Postitused: 3,187
Teemad: 69
Liitus: Sep 2002
Maine:
64
Dziises, miks peab vana autot ilmtingimata kiviaegsete meetoditega remontima? Süütelamp peale ja on 0,3 sekundiga selge et mis ja kuidas.
Süütejärjekorda on kõige lihtsam kindlaks teha nookureid vaadates, see punnide teema on kilpluse maailmaklass.
Postitused: 3,187
Teemad: 69
Liitus: Sep 2002
Maine:
64
12-07-2007, 20:27 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-07-2007, 20:35 PM ja muutjaks oli
Jesper.)
Summuti lasti banaaniks, nagu eelpool mainitud, aga see ei puutu ju asjasse, kui tal süüde vale on.
Minu soovitused veel üks kord (ma pean küll tunnistama et ma konreetsest mootorist midagi ei tea, aga need on nii basic töövõtted et kindlasti töötavad seal ka):
1. Võta klapikambri kaas maha.
2. Keera vänta nii et esimene kolb oleks ülemises surnud seisus ja esimese silindri sisselaskeklapp oleks äsja sulgunud. Ülemist surnud seisu on võimalik parema puudumisel tuvastada kruvikeerajaga küünla august, pane see sinna sisse ja katsu vänta edasi-tagasi keerates ära tunnetada koht kus kolb jälle alla hakkab vajuma. Igasugu punnid unusta ära, nendega võib veini korkida mitte mootorit seadistada.
2. Võta jagaja maha, jagajalt kaas ka maha ja säti ta sellisesse asendisse, et rootor oleks esimese silindri väljaviigu poole.
3. Pane jagaja tagasi, eelnevat olukorda säilitades. Tavaliselt on selleks mitu võimalust, vali selline et jääks maksimaalne reguleerimisruum.
4. Pane tagasi klapikambri ja jagaja kaaned, ühenda juhtmed.
5. Käivita mootor.
Edasine süüte reguleerimine peaks toimuma süütelambi abil, aga sedasi peaksid sa ta vähemalt käima saama.
Täiendus: mõtlesin järgi ja lihtsustasin natuke juhendit.
Postitused: 186
Teemad: 34
Liitus: Apr 2005
Maine:
2
408 mootoril on jagaja rootoril ju ainult kaks asendit, kas ühte pidi või siis 180 kraadi teistpidi. nii, et rootori asend peaks õige olema.
Postitused: 3,187
Teemad: 69
Liitus: Sep 2002
Maine:
64
12-07-2007, 20:37 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-07-2007, 20:38 PM ja muutjaks oli
Jesper.)
Kust ta jagaja ringi ajamiseks jõu võtab? Kas otse vändalt, nukalt või kuskilt mujalt? Võimalus on ka, et nuka ning vända ja/või jagaja ajami ja vända omavaheline asend ei klapi.
Postitused: 186
Teemad: 34
Liitus: Apr 2005
Maine:
2
12-07-2007, 20:59 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-07-2007, 21:05 PM ja muutjaks oli
Planett2.)
408 mootor on alanukkvõlliga ning nukkvõll käitab jagajat. nukkvõll ja väntvõll on omavahel ühenduses hammasratastega neid ma pole puutunud ning enne lahtivõtmist süütevärk käis nagu kellavärk ainult klapid olid ebatihedad.
Proovin homme selle püti ära vahetada, vaatan mis teeb
Postitused: 3,187
Teemad: 69
Liitus: Sep 2002
Maine:
64
Nojah, ma ei usu ikkagi et see pütt seal midagi määrab, minu kõik mootorid ei tee püti puudumise peale teist nägugi. Aga noh kui sa oled täiesti kindel et nukk, vänt ja jagaja (kaasa arvatud süütejärjekord) kõik omavahel õiges asendis on, siis eks tee proovi. See, et mootor käivitub jagaja mingi täiesti x asendi peale viitab üldjuhul ikkagi sellele, et jagaja/nukkvõll on valesti paigutatud. Soovitan hankida süütelamp, teha rihmarattale märgid kui neid ei ole ning ikkagi konkreetselt järgi vaadata, mis hetkel sul see süütamine täpselt toimub - isegi kui kõik on õige ja viga ongi summutis, saad sa pärast sellega süüte ilusti paika panna.
Palju jagajal reguleerimisruumi kraadides on? Äkki sul on siiski jagaja 180 kraadi valesti ning sa keerad teda nii palju varasema poole et ringiga jõuab tagasi hilise süüte peale? Mootor võib õige süütega mitte käivituda ka näiteks liigrikka segu ja/või nõrga sädeme tõttu, sellisel juhul võib süüte hiliseks tegemine hääled sisse panna küll.
Postitused: 375
Teemad: 16
Liitus: Dec 2002
Maine:
0
407/403/408 jagajaid saab peale panna 180 kraadi valesti.Rootorit saab peale panna vaid ühes kindlas asendis.Aga kui ütled,et käivitub vaid siis kui on jagaja väga varajaseks keeratud siis on midagi ikka nihu.Tavaliselt on siis käivitumine vaevaline või võimatu.Hilisema asendi puhul on asi lihtsam.Kas ta Sul enne mootori remonti käis ikka ilusti?Nagu juba eelpool õeldud siis neil mootoreil on alaasetusega nukkvõll millelt saab käituse ka jagaja.Nuka otsas on tekstoliit-hammasratas mis saab käituse väntvõllilt.Selline lahendus on väga levinud-Mossed(v.a 412 mallid) ja GAZ-mootorid.Vat selle tekstoliit hammasrattaga see häda,et ta võib minna õhtale .Ja selle juures on kaks võimalust-kas tulevad mõned hambad maha.Sinu variandi puhul seda võimalust pole.Siis väntvõlli pööritades klapid ei liigu ja mahavõetud kaanega jagajal ei pöörle rootor.Teine võimalus on ,et metallsüdamik hammastatta sees on hakanud elema omaette elu(hammasratas käib nuka otsa kiiluga)Kui südamik on täiesti lahti siis,tulemus sama mis kadunud hammaste puhul.Võib aga olla,et südamik,on natukene hammasratta suhtes pöördunud ja siis uuesti paigale jäänud(väga ajutiselt).Aga siis mingil ajal pidi mootor ka ärevust tekitavat häält tegema .Minu kunagisel 403 tekkis mootorisse selline hääl(teatud pööretel)just nagu oleks mõni kepsu saale otsad andnud.Mureliku näoga uurisin asja ja vististi kogematta näppisin ka jagajat ja kolks kadus.Aga umbes nädala pärast oli ka kõik-käivitades läksid hammasratas ja selle südamik täiesti lahku.
Head soovides,Flanagan
Postitused: 3,694
Teemad: 114
Liitus: Jan 2003
Maine:
36
flanagan Kirjutas:407/403/408 jagajaid saab peale panna 180 kraadi valesti.Rootorit saab peale panna vaid ühes kindlas asendis.
sellest juba mitu head aastat, aga oma mäletamist järgi sain süüte 180kraadi valeksajamisega ka 412 motol hakkama. Tundub loogiline - jagajat aetakse ju ringi väntvõllilt ning mitte nukkvõllilt.
väga vale süüte sümptomid on samad, mis siinsel mosul: sisse-ja väljalaskesse paukumine. Niiet soovitan minagi veel süüdet uurida - aga nagu flagnan mainis, võib see põhjuse asemel tagajärg olla.
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Postitused: 756
Teemad: 23
Liitus: Sep 2004
Maine:
13
Siin pilt selge milles viga!
Kuna oled ka õlipumba demonteerinud, ei jälginud Sa kindlasti, mis asendis õlipumba võll oli sel hetkel nukkvõlli ja väntvõlli antud hetke asendis. Pumba oleks pidanud ka samas asendis tagasi panema, olles eelnevalt ka vänt- ja nukkvõlli keeranud pumba eemaldamisele eelnevale asendile. Praegusel hetkel sattus pump suvalises asendis hambumisse, ehk pumba otsal olev sälk, mis käitab ka jagajat, on jumal teab kus.
Põhi alt ära. 1. silindri kolb ülesse survetakti lõpus (mõlemad klapid suletud). Kuna pumba ja nukkvõlli vahel on kruvihambumine, tuleb pumba hambumist natuke ette keerata (1/8 pööret), külge pandult keerab ise järgi. Niikaua tuleb pumba õiget asendit otsida, kui paigaldatud jagaja rootor näitab suunda kaanel asetseva numbri 1 kõrgepingejuhtme pesale, mis ongi esimese silindri jagu.
Postitused: 183
Teemad: 12
Liitus: Jan 2006
Maine:
2
No, kuidas auto arenenud juba on? Võib juba teedel sõitmas näha?
Fiat 127 0.9l
Postitused: 186
Teemad: 34
Liitus: Apr 2005
Maine:
2
Asi on nii kaugel, et probleemsemad kohad on pahteldatud ja siledaks aetud, haljad kohad krundiga üle lastud, et talvel niiskusega rebasepoiss kallale ei tuleks. Masin seisab praegu kuuri all ja ootab kevadet, et saaks värvitöödega alustada.
Postitused: 1,282
Teemad: 48
Liitus: Sep 2007
Maine:
12
Võta kindlasti aken eest ära seal all on ka kindlasti uss sees
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983