Opel Manta
#81

dworkin Kirjutas:http://www.opelclub.ee/forum/viewtopic.php?t=6740
Harold, palun mõõda ära esitiiva poolsest ukseääärest kuni peegli kinnituseni vahemaa.
Aitäh

Alumisest ukseäärest peegli kinnituseni? Saan seda õhtul teha.

harold
Vasta
#82

http://www.hot.ee/dworkin/Manta/IMG_3006.JPG

Oli meil väikene kolimisüritus ees. Nüüdseks õnnelikult uues garaazis. Kusagil eespool kui mootorit vahetama hakkasin mainisin et küll talveralliks vamis saab (kui üldse muidugi starti lubatakse). Nähtavasti osutusid mu elektriku teadmised siiski liialt kehvaks ja ei saanud ma elektrit kuidagi õigeks. Herr Pühak tuli aga välja päris hea ideega: LÄHME AJAST TAGASI. Sõbrad sarvedega mere taga on seda varianti proovinud.Seekord on peategelane Weber dgv36 või kuhugi sinnapoole. Ehk et kiikame nt Sierra kappoti alla. Sellega lähem jällegi elekter lihtsalks ja säilib lootus 17. omadega mäele jõuda. Tuleb tunnistada et lammutamist on sest 2,4 või ka tavalisel 2 liitrisel pritsega mootoril pole enam mehaanilise bensiinipumba kohta. Seega tuleb plokikaan ja karterikaan maha võtta/lahti lasta et saaks eest selle osa kätte kuhu bensiinipump käib. Karburaatori vahetükk on hetkel tegemisel. Ei midagi keerulist.

Palve: Sierra õhufiltri korpust tarvis!
PS. Tegu pole fototöötlusega aga kahjuks ka mitte legaalse asjaga, inimesi tuleb harida.

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#83

dworkin Kirjutas:Tuleb tunnistada et lammutamist on sest 2,4 või ka tavalisel 2 liitrisel pritsega mootoril pole enam mehaanilise bensiinipumba kohta. Seega tuleb plokikaan ja karterikaan maha võtta/lahti lasta et saaks eest selle osa kätte kuhu bensiinipump käib.

El. madalsurvepumba (müüakse selliseid karpamootoritele...) installi peale pole mõelnud?
Vasta
#84

Müts maha, tubli töö!
Edu edasisel ehitamisel!
=)

Mini chopperi mees!
=) Wink
Vasta
#85

Ei ole! Aga lihtsal põhjusel, kodutöö tegemata. Rääkige palun sest elektrilisest pumbast lähemalt.
Tänan heade soovide eest.

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#86

Vahepeal on palju vett merre voolanud ja palju roostet mantale ligi astunud. Proovime siiski see "hooaeg" uuesti talverallile jõuda. Viimati jäi asi seisma siinkohal kui mootor on peal ja karburaator küljes:
http://mark.planet.ee/Lauri/mootor/Lauri__21.jpg?2
See hooaeg olen jõudnud osta uue piduri peasilindri ning esiratastel vahetanud ära voolikud ja torud. Taga vahetasin ainult tagumise vooliku, toru/torud tundusid korras olema. Nüüd peaks siis piduritega küll kõik ok olema, homme õhutama.
http://mark.planet.ee/Lauri/mootor/Lauri__22.jpg?2 Pildil pole veel uusi torusid küljes.
Nüüd on vaja kuidagi mootor käima saada. Siinkohal on tarvis juhtmed ära ühendada. Kasutamisele läheb kontaktivaba "uuekooli" jagaja. Karburaatoril on vaja ehitada kuidagi gaasihoovastik ja miskit pidi jahutusvedelik temast läbi jooksma saada. Kuulduse kohaselt pidi ta selle järgi tühikäiku reguleerima.
http://mark.planet.ee/Lauri/mootor/Lauri__23.jpg?2
Alla installisin ka uue vana väljalaske, sedagi on veel sipake vaja täiustada sest pükstest esimese potini puudub ühendus.
Vähemasti olen ma "loome"kriisist üle saanud ja liigutan end jällegi aga mis siin salata, puhuvad ka teised tuuled, küll samast suunast ikkagi.

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#87

Ma juba väga tahaks neid puhuvaid tuuli nähaWink

Stiff Skunk Kustompood - http://www.stiffskunk.com
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee
Vasta
#88

pppp Kirjutas:
dworkin Kirjutas:Tuleb tunnistada et lammutamist on sest 2,4 või ka tavalisel 2 liitrisel pritsega mootoril pole enam mehaanilise bensiinipumba kohta. Seega tuleb plokikaan ja karterikaan maha võtta/lahti lasta et saaks eest selle osa kätte kuhu bensiinipump käib.

El. madalsurvepumba (müüakse selliseid karpamootoritele...) installi peale pole mõelnud?

Minul kunagi rekord oli siis pritsega 2.0l oli küll see koht olems oli vaja ainult poltide koha peale keere sisse keerata ja sinna kuhu pumba nn jalg läheb sinna auk sisse puurida.Pump ise töötab ju jagaja võllil oleva eksentrilise nn junniga. Edu.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#89

Tõepoolest, see koht on sellisel kujul olemas aga vahendite puudumise tõttu pidasin ma lihtsamaks kogu kupatus ära vahetada. Sellega sain ma muidugi juba eelmine talv hakkama.
Muideks tähelepanuväärne koht sedatüüpi mootoritel on õlipump. Nimelt vanematel mootoritel käib pumba kaane vahele tihend, uutematel on see kaas aga liimitud. Siinkohal tuleb silmas pidada et ei tohi liimitud kaanega õlipumbale panna tihendit ja vastupidi sest sisemistel hammasratastel on imetilluke kõrguse erinevus. Seega kui tihend vahetada liimi/silikoni vastu siis poob ta õlipumba kinni ning vastupidisel juhul jäävad hammasrattad liiga lõdvalt. Ei teki survet. Forss ütles et neil on laos veel 4 tihendit millest mina ühe ära ostsin. Teadmiseks siis niisama teile!

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#90

Tsitaat:miskit pidi jahutusvedelik temast läbi jooksma saada. Kuulduse kohaselt pidi ta selle järgi tühikäiku reguleerima.

Tegelikult olenevalt jahutusvedeliku temperatuurist reguleerib see julla õhuklapi avanemist, nii nagu osadel karbussidel on see käsitsi salongist reguleeritav (mossed, žigulid, jne), sellel on see aga automaatne.Cool
Vasta
#91

Hetke seisuga on värk selline, et karburaatori tõstsin garaazi nurka. Asemele tuleb siin foorumis juba tuttav tehnika: MegaSquirt.
http://www.megamanual.com/
Suuremat tähelepanu saab see aasta ka väljalase. Käisin chopperi juures ja ta keevitas mulle päris kobeda leegitoru kuni vahepütini. Et ei juhtuks kahe aasta tagune läbu kus sõites paitas kõrvu meeldiv heli kollektorist. Siduriga on ka mingi jama seega tuleb kast korra maha keerata. Võimalik, et asemele läheb 5käiguline (ka siit foorumist teada autolt pärit) kast.
Next mood change after 6 minutes Smile

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#92

dworkin Kirjutas:Et ei juhtuks kahe aasta tagune läbu kus sõites paitas kõrvu meeldiv heli kollektorist.

Aga ma muidugi ei garanteeri, et see läbu siiski korduma ei saaWink

Stiff Skunk Kustompood - http://www.stiffskunk.com
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee
Vasta
#93

Asjatasin täna garaazis. Väljalase täies pikkuses nüüd küljes. Ise olen rahul, täitsa kobe tuli välja. Karburaatori plaanidest põhjustatuna oli/on 2,4 plokil hetkel 2,0 kaas. 2,4 enda kaane suutsin raha vastu vahetada juba. Sellest tulenevalt tuleb jällegi kasutada 2,0 moto sisselaset kuhu tuli külge panna volvo pihustid koos kütusesüsteemiga ja gaasihoovastik. Kõik see sobib nüüd ilusti. Edasi tuleb lõdvikud ja juhtmed ühendada. Ahjaa koonusfilter tuleb ka külge panna. Siinkohal tuleb vist tagada olukord et koonusfilter saaks vabalt külma õhku mitte mootori sooja õhku. Manta õiged Engelmanni peeglid hankisin ka jälle. Nüüd siis 2 paari neid juba aga värsketel on täiesti terved kinnitused. Siinkohal aga tabas mind kerge ebaõnn ja mõlemad kinnitused juhipoolsed. Seega külge ei pannudki veel.
Tegelikult ei aja ma hetkel mingeid räigeid hobuseid taga. Lihtsalt komplekteerin asjadest mis olemas ja käepärased ja oleks ju ka ebaloogiline kasutada nt originaal 2,4 pihusteid ja originaaal aju kui on olemas Volvo pihustid ja MegaSquirt.
Ahjaa 5 käiguline Getrag hetkel ikkagi küljes pole. Jäi vana neljane. Mul pole õiget kardaani talle ning nähtavasti poleks enam käigukangi asukoht ka sama. See suurendaks jällegi riski talverallile mitte jõuda. Ja mis siin salata mulle hirmsasti meeldib praegune oldschool pikk ja kõver käigukang. Getragi puhul tuleks sest loobuda. Käigukangiga sama teema nagu nt õlikorgiga. Olgugi et 2,4 aga õlikork jäi ikka vana hea metall-läikega mitte mingu uuekooli plastmass jurakas. Pisiasjad aga minu jaoks olulised.

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#94

Getragi otsa on topitud ka sedasama neljakäigulise kangi selliselt, et tema asukoht jääb samaks. Visuaalseslt on kõik nii nagu peab, ent käike 1 rohkem Smile

Kuskil netiavarustes (ilmselt soome foorumis) nägin ka õpetust kunagi.

C
Vasta
#95

Pole linki pole ka kasu.
Veel mõned tunnid garaazis ja hetkeseis:
http://mark.planet.ee/Lauri/mootor/IMG_6785.JPG?2
http://mark.planet.ee/Lauri/mootor/IMG_6783.JPG?2

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#96

Mul ka seda linki käepärast ei ole : mäletan oli korralik PDF- mõõtude ja fotodega...Rolleyes

aga olen korra Getragi käiguhoova ringi teinud. EI ole keeruline.

Püüan seletada :



Kui paned neljase ja viiese kasti kõrvuti põrandale nii et käigukasti mootoripoolne ots on teisega tasa saad ju ära mõõta käiguvalitsa vajaliku asukoha.

Getragil on käiguvalits ühenduses kahe "detailiga" - hoob, mis läheb käigukasti ja mille teine ots kinnitub alt käiguvalitsa külge ja raam mis on kruvitud käigukasti tagumise osa peale ja mille vahel siis see käiguhoova muna pesas istub.
Selle raami tagumine ots ulatub kaugele üle käiguasti lõpu...

Põhimõte on see, et lõikad selle tagumise otsa küljest ära, sellest pesa kus käigukang sees istub lõikad nelinurkselt välja, raamile lõikad nüüd õige kauguse peale relakaga uue nelinurkse "augu" ja istutad selle pesa sinna auku, keevitad kinni.

Hoob mis käigukasti sisse läheb teed samamoodi otsast võrdne arv cm lühemaks ja keevitad uuesti kinni. Nüüd kruvid kogu kompoti uuesti kokku.

Nüüd on käigukang õige koha peal.

Hannes
Vasta
#97

Püha riista vägi, selline ehitustuhin on koguaeg sees. Mõned võimalikud tunnid veel garaazis möödunud ning enam vähem võib öelda, et nüüd on ainult juhtmed tarvis vedada, kõik võimalikud mahlad sisse kallata ja asi peaks toimima. Tuleb tunnistada ma muutun ärevaks juba.

Hannes, jutt Sul täiesti loogiline tegelikult. Keevitama lähme jälle Chopperi juurde Smile. Ära karda, ma veel ei tule. Kasti vahetus tuleb päevakorda siis, kui vana mingil põhjusel vaja alt ära võtta. Ma ise arvan, et see juhtub siis, kui 2,0 sidur saba annab.

Ahjaa, pidurid näitavad ka suhtumist aga see ei takista mootori käivitamist.

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#98

Kuidagi poolikult on see asi siin jäänud. Viimati käisin reaalselt ehitamas siis, kui aastanumber 2007 oli. Nüüd olid mõned unetud ööd kuniks kätte sain selle:
http://mark.planet.ee/Lauri/Jupid/album/...esize.html
Täpsemalt siis tagumine sild Mantale millel on ketaspidurid. Hetkel pole veel suutnud tuvastada mille sadulaid ja kettaid on kasutatud kuna rooste on oma töö teinud. Põhjusmõtteliselt on tavalisele Manta sillale lihtsalt sadula kinnitamiseks kinnitused keevitatud:
http://mark.planet.ee/Lauri/Jupid/album/...esize.html
Sadul ise on selline:
http://mark.planet.ee/Lauri/Jupid/album/...esize.html
http://mark.planet.ee/Lauri/Jupid/album/...esize.html
http://mark.planet.ee/Lauri/Jupid/album/...esize.html
http://mark.planet.ee/Lauri/Jupid/album/...esize.html
Ehk oskab keegi välimuse järgi tuvastada?
Kui pidurid maas siis lammutasin edasi. Tegelikult polnudki pidurid need mis mu meeli köitsid. Teadsin, et seest on midagi paremat tulemas ja nii oligi:
http://mark.planet.ee/Lauri/Jupid/album/...esize.html
http://mark.planet.ee/Lauri/Jupid/album/...esize.html
http://mark.planet.ee/Lauri/Jupid/album/...esize.html
Copyn siia natuke infot nende enda kodukalt
Unlike a conventional plate-style limited slip differential, the Opel Manta Quaife ATB Helical LSD differential relies on gears rather than clutch plates for its operation. That means it is much smoother in operation.

The Opel Manta Quaife ATB Helical LSD differential never locks harshly with a set pre-load of wheel slip across the driven axle, like a conventional LSD. Rather, the Opel Manta Quaife ATB Helical LSD differential automatically biases the torque away from the spinning wheel across the axle, to a constantly varying degree, and never locks.

The Quaife ATB Helical LSD differential for Opel Manta is also now subject to a lifetime warranty

Ja siis muidugi põhjus miks see sild üldse kunagi seisma jäi:
http://mark.planet.ee/Lauri/Jupid/album/...esize.html
http://mark.planet.ee/Lauri/Jupid/album/...esize.html
http://mark.planet.ee/Lauri/Jupid/album/...esize.html
Seetõttu võtsin kohe teise Manta silla kõrvale, et sealt varuosa saada.
http://mark.planet.ee/Lauri/Jupid/album/...esize.html
http://mark.planet.ee/Lauri/Jupid/album/...esize.html
http://mark.planet.ee/Lauri/Jupid/album/...esize.html
Oskab keegi öelda mis graveeringud need on ja mis need tähendavad:
http://mark.planet.ee/Lauri/Jupid/album/...esize.html
http://mark.planet.ee/Lauri/Jupid/album/...esize.html
Sild mida lammutasin hakkas ka omadega otsa saama (tegu ei ole sillaga mis minu Mantal varem all on)
http://mark.planet.ee/Lauri/Jupid/album/...esize.html
http://mark.planet.ee/Lauri/Jupid/album/...esize.html
Muidugi nähtavasti inimesele kes keevitada oskab pole selle silla korda tegemine probleem. Seega, kui keegi huvi tunneb ülejääkide vastu, siis andke teada.
Nüüd peaks kahest sillast ühe kokku laduma. Enne aga oleks jõle maru kokku laotava silla kest roostest puhastada ja rooste eest kaitsta. Mingi vastava musta värviga nt. Mis te nüüd arvate kas ma saan ta rellaka ja traatharjaga ise puhtaks või liivaprits on välistamatu?
Lammutada on muidugi lihtne. Kokku panna aga raskem. Pole ma varem ühtki silda lammutanud ega kokku pannud seega igasuugused nõuanded ja knowhow on tervitatavad. Forss'is käisin ka täna. Sain ainult põikvardale puksid (19 eeki tükk) ja uut õli. Mingeid pukse sai veel tellida, hinnad jäid 200 ja 300 krooni vahele. Rattalaagreid enam saada polnud nt.

Mootor muidugi ei käi praegu. Käik takerdus selle taha, et pritsung ei hakanud pritsima. proovisin erinevaid komplekte ja ajusid aga ei hakanud toimima see asi. Varsti hakkan uuesti viga otsima.

Siin kasvab eesti meeste sugu ja sammub vabadusele, siin kasvab priskelt eesti neiu ja sirgub eesti mehele!
Vasta
#99

sadulad kangesti audi omade moodi?!?

Blue 132KW
white 150KW
Vasta

sadulad üpris kindlasti audilt pärit kolmurkade ja vedrudega.seda lihtsal pühjusel et saada toimima käsipidur mis audil sadulast töötab.peamine jama on selles et enamikul on need asjad suht pees,kinniroostetanud ja remontida on suht võimatu.seega on lihtsam minna lammarisse ja samasugune sadul otsida ja see alla panna.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne