Postitused: 772
Teemad: 567
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
Kõige mõistlikum oleks Sul otsida uus töökorras mootor + karburaator. Muidugi... ka praegusest mootorist võib ka uue "pea" saamisel asja saada, kuid kes teab, mis seisus vänt/saaled/kolvigruppki on. Silindrid ju pikka aega lahtiselt seisnud.
Küsimus teadjamatele - miks on "tulemüüril" kaks süütepooli? Minu meelest on mossedel ikka läbi ajaloo olnud neljane jagaja...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Postitused: 686
Teemad: 87
Liitus: Mar 2006
Maine:
6
Huvitav, mille jaoks kahte süütepooli vaja läks? Justkui tagavaraks teine sinna kruvitud.
Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Postitused: 1,443
Teemad: 42
Liitus: Jan 2002
Maine:
2
Süütepoolide kohalt meenub siit kuskilt loetud lugu mingist mossest ja ka sierrast, milledel töökindluse tõstmiseks niiske ilma korral teine süütepool kapoti all. Et kui järjekordse loigu järel tõrge tekkinud, juhtmed ringi ja teekond jätkub. Vene elu.
Sellisele muidu väiksemaid pudinaid, klappe-tihendeid, või suisa karpat-plokikaant ei ole müüa? Uusi?
Postitused: 2
Teemad: 1
Liitus: Mar 2007
Maine:
0
polsterdus jääb muidugi sama - see on väga heas korras, uste polstririidelt pole kilegi maha võetud (ups, võibolla on hoopis ise pandud see kile, et hoida autot ilusana?)
originaalvärvi uskumast ma siiski kohe veel ei loobuks, sest ülevärvimistöö on sellisel juhul väga põhjalik - ka roolisammas, armatuur jm on hallid. ma kahjuks ei ole temaga veel päris ühe katuse alla kolinud, visiitabielu, ja ei saa seetõttu täna õhtul täpsemaid uuringuid teha
kui keegi teab kuskil mõnd sobilikku töökorras mootorit, siis ilmutaks tagasihoidlikku huvi...
Postitused: 1,296
Teemad: 69
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
Kunagi oli selline oranz-punakas kruntvärv olemas, arvestades Moskvitshi tehase nooruslikku lööktöö kollektiivi, ei pruukinud kõikidesse kohtadesse halli kattevärvi pihustuda.
Polster on kõige kahtlasem element. Kunagi sai ka leitud tehase poolt paigaldatud kiledega Volga. Peale kilede eemaldamist oli muidugi tore vaadata täiesti määrdumata riiet. Paraku on tänaseks päevaks polster täiesti pudenemas, sest õhk ei pääsenud riide ja kile vahel liikuma. Dermatiin on muutunud kivikõvaks ja istuda ei julge, sest iga hetk tundub pragunevat. Seega kui on plaanis jätta asi muuseumi eksponaadiks, siis las jäädagi kiled peale, niikuinii pikka pidu ei ole.
Sellistest mootoritest on igasugu eriversioone, küll pumpade pealt ja muude agregaatide tagant võib sarnaseid leida, seega tasuks pisut hoogu pidada ja ikka kataloogi alusel õigete numbritega detaile koguma hakata. Töökorras mootorit ei ole mõtet otsida ja eesti maainimeste jutte remonditud mootoritest ei tasu kunagi uskuda. Mootorite remontimise kvaliteet on aastatega tunduvalt paremaks läinud, seega oleks otstarbekas komplekteerida originaal mootor õigetest detailidest ja see siis oma silme all lasta remontida usalduväärsete spetsialistide poolt, kes on nõukogude metallitööd ka enne teinud, mitte ainult Fordidele uusi juppe sisse ladunud.
Las Taruvaras jätkab kommenteerimist...
Tõnu Piibur
5116265
Postitused: 1,083
Teemad: 207
Liitus: Sep 2002
Maine:
0
Piibur Kirjutas:Kunagi oli selline oranz-punakas kruntvärv olemas, arvestades Moskvitshi tehase nooruslikku lööktöö kollektiivi, ei pruukinud kõikidesse kohtadesse halli kattevärvi pihustuda.
Selle äärmiselt vastupidava kruntvärvi nimi oli tinamennik-segati tavaliselt kodustes tingimustes kokku oksoolist ja tinamenniku pulbrist-aga tehases minuteada tinamennikkruntvärvi ei kasutatud, kuna tinamennikuga kattevärv hästi ei nakka. Tõenäoliselt on konkreetsel masinal releeregulaatori rikke tõttu akupatarei tihti "keema" läinud ja väljunud happeaurud enda ümber kereosadele rohkelt roostet külvanud-siit ka kodused värviparandused tinamennikuga.
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.