53 mootor jõuetu
#1

Et siis sai tehtud 53 mootorile kap. remont - uued kolvid/hülsid ja uus väntvõll. Muidu on kõik nagu OK, õlisurve hea, ei suitse ega midagi, kuid asi on jõuetu. Kolmanda käiguga veel on mootoris mingit elu tunda, neljandaga kaob igasugune jõud. Maksimaalkiirus 70 ringis. Käivitus aga poolest pöördest. Küünlad lähevad märjaks. Karpasse pandud uued düüsid, jagaja kontaktid korrastatud, kütusepump uus, transistorite ja takistite plokid vahetatud, uued küünlad, juhtmed ja piibud. Nukkvõlli märk raamatu järgi paigas (I ja o kohakuti). Süüde märkide järgi paigas. Pidurid ei ole peal.
Mõistus täitsa otsas. Oskab keegi soovitada, millele veel tähelepanu pöörata?
Vasta
#2

Pakun, et mootor alles nii tihe, et ei lähe edasi. Sul peaks ju alles sissesõit toimuma.
Vasta
#3

Läbisõit peale kapitaali on tõesti olematu, 500 km ehk on. Aga nii uimase autoga ei saa sõitagi, kogu aeg teistel jalus.
Enne kapitaali oli sama jama, selle pärast saigi remont üldse ette võetud. Surved olid väga ebaühtlased ja madalad, 8 bar keskmiselt. Vanad tegijad arvasid, et on hõre ja selle pärast ei ole jõudu. Tuleb aga välja, et kala kuskil mujal. Selline mulje jääb, et süüde on hiline (musta suitsu ajab). Kui aga jagajast varasemaks keerata, siis hakkab karpasse taguma. Müstika.
Vasta
#4

Kas selle mootoriga enne remonti ka pikemat aega kokkupuudet oli ? Kuidas mootoril hääled olid? Kas mootori töö oli ühtlane? Kui lonkas ja töö oli ebaühtlane, siis viga on nukkvõllis, sest nukid ei ole töödeldud tehases selliste parameetrite järgi nagu vaja, vaid on teostatud ivani oma äranägemise järgi. Sellise nukkvölliga mootorit ei saa kunagi korralikult tööle. Vaata kusagilt nukkvõll otse Gorki tehasest tulnud mootorist.
Mootorit on võimalik sul selle nukkvõlliga erksamaks muuta selliselt, et muudad natuke nukkvõlli nukkide asendit väntvõlli suhtes. Tuleb tekstoliidist hammasratas maha võtta ja selle taha treida umbes 1 - 1,5 mm seib ja hammasratas tagasi. Sellega muutub gaasijaotus varajasemaks. Kui küünlad on märjad, siis see näitab, et gaasijaotus on hiline.
Jamada võib ka veel tekstoliidist hammasratas, sest liigub natukene metallist südamiku peal ja tulemus ongi jõuetus ja ebaühtlane tõö. Vaheta hammasratas ja kui ei aita siis proovi seibiga . Võid katsetada ka paksemate seibidega. Selliselt on praktikas probleemile lahendusi saadud.
Vasta
#5
Exclamation 

Tänud Aarele.
Sai see rape ostetud (siiamaani nean seda päeva) raamsaale kerge kolksuga. Kolbide/hülsside vahetuseks tegelikult otsest vajadust ei olnudki, aga vanad mehed väga soovitasid. Ja kuna mootor tuli nii või teisti laiali kiskuda läks vahetusse ka kolvigrupp. Nii et sõita sai enne remonti paarsada km, kui sedagi. Kindel on see, et mingi soss-sepp suure haamri ja mingi matiga oli mootoris juba enne mind laamendanud (väntvõlli hammasratta ja laagripukkade kallal oli tarvitatud haamrit - ei saa aru milleks küll). Ega ta enne ka hästi ei töötanud, turtsus ja podises samamoodi. Lootsin sinisilmselt, et kapitaaliga need mured kaovad .
Omalgi mõlkus see nukkvõlli ajastuse teema meeles. Kavatsesin terve hamba võrra varasemaks tõsta. See seibi teema on muidugi väga huvitav, ei oleks ise selle peale kuidagi tulnud.
Nüüd olen julgust juurde saanud, et olen ikka õigel teel. Hommepäev kisun selle risu uuesti laiali ja vaatame, mis saab.
Vasta
#6

Olen isegi taolise 53 otsa sattunud. Tõin kunagi Tartust uue kõrge kongiga 53. Kolmanda käiguga kiirendasin 60-70, siis neljas sisse ja sõitsin niikaua kuni hoogu jätkus, siis jälle kolmas sisse. Jõudu polnud absoluutselt. Arvasime kah esialgu, et nii uus asi, vajab veel sissesõitmist. Kuu ajaga ei muutunud mitte midagi. Siis urgitseti vana auto mootori seest vana nukkvõll välja ja pandi uue asemele. Pärast oli auto nagu uuesti sündinud, jõudu jagus isegi haagise vedamiseks.
Vasta
#7

Tervist ei hakanud uut teema tegema. Küss säärane,et ega kellelgi pole gaz 53 uut mootori plokki pakkuda.
Vasta
#8

Nukkvõlli koha pealt hoian suu kinni. Ettevaatlikuks tegi aga see karpa düüside vahetus. tagasihoidlik kogemus on õpetanud, et uued pakendi remontkomplektid, eriti düüsid, rikuvad "hea karburaatori" ära. No ei käi, tee või tina.
Teine asi - süüde on vale. Varasem süüde käivitab mootori hästi, hilisem süüde annab minekuks jõu.
Kolmas asi - osad küünlad petavad juba uuest peast. Kuhugi maale töötab ja sealt edasi jokk. Mootorihääl kusjuures on täiestoi talutav.

Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne