Ikarus, osa 5

Kahjuks pole olnud aega pilte üles riputada, kuid 26. juunil oli minu jaoks üks tähtis päev. Nimelt sain ma jälle (üle viie aasta, kui mälu mind ei peta) sõita linnaliini Ikarusega. Kes tahab, see mingu ja nautigu ise, Kaunases neid vähemalt sel päeval oli liikvel rohkem kui kaks. Kusjuures, isegi [vähemalt] üks 28x seeria oma oli täiesti saadaval, ainult ole õigel ajal õiges peatuses!Smile
Vasta

Albu Kirjutas:Laulupeole oli tulnud ka Ikarus 255 925BMV, nii et täitsa olemas ja sõidus see vana IkarusSmile
http://fotoalbum.ee/pilt.php?id=5007227
Ja mina nägin ainult korraks läbi puude mööda Pirita teed sõitmas. Ei julgenud isegi kindlalt väita, et oli see buss Sad
Vasta

Regardman Kirjutas:
EdR Kirjutas:Kas rohkem pilte ei teinud? Krt,oleks mina seda teadnud!

Tõeline bussifänn oleks pidanud ikka kohal olema sellisel püha üritusel.

See pilt tehtud viimasel hetkel, kui enamik busse juba läinud, mäest alla tulles järsku nägin nende parkla asemel ehitatud majade taga seda Ikarust ja kui selle taha jõudsin, vilgutas too suunatuld ja sõitis minema... Niisiis ainus pilt, vähemalt tõestus, et see buss on elus!
Ma arvan, et huvilisi oli laulupeoga seoses Tallinna tulnud busse uudistamas piisavalt, äkki kellelgi veel miskit, ei tea. /Laulupidu ju hea Eesti bussinduse indikaator, busse kokku nende päevade jooksul (vähemalt) umbes 300, seekord ei näinud ma ühtki PAZi, aina uuemaid busse ostetakse; aint et korralikult pildistada neid sel pühal üritusel on raske, pigem saab teha grupipilte.../
Vasta

Albu Kirjutas:Laulupeole oli tulnud ka Ikarus 255 925BMV, nii et täitsa olemas ja sõidus see vana IkarusSmile
http://fotoalbum.ee/pilt.php?id=5007227
Tartu kandi buss kah liikvel, kusjuures, see on viimane Ikarus, millega mina ma sõitnud olen. Tookord oli ka tellimusreis, oleks pidanud minema koos veel 10 sõbraga VanHooli peale, kuid juht seisukohti ei võtnud ja lisaringiga see 255 tuligi... 2 aastat tagasi oli see buss väga heas korras ja arvan, et järgmised 3 aastat see veel tellimusi veab.
Vasta

41Degree Kirjutas:Kahjuks pole olnud aega pilte üles riputada, kuid 26. juunil oli minu jaoks üks tähtis päev. Nimelt sain ma jälle (üle viie aasta, kui mälu mind ei peta) sõita linnaliini Ikarusega. Kes tahab, see mingu ja nautigu ise, Kaunases neid vähemalt sel päeval oli liikvel rohkem kui kaks. Kusjuures, isegi [vähemalt] üks 28x seeria oma oli täiesti saadaval, ainult ole õigel ajal õiges peatuses!Smile
Kaunases on väga palju linnaliini Ikarusi, nii 280 kui ka 260. Vilniuses sõidavad üksikud 280 liini. Panevezyses sõidab üks 280 ja paarkümmend 260 liini. Vilniuses sai ka nähtud LAZ bussi maaliinil ja Tr9 trolli tellimusveol.
Vasta

See on konkreetse detaili varuosakood. Mootori number peab olema numbriraudadega sisselöödud kujul.

Asp

EdR Kirjutas:Ikaruse asjatundjad,kus asub Ikarus 250 mootori number? Panen paar pilti. Kas See ongi mootori number? Asub väntvõlli otsa kohal üleval kohe.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

http://www.youtube.com/watch?v=85dJ5T8lw...ted&search= Väike mäluvärskendus Ikarustest veel,kes juba ära unustanud on. Mäletan,et ka päris mitu Harjumaa Liinide 3-ukselised (ka mõned vanemad 2-ukselised) Ikarus 260-d tegid 2. ja 3. käigul sellist häält,nagu see videol esimesel kolmel käigul. HML olid sellise häälega 3202,3203,3205(2-ukselised),3249,3252 ja 3257.


Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

Kõigukangiliigutamine tundub küll kalapüügi moodi rohkem. Ja uksed käivad ikka ulmelise kolksuga.
Vasta

Käigukangi lõtk on ikka aukartustäratav küll Big Grin
Vasta

Äkki sobib see pilt siia ka(Ikarus Lux):
   
Vasta

reymo1995 Kirjutas:Äkki sobib see pilt siia ka(Ikarus Lux):
        
ohoh... see sobib mitte ainult siia!!!

See on Tallinna Bussipargi Lux number 246 - ainuke vanematest Luxidest, millest senini polnud ühtegi pilti. Sõitsid sellega Martin Aron ja Illar Link, aga kui 1 miljon täis sai, oli bussil Aron üksi. Veidi hiljem Aron suri, aga Link ilmus välja Ikarus 250-te peal, kus oli hulk aega ka brigadir. 1975.a. paiku oli temast Õhtulehes pikem jutt.

Kas selle pildi saamisloost võiks veidi rohkem teada saada? Ja ehk ka suuremas formaadis skanni?
Vasta

reymo1995 Kirjutas:Oot,see on siis ainuke teadaolev pilt sellistest bussist Eestis?
Mitte sellistest bussidest vaid sellest konkreetsest bussist Wink
Vasta

Juunikuus õnnestus teha väike ring Kesk-Euroopas. Muude tegevuste käigus üritasin välja uurida, kuskohas näeb veel liikumas 200-seeria Ikarusi, mis on senini kõige südamelähedasem sõidukimark. Lühidalt siis nähtu:
Esimene koht kus Ikarus silma hakkas oli Leedus Panevežys, oli ka pühapäevane päev ja busse vähe liikvel, aga vähemalt üks 260 oli liinile saadetud. Poolas esimesel läbisõidul ei näinud ühtki, aga tagasiteel sai tehtud Bialystokis pikem peatus ja selles linnas liikus 280 ja C80 seeria omi üksjagu. Enamuses olid need modifitseeritud ninadega, kuid nägid väga raiped välja. Slovakkia ühes suuremas linnas Košices liikusid mõned 280d. Ungaris pea kogu bussipark koosneski ainult 200-seeria Ikarustest, nii et avastamisrõõmu oli palju. Kusjuures Ungaris neid modifitseeritud käkerdisi ei olnud peaaegu üldse. Enam-vähem kõik olid sellised nagu meilgi siin mõni aeg tagasi liikusid. Suurem erinevus vbl selles osas, et lühikesed Ikarused olid seal enamjaolt tagamootoriga. Täpsem nimetus oli neil Ikarus 266 kui ma ei eksi. Suuremates linnades oli näha ka 400-seeria busse, kuid mitte eriti ohtralt. Miskolc ja Debrecen, kaks Ungari suurlinna, mis teele jäid, omasid pea sajaprotsendiliselt Ikarustest koosnevat bussiparki. Rumeenias liikus samuti palju 200-seerialisi, kuid need nägid pea kõik vanad ja väsinud välja. Üldjuhul oli märgatav tendents, et igas riigis kasutati peamiselt oma riigi toodangut. Nii olid Poolas linnabussid põhiliselt Jelczid ja maaliinid Autosan H9 modifikatsioonid. Slovakkias oli valdav enamus Karosad. Ungaris ja Rumeenias Ikarused. Rumeenias liikusid mõned ROCAR nimelised eksoodid, mis paistsid ka just nagu kohalik produktsioon olema ning MAN on sealmaal ka kõva sõna.
Kõige ehedam mulje jäi lõppkokkuvõttes ikkagi Ungarist. Mitte ainult 200-seeria Ikaruste rohkuse tõttu, vaid need nägid kõik välja ka nagu oleks alles esimest nädalat liinil. Siia lõppu ka siis mõned pildid. See kollane 266 tuli kuskil suvalises külas vastu, 280ned on Debreceni linnatransport. Rohelised olid seejuures veel metaanil töötavad isendid.
   
   
   
Vasta

Kas need viimases postituses olevad Ikarused on 22,5 tolliste ratastega?

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

Kui väheke norida, siis see kollane pole mitte 266 vaid 256.44. 266 ei ole kunagi olnud ees topeltust.
Aga kas sa Ikarus EAG seeriat (selliseid nagu Helsingis) ka nägid?
Vasta

geooon Kirjutas:Kui väheke norida, siis see kollane pole mitte 266 vaid 256.44. 266 ei ole kunagi olnud ees topeltust.

Ei ole ka 256. tundub rohkem 260.27 moodi,n.n. linnalähiliini varjant. Molu on jah turitiseeria bussi oma.
Huvitav on veel,et vasakul juhi küljeaken on väike. Selliseid olen näinud vaid uuematel turistiseeria Ikarustel.

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

EdR Kirjutas:
geooon Kirjutas:Kui väheke norida, siis see kollane pole mitte 266 vaid 256.44. 266 ei ole kunagi olnud ees topeltust.

Ei ole ka 256. tundub rohkem 260.27 moodi,n.n. linnalähiliini varjant. Molu on jah turitiseeria bussi oma.
Huvitav on veel,et vasakul juhi küljeaken on väike. Selliseid olen näinud vaid uuematel turistiseeria Ikarustel.
Pigem siiski 256. Lihtsalt linnalähiversioon. 260 ei saa olla, sest tal oli tagamootor. Kui nüüd natuke meenutada, siis hakkas silma, et buss oli ka 12-meetrine. Kuna 266 peaks olema 11-meetrine, siis jah sry, kiirustasin veic marginumbri väljapakkumisega Smile
Vasta

Umbes 5 päeva tagasi oli Ülemiste emexist avastatud üks Ikarus tehnoabi. Kas 2921 lõpuks läks?

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta

EdR Kirjutas:Umbes 5 päeva tagasi oli Ülemiste emexist avastatud üks Ikarus tehnoabi. Kas 2921 lõpuks läks?
No mis muu veel siis??
Vasta

Mootori ajal,veel 90-tel oli kasutusel õppesõiduks kollane linnalähi Ikarus 260.27-tüüpi buss,kandis parginumbrit 3927. Lõppkokkuvõttes tahaksin teada,mis sellest hiljem sai? Läks liinile ja nummerdati mingi 32xx või 33xx peale ümber?

Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 13 külali(st)ne