Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Tartus minu poolt kümmekond aastat tagasi nähtud ZIS-154 garaažiks muudetud kere on jätkuvalt alles. Seisab ühe eramaja hoovis. Kui kellelgi väga suur huvi minna omanikku pildistamise asjus kiusama, saab mu käest aadressi.
Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
eno1 Kirjutas:Oli suur au täna omandada autobuss KAVZ-651.Birkal aastaarv 1968.
Õnnitlen!
Kas see on üks neist kümnest 651st, mis me kunagi siin foorumis tervena kokku lugesime või miski veel seni siit läbikäimata isend?
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
(Seda postitust muudeti viimati: 08-08-2007, 01:38 AM ja muutjaks oli valdo.)
zazmees Kirjutas:Kõiki istmeid pole,kuid need leiab.
Rool,armatuur ja kõik on olemas.Armatuuri vaid kella jaoks auk lõigatud.
Minu teada ongi 651del 51 armatuuri keskossa kella jaoks bussitehases auk lõigatud (arvat. tehasesse saabunud standardse 51 kabiini armatuurlauaosale, mis bussi juures ära kasutati). Kell peaks seal käima Pobi oma (3. seeria Pobi kelli leiab veel üsna kergelt).
Rool ja armatuur peaksid olema standardsed 51 omad - kui tegu on 1968.a. sõidukiga, siis ei tohiks nende saamisega probleemi olla, sest täpselt samu detaile kasutati 51 tootmise lõpuni 1975.aastal ja hiljem Nuia kapitaaliski (veel 1950te lõpul olid levinud vanemad mudelid - rooli kodarad plastiga katmata ja odomeetri numbririda spidovõllist ülalpool; neid vanemaid on kaasajal näiteks palju raskem leida).
Mis istmetesse puutub, siis kusagilt nagu mäletaksin, et suurt (olulist) vahet TA-6 istmetega ei ole (või mäletan valesti?). On ju TA-6 tegelikult ju Tartus väljatöötatud GZA-651 järglasena, kus peamise erinevusena kaotati ära "nina", kuid kere laius, akende suurus jm jäeti enam-vähem samaks. GZA-651 on aga omakorda KAVZ-651 eellane ning neil ei tohiks omavahel olla palju erinevusi. Kaasfoorumlase TARi veebilehel kodu.pri.ee/ta peaks olema mitmeid pilte laialivajunud või -vajuvatest TA-6-test, millel veel istmeid seest ehk leida võib...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Aspelund Kirjutas:Kel tahtmist ja võimalust, tasuks minna Tartusse vaatama Hansahoovis mängitavat näitemängu "Sõit". Lisaks suurepärasele etendusele lisab kogu asjale vürtsi ka PAZ-672, mida näitelavana kasutatakse.
Asp
PS Ennetamaks kisa teemal "buss vajab päästmist": Kahjuks on too 672 oma paremad päevad juba ammu ära elanud ja roll näitelavana talle igati auväärne lahkumine.
Aspelund Kirjutas:Kel tahtmist ja võimalust, tasuks minna Tartusse vaatama Hansahoovis mängitavat näitemängu "Sõit". Lisaks suurepärasele etendusele lisab kogu asjale vürtsi ka PAZ-672, mida näitelavana kasutatakse.
Asp
PS Ennetamaks kisa teemal "buss vajab päästmist": Kahjuks on too 672 oma paremad päevad juba ammu ära elanud ja roll näitelavana talle igati auväärne lahkumine.
Tänaseks buss vanarauas.
Mnjah, kas 672 või 672M?
Lähedal asuvat tuld on kaugemal asuva veega raske kustutada...
Aspelund Kirjutas:Kel tahtmist ja võimalust, tasuks minna Tartusse vaatama Hansahoovis mängitavat näitemängu "Sõit". Lisaks suurepärasele etendusele lisab kogu asjale vürtsi ka PAZ-672, mida näitelavana kasutatakse.
Asp
PS Ennetamaks kisa teemal "buss vajab päästmist": Kahjuks on too 672 oma paremad päevad juba ammu ära elanud ja roll näitelavana talle igati auväärne lahkumine.
Sirvides ühes teises teemas toodud kaasfoorumlase sm. Poljakovi albumit, jäi silma veel üks omapärane UAZ-i baasil kolhoosibuss. Tegu ilmselt Lvovis väljatöötatud kerega LEK (Львовский Экспериментальный Комбинат. Tehti neid Vene ja Ukraina allikate kohaselt nii Pihkvas, Krasnodaris, Lvovis, Tšernigovis...ametlikuks nimetuseks aga olevat kõikjal olnud LEK. Samas Kubanetsist erineb antud buss ikka mitmete välimuse nüansside (tagatuled, tagaluuk jms) poolest.
Üldiselt on UAZ-i baasil kolhoosibusside põlvnemine veelgi segasem ja ka mudelid raskemini eristatavad kui GAZ-il baseeruvatega seotu.