Gorki Autotehas
#1

Tere!
Mõtlesin, et teeks äkki teema Gorki Autotehasest. Ehk siis teema, kuhu sobiksid pildid ja info nimetatud tehases valmistatud masinatest.

Tehase ajalooga saab tutvuda Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaiga kodulehel
Vasta
#2

Timm Kirjutas:äratame siis teema jälle ellu ning lisame pilteSmile

Pildil kujutet GAZ-69A-l ei ole sisu  enam päris õige, Nysa mootor on peal. Välimus küll, jah, on enamvähem algne.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#3

valdo Kirjutas:
Timm Kirjutas:äratame siis teema jälle ellu ning lisame pilteSmile

Pildil kujutet GAZ-69A-l ei ole sisu enam päris õige, Nysa mootor on peal. Välimus küll, jah, on enamvähem algne.

masina ette oli kirj UAZ..

Siis on tegu UAZ-69ga.

Timm Kirjutas:Reymo1995, mu kasutajanimi pole nii raske, et seda kombekohaselt SUURE TÄHEGA võiks kirjutada??
Ei tasu endast liiga heal arvamusel ka olla. Täiesti suva, kuidas see nimi kirjas on, peaasi, et on tuvastatav.
Vasta
#4

[Pilt: 01399747560f3b.jpg]

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#5

[Pilt: 01388420513c70.jpg]

[Pilt: 0138842073941f.jpg]

[Pilt: 013884209145a3.jpg]
Vasta
#6

    Terav silm suudab siit tuvastada tervelt kaks Gazooni Sad
Vasta
#7

Tractorist01 Kirjutas:Terav silm suudab siit tuvastada tervelt kaks Gazooni Sad
52/53 kabiin ja Volga. Aga mis elukas see kollane seal on? Saab?
Vasta
#8

Meenutaks nagu Mosset: on siis tegemist sedaan- või kombiversiooniga, ei tea mitte öelda. Äkki polegi Mosse?
Vasta
#9

Mossest natuke üleval pool paistab veel üks GAZ 51/52 raam.See kollane on kahjuks mosse jah.Mina nägin seal hunnikus veel punast ja sinist Žiguli kopikat, Mazda 323Fi ja seda sama mosset.teie kurvastuseks pean ütlema, et minu sealolemise ajal toodi juurde veel 5 autovrakki ja nendest 2 olid ŽigulidSad
Vasta
#10

Nii palju, kui mina olen tähelepanud, siis enne 90 tehtud masinad hakkavad tänavapildist kaduma, pole ju sobilik söita  Ladaga vöi möne muu vanema masinaga kuna naabrimehel on pealt 2000 tootetud Audi vöi mingi muu masin. Vana masin mis veel alles, viiakse lihtsalt emexisse, sest kes see ikka seda masinat tahab.
Ega mul otseselt uute autode vastu pole midagi, kuid nendes pole enam seda mis vanasid autosid huvitavaks teeb. Seal hulgas nii disain, kui ka see, et kui midagi on katki näiteks mootor saad ise vöi söprade abil selle ära parantatud, mitte nagu nüüdis ajal, et masinal tulesid vahetada(vöi midagi muud) pead minema esindusse.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#11

miniest Kirjutas:Nii palju, kui mina olen tähelepanud, siis enne 90 tehtud masinad hakkavad tänavapildist kaduma, pole ju sobilik söita  Ladaga vöi möne muu vanema masinaga kuna naabrimehel on pealt 2000 tootetud Audi vöi mingi muu masin. Vana masin mis veel alles, viiakse lihtsalt emexisse, sest kes see ikka seda masinat tahab.
Ega mul otseselt uute autode vastu pole midagi, kuid nendes pole enam seda mis vanasid autosid huvitavaks teeb. Seal hulgas nii disain, kui ka see, et kui midagi on katki näiteks mootor saad ise vöi söprade abil selle ära parantatud, mitte nagu nüüdis ajal, et masinal tulesid vahetada(vöi midagi muud) pead minema esindusse.

Eestlaste elu on "liiga heaks" läinud, muud ei midagi Smile (Loe: "liiga heaks" = normaalsetesse rööbastesse).

Kui ma saan oma põhitööga mõne kuu palga eest korraliku (vähe)pruugitud auto, millega ma saan sõita ilma suuremate remontideta pikki aastaid, siis miks ma hakkan oma ülinapist vabast ajast miskit vana romu putitama? Pigem keskendun põhitööle ja muu varanduse ostan. Olgem ausad - nõukaaegsed autod tahtsid tavaliselt üsna pidevalt hooldust-remonti, kuhu läks nii aega kui ka raha. Pealegi on sõiduomadused (-mugavus) ja ekspluatatsioonikulud (väiksem kütusekulu) uutel autodel ju hoopis teisest "puust".

Kui inimese hobi on putitada (vana) autot, siis ta võib sellist nõukaaegset sõidukit enda põhiliikurina pidada. Aga arvestagem, et meiesuguseid "hulle" on vaid üliväike murdosa elanikkonnast, teistel inimestel on lihtsalt hoopis teised huvid. Kitsikus ja vaesus ja sundseis olid need, mis panid rahva nõukaajal ja ka taastatud EV alguses 1990ndate esimesel poolel selliste autodega sõitma!

Ning üks asi veel - kes nõukaajal autoga sõitis, aga remondis kätt külge ei pannud, sai alati naabermaja-Vasjalt remondi tellida. Pudel oli valuuta ja ega rahaski see väga kallis ei olnud - niikuinii ei olnud ju raha eest nõukaajal enamikke asju osta. Nüüdseks on aga eestlaste (ja ka eestimaalaste) elu sedavõrd hea, et seesama Vasja teenib kusagil keevitajana või ehitajana üsna korralikku raha ning tellides ta sama tunnitasu eest vana nõukaaaegset romu parandama, võib sinna kulunud summa eest üsna kobeda pruugitud Lääne liikuri osta. Ja tavaliselt saadab seesama Vasja Sinu kaasajal hoopiski kuu peale, sest ka tema tahab peale pingelist tööpäeva puhata, mitte Sinu romu putitada. Tõööjõupuudus on selle nähtuse nimi.

Ja loomulikult visatakse katkiläinud asjad sellistes tingimustes minema. Vahet siis pole, kas viga oli suurem või väiksem - kui pole tegijat või läheb tegemine väga kalliks, tuleb soetada ese (auto), mis ei vaja sellist tegijat. Põrgulikult sant seis on jätta miski kokkulepitud tööots vms seepärast ära, et Su romustunud auto lihtsalt veab Sind alt ja keeldub Sind kohale viimast, tähtajad ja kokkulepped on aga ju peal. Ei huvita ju minu koostööpartnerit küünemusta jagugi see, kas ma jätsin oma kokkulepitud töö tegemata seepärast, et ma mitu päeva jutti jõin/laaberdasin, ei viitsinud laiskuse tõttu ennast liigutada või vedas mu auto mind alt - sanktsioonid ja trahvid tulevad nii või teisiti, sest ka tema töödest sõltub keegi, mille taga on samuti lubadused-kokkulepped... Olgem ausad - ülivaldav enamik emeksisse läinud autosid ei olnud enam võimelised oma peremeest ilma remontimata teenima ehk olid oma tarbeeseme-väärtuse minetanud.

See kõik on loomulik nähtus. Kui igast mudelist/margist säiliks huviliste käes paar-kolm heas korras eksemplari, oleks ju küllalt?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#12

miniest Kirjutas:see, et kui midagi on katki näiteks mootor saad ise vöi söprade abil selle ära parantatud

Sa oma televiisoril ja raadiol vahetad ka lampe, kui hääl ära vajuma või pilt jooksma hakkab? Pastapliiatseid lased täita ja zilette teritad?
Vasta
#13

Minus ei tekita küll mitte ükski peale 80 aastat tehtud Nõuka Autotööstuse "ime" EMEXi sattumine emotsioone. Musta numbrit ootavaid 03 si ju tol päeval ei toodud?
Vasta
#14

[Sattusin kunagi netis Hr Fordi ja Sm Molotovi lepingu peale, oli vist 8 lk aga ei salvestanud seda endale. Ehk on keegi teinegi seda näinud ja oskab lingi ülesse panna
Vasta
#15

Timm Kirjutas:aga kas on olemas sellist asja nagu UAZ-69?

a on küll:

valdo Kirjutas:RE: uaz 69 ja gaz 69 vahe.

Autot hakati tegema Gorki tehases 1953, kuid juba aasta hiljem - 1954 - viidi põhitootmine üle Uljanovskisse. Gorkis pandi hr Šugurovi andmetel viimane 69 kokku 1956, kuid Uljanovskis valmistati neid kuni 1972. aastani.

Eks need vähesed autod, mis Gorkis kokku pandud on kaasajal muutunud üli-üliharuldaseks.


Slängis nimetatakse neid kõiki siiski GAZ-69-teks. Sama ka tollastes ja praegustes registrites - ametlik mark UAZiks tegelikult ei muutunud. Seega ei ole nimetus UAZ-69 praktiliselt kusagil käibel olnud.

Huvilised ja muidu teadjamad muidugi teadsid, et need masinad ei tule Gorkist, vaid Uljanovskist.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#16

Eile, 09. novembril, näitas RTR Planeta õpetlikku saadet "Vajutada GAZ-i. Ühe luupainaja lugu". Sattusin juhuslikult peale viimasel veerandtunnil. Ise ei teadnud varem, et 1941, kui Pobeda prototüüpi esitleti, pakuti talle nimeks Rodina (vene keeli "kodumaa"), aga suur juht oli selle peale küsinud, kuidas nad mõtlevad kodumaad müüa. Ja Volga mudelinumbrid käisid anekdootlikus korras sünkroonselt parteikongresside järjekorranumbritega (21=XXI jne).
Vasta
#17

Gorki autotehase toodangust oli Vikerraadios David Vseviovi saates " Müstiline Venemaa" juttu 15 ja 22 04 2007 a. Interneti kaudu kuulatav igal ajal.


Mõõdukas vaesus on parim restauraator.
Vasta
#18

igaunis Kirjutas:... ei teadnud varem, et 1941, kui Pobeda prototüüpi esitleti, pakuti talle nimeks Rodina (vene keeli "kodumaa"), aga suur juht oli selle peale küsinud...

See toimus ikkagi 1945.a. Täpsemalt - 19. juunil 1945. mil Stalinile demonstreeriti kahte Pobi varianti - neljasilindrilist ja kuuesilindrilist.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#19

Sobib kõige paremini vist siia teemasse. Kas keegi on kuskil näinud seismas korraliku tendiga GAZ 52-05te ehk inimeste veoks mõeldud GAZ 52-01te?
Vasta
#20

Puitkast, millele käib presendist vmt materjalist kate kaarekujuliselt peale.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne