D8 juppideks võtmine puhastamise eesmärgil
#1

Tervist, sai endale just muretsetud Riga 13. Kere väga heas korras kuid mootoril viga mis siin foorumis lõputult kajastamist leidnud, jõudu ei ole aga pöördeid on. See pärast on plaanis mootor juppideks võtta, vaadata detailid üle, puhastada ja siis kokku panna.
KÜSIMUS: Mida peaksin jälgima mootori lahtivõtmisel ja puhastamisel?
Vasta
#2

Mootor tuleb lahti võtta oskuslikult, mitte stiilis "meisel ja haamer".
Vasta
#3

Mis oleksid ka need kõige tähtsamad jupid mis tuleks üle vaadata, tean et karburaator tuleks korralikult ära puhastada, kuid on veel mingeid olulisi detaile.
Vasta
#4

Igasugused tihendid kontrolli üle.
Vasta
#5

Uued tihendid tuleb kindlasti panna, s.h. ka väntvõlli simmerlingid. Uued vändalaagrid. No ütleme kohe, et võrri mootorid tavaliselt palju vatti saanud, seega tava taks ongi laagrid, rõngad, tihendid, vajadusel kolb/silinder, sidur vaata üle.
Vasta
#6

Kas D8 mootor muidu nii võimas on, et kui jalgvändad ära võtta on mootoril piisavalt võimu, et ei peaks väntasid tagasi panema?
Vasta
#7

Mina temaga ilma väntadeta sõitt küll ja veel. Need vändad on olulised vaid siis, kui tõesti 100 meetrit mingist hullust järsust mäest üles sõita.
Vasta
#8

on on Big Grin ega näiteks ka enamustel võidusõidu võrridel pole väntasi Wink ka minu säärul pole väntasi Smile kohapealt äraminekuks peab veits kaasa lükkama aga ega neid jah vaja eriti ei läheSmile
Vasta
#9

Ja lahtivõtmise puhul vaata kõige loogilisemad asjad üleSmile näiteks oli minul nii et võrr ka ei võtnud pöördeid ülesse ja ei tahtnud eriti käivituda Smile sai siis karpa maha kruvitud , puhusin suruõhuga puhtaks panin peale ja ei mingit muutust Smile sai siis veel nuputatud ja pärast mõikasin et :... Polnud piisavalt bensiini! niiet soovitan ennem jah kõige lihtsamast alustada !
Vasta
#10

no nüüdseks olen siis nii kaugele jõudnud et on vahetatud karburaator ja kontaktid, bena ja õli segu ka parajalt varuks, kuid viimasel ajal ei taha üldse tööle minna. Paistab tõesti et tuleb alustada kõige algelisematest asjadest. Lähipevil lähen ostan uue küünla.
Vasta
#11

Rstb Kirjutas:Kas D8 mootor muidu nii võimas on, et kui jalgvändad ära võtta on mootoril piisavalt võimu, et ei peaks väntasid tagasi panema?

Kui Sa jalgvändad D-mootoriga (punn)võrril ära võtad, siis Sa kaotad ju jalgpiduri, mis on liikluses ülitähtis. Loomulikult saab selle piduri ise mingi pedaali-hoova-trossi-kangiga tagasi ehitada, aga oma ca 20-25 aasta tagustest mälestustest, mis minuvanused poisikesed võrre ümber ehitasid, tean, et ega eriti ei viitsitud pidureid ehitada.

Piduriteta sõites on kergem variant on see, et politsei peab Su kinni ja Sa saad trahvi mittekorras sõidukiga liiklemise eest ning musta märgi karistusregistrisse, mis mängib siis, kui hakkad kunagi juhilube tegema. Raskem variant on see, et mingis ohtlikus olukorras ei suuda Sa oma liiklusvahendit küllalt kiiresti peatada, ning sõidad kellelegi ette/alla/otsa...

Seega soovitan väntade eemaldamisel alati pikalt mõelda, kas viitsitakse sellejärgselt tagapidurile uus süsteem ehitada või on kergem siiski vändad/kett/pidur tehasekomplektsuses alles jätta. Piduriteta sõitmise soovitan kohe selle mõtte tekkimisel ära unustada.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#12

algselt oli plaanis peale aretada mõnelt mootorrattalt pärit süsteem, ehk jalatoed ja ja siis piduri pedaal, kuid õnneks leidsin võimaluse, kuidas pedaalisüsteem tagasi tööle saada(probleemiks oli taga väikese hammasratta sees oleva detaili puudumine, mis vedas tagaratast kaasa ja lasi vabalt libiseda kui ei vändanud). Nädalavahetusel teen aga maakodus selle detaili ise uue.
Vasta
#13

Ka mul oli jama, et võrr pööerdesse ei läinud ja jõudu ei olnud, siis kogematta avastasin sellise nipi, et kui kraani kinni panin sõiduajal, läks pill nii pöördesse, mida varem polnud ma näinudki. Hetke pärast tegin kraani lahti ja töötaski pöördepillina. Nii pidin iga kord tegema, kui sõitu alustasin, müstika.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne