05-10-2007, 22:14 PM
Lahtise rõduukse taga on kuulda vihmasadu ning minul on millegipärast kahju enda W116 mis praegu maja ees seisab. Mis sest et see näeb vihma esimest nädalat pooleteise aasta jooksul, ning varsti läheb kuiva talvekorterisse tagasi.
Aga ma siiski mäletan seda et suure vihmaga pagasnikusse tilgub veidi vesi ning ka aknaklaasi tihend "tilgutab" ning ega üldiselt kui on vana auto hästi hoitud ja taastatud, ega ilma äärmise vajaduseta see ikka ilma kätte ei jäeta.
Ja siis mina tahaks arutada ühe teemat.
Kuna tegelen pidevalt automüügisaidide n.ö. läbikammimisega siis näen et paljud automüügiplatsid muutuvad n.ö. vanade autode surnuaedadeks. Ehk, teisiti, ostetakse kuskil välismaal kuiva kliimaga maalt uunikumi, ilmselt soodsa hinnaga.
Tuuakse seda eestisse ning pannakse müüki oma platsil.
Ei ole ju saladus et kaasaegne auto võib ka 3 aastat platsil seista, seda miinimumkuludega - piisab seda kord kvartalis käivitada, aku mitte tühjaks lasta, kummide järgi vaatama ning puhastada tolmust.
Hind loomulikult langeb aga seda ainult paberil.
Tean ühe poisi kes vaatas autopoes endale Galanti, hinnaks oli 120 000, aga müüja ei olnud nõus kaubelda, ning tehing jäi ära.
Paari aasta pärast otsis see pois autot oma naisele ning ostiski seda Galanti, mis seisis kogu aeg samal platsil, aga hinnaks oli juba 70 000.
Galandil aga silmnähtavaid muutused ei olnud.
Klassikute hinnad ajaga ei kuku, pigem kasvavad.
Aga ükskõik, kas on originaalseisus klassik või see on restaureeritud, see ei kannata pikaajalist seismist taeva all meie kliimavööndis.
Vesi koguneb sisse kuna tihendit ei pea vett, kroom läheb "õitsema", salongis tekib hallitusseen, pahtel hakkab "lainetama" ning rooste lööb välja.
Ühe sügis-talvega mis on platsil veetud saab heast autost keskmine ning keskmisest romu.
Automüüjad seda teavad kuid mina pole kunagi eriti täheldanud et need oleksid enne talvet hakanud oma klassikute hinnad alla laskma.
Ehk kogu aeg astutakse sama reha peale - hoitakse hinna, kuni ühel hetkel auto ei muutu räipeks ning siis kas läheb väga odavalt müüki või lõpetab oma maise tee.
Seda nii n.n. komisjonimüügi kuid ka maale toodud autode puhul.
Ehk teisisõnu on kahju nii autodest kui ka omanikest.
Selline sõnavõtt minu poolt.
Aga ma siiski mäletan seda et suure vihmaga pagasnikusse tilgub veidi vesi ning ka aknaklaasi tihend "tilgutab" ning ega üldiselt kui on vana auto hästi hoitud ja taastatud, ega ilma äärmise vajaduseta see ikka ilma kätte ei jäeta.
Ja siis mina tahaks arutada ühe teemat.
Kuna tegelen pidevalt automüügisaidide n.ö. läbikammimisega siis näen et paljud automüügiplatsid muutuvad n.ö. vanade autode surnuaedadeks. Ehk, teisiti, ostetakse kuskil välismaal kuiva kliimaga maalt uunikumi, ilmselt soodsa hinnaga.
Tuuakse seda eestisse ning pannakse müüki oma platsil.
Ei ole ju saladus et kaasaegne auto võib ka 3 aastat platsil seista, seda miinimumkuludega - piisab seda kord kvartalis käivitada, aku mitte tühjaks lasta, kummide järgi vaatama ning puhastada tolmust.
Hind loomulikult langeb aga seda ainult paberil.
Tean ühe poisi kes vaatas autopoes endale Galanti, hinnaks oli 120 000, aga müüja ei olnud nõus kaubelda, ning tehing jäi ära.
Paari aasta pärast otsis see pois autot oma naisele ning ostiski seda Galanti, mis seisis kogu aeg samal platsil, aga hinnaks oli juba 70 000.
Galandil aga silmnähtavaid muutused ei olnud.
Klassikute hinnad ajaga ei kuku, pigem kasvavad.
Aga ükskõik, kas on originaalseisus klassik või see on restaureeritud, see ei kannata pikaajalist seismist taeva all meie kliimavööndis.
Vesi koguneb sisse kuna tihendit ei pea vett, kroom läheb "õitsema", salongis tekib hallitusseen, pahtel hakkab "lainetama" ning rooste lööb välja.
Ühe sügis-talvega mis on platsil veetud saab heast autost keskmine ning keskmisest romu.
Automüüjad seda teavad kuid mina pole kunagi eriti täheldanud et need oleksid enne talvet hakanud oma klassikute hinnad alla laskma.
Ehk kogu aeg astutakse sama reha peale - hoitakse hinna, kuni ühel hetkel auto ei muutu räipeks ning siis kas läheb väga odavalt müüki või lõpetab oma maise tee.
Seda nii n.n. komisjonimüügi kuid ka maale toodud autode puhul.
Ehk teisisõnu on kahju nii autodest kui ka omanikest.
Selline sõnavõtt minu poolt.
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.