest. Tegu siis nn. Hiina Volgaga, sest mootor on sama, mis Beijingi tollastel maasturitel, ehk siis Volga mootori koopia. Kui maasturil on pakkuda 75 hobujõudu, siis sedaanil tervelt 100. Teljevahe 2790 mm, välismõõtmed 4802x1785x1430 mm, tühimass 1550 kg. Max. kiirus 140 kmh. Volga mis Volga. Tundub et rikastasin praegu internetti selle auto andmete osas lausa kordades
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.
Vihje nr.2:
...aga toodeti teda kuskil märksa kaugemal. Sisuliselt on tegu ühe briti autoga, mille välimust on pisut kohendatud. Mootori kubatuuriks oli mõlemi puhul 1489 cm3
Autosid on toodetud nii Indias kui LAV-is, ja toodetakse siiamaani, aga pildil on tõepoolest BMC Austraalia filiaali toodang ehk Morris Major Se II. Majorit ja sõsarmudelit Austin Lancerit toodeti kahes seerias 1958-62, suurema mootori (1622 vist) ja uue faceliftiga Major Elite'i veel 1962-64, seejärel asendati need BMC 1100/1300-ga. Ja tegu oli tõepoolest variatsiooniga inglaste Wolseley 1500 / Riley One-Point-Five (ametlik kirjapilt muuseas) baasil.