Sarjast lollid ideed: ehitaks 4wd auto...
#1

...kahest esiveolisest (ühte marki) autost, neid keskelt pooleks lõigates ja esimesi pooli kokku keevitades Big Grin:lol

Tulemuseks siis \"tavaline\" sõiduauto, mille mõlemas otsas oleks vedavad rattad ja kummalgi otsal oma kapten :eureka

idee tekkis talvel jäärajal, sõites 4wd masinaga, millel tagasild lahti ja roolis mingi kole kala sees. Sõites jäi mulje, nagu keegi keeraks sinu eest, tagumisi rattaid.
Kujutan elavalt ette kuidas käib sellise monstrumi piloteerimine, kui \"piloodid\" omavahel läbi ei saa, üks keerab sinna teine tänna ja kumbki sikutab enda poole Big Grin

Kui huvilisi oleks, kas sellist projekti õnnestuks jää-hooaja alguseks ellu viia ?
Ei tea kas ARK tüübikinnituse annaks ? :???:lol:lol:lol (isegi kui ei anna, siis pulli saab palju.)


Vasta
#2

Alustuseks oleks üherattaline sääreväristaja ka lahe. Sellise kõrge pukiga. Toungue (mopeedid ja mootorrattad on 2 ja 3-rattalised LE järgi).
Vasta
#3

TV3 saates a4 oli lugu bagist millel all kaks vedavat ratast mõlemil eraldi mootor,ees ja taga vabalt pöörlevad tugirattad. Niisiis kui vasak piloot andis rohkem gaasi keeras asi vasakule ja vastupidi ning kannapööre täiskiiruselt polnud midagi keerulist.Igatahes vaadates oli asi väga FUN:bounce:lol:bounce
Vasta
#4

kõige lihtsam valem 4wd ehitamiseks - võta fiat127 (esimootor) ja fiat 133(tagamootor), lõika pooleks ja siis pane mootoritega pooled kokku Big Grin
ilma mootoriteta pooltest võib veel järelkäru kah teha Toungue
Vasta
#5

njahh, see ka variant, aga idee seisnes KAHES juhis, KAHTE pidi liikuvas ja keeravas masinas.
Kui mõlemad otsad keeravad libedal rattad ühele poole (N vasakule) ja liikumist alustavad, siis... Big Grin samas saab eduliselt külg ees liikuda jms.
manööverdusvõimet ja autonoomsust täie raha eest.

Oskab keegi öelda, mis võiks sellist projekti takistada peale raha ja riigivõimu ?


Vasta
#6

Kui mõlemad otsad veavad - kumbki ise suunas, siis käigukastid asjal küll kaua vastu ei pea. Sellisel juhul peaks olema mingi süsteem, mis laseb vedada autot siiski vaid ühes suunas korraga... Põhimõtteliselt ei tohiks see masin siis ju kuhugile liikuda, kui mootorid on enam-vähem ühe võimsusega ja mõlemad juhid korraga liikumist alustavad. Asi kipub siis köievedamise moodi olema...
Aga kui teha sama asi ühe mootoriga ja kahe pöörava sillaga... (muidu sama mõte - kasvõi kaks esiotsa kokku keevitada) Kummalgi otsal oma juht ja juhid võivad ju vahepeal kohti vahetada...Big Grin
Vasta
#7

Muide selline asi on jooksnud kas reality tv vai motor tv pealt kus kaks võistkonda (või oli neid rohkem) pididki kaks esiotsa kokku keevitama ja läbima mingi distantsi. Seda kõike tehti ajapeale ja vaadata oli tõsiselt nauditav Big GrinBig GrinBig GrinBig Grin
Vasta
#8

talvel oli lauluväljakul maasturite võistlus ning seal oli yks maastur nitroga ja värkidega . Tal oli kaks juhti ,yks keeras esimesi rattaid teine aga tagumisi ...............maastur oli vist mingi sommi oma
Vasta
#9

Soome ajakiri (kas oli Tuulilasi või TM) tegi Wartburgist 2 mootoriga 4x4 isendi. Päris põnev oli lugeda seda juttu Smile
Vasta
#10

kunagi jooksis vist SR foorumist läbi video, kus poolakad vms fiat 127 mõlemad sillad keeravaks tegid. ja sellega siis avalikel tänavatel külg ees sõitsid ja igasugu pulli tegid. ja nüüd meenus, et seal vist oli veel niimoodi, et inimesed sees olid ka teistpidi -> st et näoga mootori/tagaosa suunas) ehk siis kui rattad otse olid ja auto \"edasi\" sõitis, liikus ta tegelikult tagatuled eespool, kuigi üx inimestest istus näoga sõidusuunas Smile ja see tegeles ka peamise juhtimisega. teine siis võis mängida auto esiotsaga Toungue

aga see kahe mootori ja kahe vedava sillaga masin mulle meeldiks (I) jäärajal. ja ntx saaks nii teha, et esisilla mootor oleks pööretehoidjaga. ntx stardis paned esimese mootori karjuma 4000 pöördele (ntx sellise kangiga nagu lennukites või muruniidukitel) ja edaspidi opereerid tagusillaga, kusjuures keeravad ainult esimesed rattad. st siis, et jala all olev gaasipedaal mõjuks tagusilla mootorile. niimoodi oleks ülilihtne auto üle ja alajuhitavust kontrollida!

aga nüüd tekkis mõte, et kuidas see käikude asi siis ühilduks, kui hoog liiga suureks läheb, siis hakkavad esimesed rattad ju pidurdama hoopis. niisiis peaks ikka olema mingi vend, kes esimesel sillal käike vahetaks ja gaasi annaks ja teise silla jaoks teine vend -> ehk siis mul jooksis juhe kokku Smile

lugege välja, mida tahes, mul oli lõbus kirjutada Smile

u.

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta
#11

usku Kirjutas:kunagi jooksis vist SR foorumist läbi video, kus poolakad vms fiat 127 mõlemad sillad keeravaks tegid. ja sellega siis avalikel tänavatel külg ees sõitsid ja igasugu pulli tegid. ja nüüd meenus, et seal vist oli veel niimoodi, et inimesed sees olid ka teistpidi -> st et näoga mootori/tagaosa suunas) ehk siis kui rattad otse olid ja auto \"edasi\" sõitis, liikus ta tegelikult tagatuled eespool, kuigi üx inimestest istus näoga sõidusuunas Smile ja see tegeles ka peamise juhtimisega. teine siis võis mängida auto esiotsaga Toungue

See ongi vist see video ja arvan et asi tasus välja kaevamist ajaloo hämarusest.

ps. Otsin 2 ühesugust imeodavat esiveolist Big Grin


Vasta
#12

1980.aastate keskel olid DAF-i Dakari rallil kasutatud võistlusveokid kahemootorilised ning aastal 84 koguni kummaski otsas kabiiniga.Võimsad aparaadid olid,aastate 1987 ja 88 DAF TurboTwin arendas üle 1000 hobujõu kahe mootori peale kokku ja liikus ligemale 200 km/h tunnikiirusega.Hollandlane Jan de Rooy tegi nendega mehetegusid,jõudes ühises arvestuses sõidukatega Dakari lõppjärjestuses esikümnesse.Aga ta oli ka ainuke mees,kes neid kahemootorilisi rakette talitseda oskas,1988.aasta Dakaril sai tema tiimikaaslase kaardilugeja avariis surma ning pärast seda DAF lõpetas selle avantüüri.


Vt ka http://www.dakar-derooy.com/uk/ukhome.htm ,link \"History\".
Vasta
#13

ma mõtlesin, et paneks võrrile 2 mootorit peale. Ühe esirattale ja teise tagurattale. Esikahvli keevitaks kinni ja lisaks väikese tugiraami.
Vasta
#14

TeeTL Kirjutas:kõige lihtsam valem 4wd ehitamiseks - võta fiat127 (esimootor) ja fiat 133(tagamootor), lõika pooleks ja siis pane mootoritega pooled kokku Big Grin
ilma mootoriteta pooltest võib veel järelkäru kah teha Toungue
Haakub teemaga niipalju et tegemist 4x4 (erilise!) masinaga ning haagis kah tore, vaata neljandat pilti: http://communities.zeelandnet.nl/data/panda4x4club/
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne