11-07-2007, 13:40 PM
Kirjutaks siin oma uuest "hullustusest" 
Nimelt sain kunagi kellegi käest tasuta Veterok 8M päramootori.
Et sellega midagi teha polnud, jäi see seisma ja seisis kuurinurgas kuni tänaseni. Ühel päeval seda uurides, hakkasin mootorit lammutama; selgus, et tegu on üsna huvitava mootoriga. Tekkis idee ehitada sellest midagi.
Idee on järgmine - Veterok forsseerida ja mootor pookida Minski käigukasti otsa.
Peab ütlema, et antud mootor on suhteliselt kummalise konstroktsiooniga. Esiteks on sel ühe kanaliga ehk otseläbipuhe. Teiseks on keegi geniaalne insener välja mõelnud puurimise teel loodud ümmargused aknad. Kolmandaks on need aknad nii sisselaskel kui väljalaskel sama suured. Ja neljandaks vaatasid karterist vastu lahtivõetavad, ent nõellaagritega kepsud...
Karter:
![[Pilt: 012766545893cd_m.jpg]](http://static1.nagi.ee/i/p/66/54/012766545893cd_m.jpg)
Sisselase:
![[Pilt: 01276661e9ef32_m.jpg]](http://static1.nagi.ee/i/p/66/61/01276661e9ef32_m.jpg)
Väljalase:
![[Pilt: 01276662781e82_m.jpg]](http://static1.nagi.ee/i/p/66/62/01276662781e82_m.jpg)
Silindripead:
![[Pilt: 01276665903cc2_m.jpg]](http://static1.nagi.ee/i/p/66/65/01276665903cc2_m.jpg)
Klapid:
![[Pilt: 01276653c34599_m.jpg]](http://static1.nagi.ee/i/p/66/53/01276653c34599_m.jpg)
Esimene töö oli eemaldada vana väljalaske kest, sest päramootoril on summuti asemel õõnsus jala sees, minul on aga kavas teha sinna asemele hoopis kaks resonaatorit. Teine tehtud töö on väljalaskeakende veidigi korralikumaks tegemine. Akende ette kavatsen tulevikus keevitada uued väljalaske flantsid.
Ümbertöötatud väljalase:
![[Pilt: 012766689ed8e5_m.jpg]](http://static1.nagi.ee/i/p/66/68/012766689ed8e5_m.jpg)

Nimelt sain kunagi kellegi käest tasuta Veterok 8M päramootori.
Et sellega midagi teha polnud, jäi see seisma ja seisis kuurinurgas kuni tänaseni. Ühel päeval seda uurides, hakkasin mootorit lammutama; selgus, et tegu on üsna huvitava mootoriga. Tekkis idee ehitada sellest midagi.
Idee on järgmine - Veterok forsseerida ja mootor pookida Minski käigukasti otsa.
Peab ütlema, et antud mootor on suhteliselt kummalise konstroktsiooniga. Esiteks on sel ühe kanaliga ehk otseläbipuhe. Teiseks on keegi geniaalne insener välja mõelnud puurimise teel loodud ümmargused aknad. Kolmandaks on need aknad nii sisselaskel kui väljalaskel sama suured. Ja neljandaks vaatasid karterist vastu lahtivõetavad, ent nõellaagritega kepsud...
Karter:
![[Pilt: 012766545893cd_m.jpg]](http://static1.nagi.ee/i/p/66/54/012766545893cd_m.jpg)
Sisselase:
![[Pilt: 01276661e9ef32_m.jpg]](http://static1.nagi.ee/i/p/66/61/01276661e9ef32_m.jpg)
Väljalase:
![[Pilt: 01276662781e82_m.jpg]](http://static1.nagi.ee/i/p/66/62/01276662781e82_m.jpg)
Silindripead:
![[Pilt: 01276665903cc2_m.jpg]](http://static1.nagi.ee/i/p/66/65/01276665903cc2_m.jpg)
Klapid:
![[Pilt: 01276653c34599_m.jpg]](http://static1.nagi.ee/i/p/66/53/01276653c34599_m.jpg)
Esimene töö oli eemaldada vana väljalaske kest, sest päramootoril on summuti asemel õõnsus jala sees, minul on aga kavas teha sinna asemele hoopis kaks resonaatorit. Teine tehtud töö on väljalaskeakende veidigi korralikumaks tegemine. Akende ette kavatsen tulevikus keevitada uued väljalaske flantsid.
Ümbertöötatud väljalase:
![[Pilt: 012766689ed8e5_m.jpg]](http://static1.nagi.ee/i/p/66/68/012766689ed8e5_m.jpg)
![[Pilt: 01276667ef8829_m.jpg]](http://static1.nagi.ee/i/p/66/67/01276667ef8829_m.jpg)