Kuna talv tundub möödas olevat ja Mark VII vastu rahva huvi pole endiselt raugenud, siis panen ka vahepealsed temaga seotud sündmused siia kirja. See, mis temast edasi saab, kuulub vast samuti ju selle projektikirjelduse juurde...
Sest nii kurb, kui see ka pole, paljudest autodest (umbes 90% vist), mille taastamist alustatakse, ei saa üldse midagi...Hiljuti üritas sellele probleemile ka tähelepanu juhtida üks mu lemmikbrittidest Mark Evans oma 7 - osalise saatesarjaga "Wreck Rescue", mis hiljuti Discovery`st jooksis.
Niisiis. Ükskord möödunud sügisel märkasin internetis kuulutust, et üks tuntud bensukontor nimega Statoil korraldab konkursi auto piltidele, et oma 2008a kalendrisse kandidaate leida.
Saatsin ka Marki pildid ja osutusin ülekaalukalt kuue (kes ikka koera saba kergitab, kui mitte koer ise!) väljavalitu hulka valituks.
Kokkulepitud ajal veetigi masinad stuudiosse XL, kus neid professionaali poolt pildistati ja paremini õnnestunud fotodest eelpoolnimetet lauakalendri jaóks välja valiti.
Päris palju tehti kõikidest autodest selliseid, modelliga, pilte:
Tibid olid vastavalt ajastule riietatud ning soengusse sätitud.
Kalendri jaoks osutus väljavalituks siiski see foto:
Veel osutusid väljavalituteks üks kuuekümnendate (üks paremini taastatud usakaid Eestis üldse - aga see on minu isiklik arvamus) ja üks seitsmekümnendate ameeriklane; kaheksakümnendate ralliradade tähtauto (minu ammune unistus - omada sellist); üks viimase sajandi viimasepeal tuunitud riisirakett (see pole, loomulikult, pahas mõttes öeldud, ka mina imetlen ja kummardan selle idamaa rahva ülikvaliteetset ning viimaseni läbimõeldud tehnikat) ning üks superhästi säilinud/taastatud venelaste omaaegne (ja miks mitte ka ka praegune) rahvalemmik.
Ülejäänud võidumasinatest ma konkreetsemalt rääkida ma ei söanda, kuna igaks juhuks eeldan, et nende omanikud on tagasihoidlikud inimesed (mis on teadupärast voorus, kahjuks ei kehti minu kohta....
) ja ei soovi mingit teiste poolt tekitatud kära....Nagist (
http://nagi.ee/contest/9/) saate niikuinii ise lugeda...
Edasi Mark VIIst. Riiklik numbrimärk, mis piltidel näha on, ei olnud tollal veel endiselt tema "enda" oma, vaid oli külge riputatud vaid pildistamise hetkeks. Kuna stangedel oli just sellel kohal vaja defekt millegagi kinni katta, siis kasutasin oma teise Jaguari numbreid. Tänaseks on segadused regamisega lõppenud, asi ARK-ga korda aetud ning võib uhkusega demonstreerida ka masina "õiget" välimust:
Selle viimase pildi autor on, loomulikult, Eesti Ekspressi proff Vallo Kruuser, kes pildistas teda paar päeva tagasi (20.03) ilmunud artikli tarvis.
Loo nimi oli "Inglise tõld Jaguar Mark VII" ning loo autoril Heikki Sal-Salleril on, peate tunnistama, selle auto "sünnivalu ja vaev" üsna osavalt, alates tehase ponnistustest 50ndatel kuni minu algeliste katsetusteni, kirja pandud.
Lugu ise saab lugeda EE viimase numbri lisalehest "Homme" või ka siit:
http://paber.ekspress.ee/viewdoc/24AD77A...11003A39C1
Eks näis, mis edasi kevad ja suvi toovad...
Ehk mõne välismaa reisigi?